coinex
راهنمای خرید تکراتو

نانوماشین‌ها برای نبرد با سلول‌های سرطانی آماده می‌شوند

به‌تازگی دانشمندان نانوماشین‌هایی را تولید کرده‌اند که توانایی از بین بردن سلول‌های سرطانی را دارند. با تکراتو همراه شوید.

دانشمندان نوعی نانوماشین‌ طراحی کرده‌اند که می‌تواند در عرض 60 ثانیه به سلول‌های سرطانی نفوذ کرده و آن‌ها را نابود کند. این ماشین‌ها در حقیقت مولکول‌های چرخنده کوچکی هستند که توسط نور در بدن انسان هدایت می‌شوند، این مولکول‌ها با سرعت بسیار بالایی می‌چرخند و راه خود را از میان لایه‌های مختلف سلولی باز می‌کنند؛ به همین طریق نیز می‌توانند به درون سلول‌ها نفوذ کنند.

مدتی قبل آزمایشی در دانشگاه Durham انگلیس انجام شد که نشان داد این ماشین‌ها در زمانی بین 1 تا 3 دقیقه می‌توانند غشاء خارجی سلول‌های سرطانی پروستات را در هم شکسته و وارد سلول آلوده شوند و بلافاصله آن را نابود سازند.

دکتر Robert Pak از دانشگاه Durham در این‌باره توضیح داده:

ما در تلاش هستیم تا به وسیله‌ی این نانوماشین‌ها سلول‌های سرطانی خطرناک‌تر، به‌خصوص آن‌هایی که در برابر شیمی‌درمانی مقاوم هستند مانند سرطان سینه، پوست و ملانوما را مورد هدف قرار دهیم.

زمانی که این شیوه به بلوغ برسد و کاملا توسعه داده شود می‌تواند به یک نقطه‌ی عطف در روش‌های درمانی غیرتهاجمی تبدیل شده و در نتیجه موجب کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان و همچنین پیشرفت استانداردهای سلامت جهانی شود.

طبق گفته دانشمندان این ربات‌ها به منظور اینکه از موانع سر راه خود در بدن عبور کنند و همین‌طور در برابر حرکات اتفاقی ذرات معلق در بدن (حرکات بروانی) متوقف نشوند باید سرعت چرخشی معادل 2 تا 3 میلیون بار در ثانیه داشته باشند.

دانشمندان تا کنون این نانوماشین‌ها را در میکروارگانیسم‌های و ماهی‌های کوچک مورد آزمایش قرار داده‌اند شده‌اند و امیدوارند به‌زودی بتوانند این روش را در بدن پستاندارانی مانند موش‌ها نیز آزمایش کنند. اگر نتایج این آزمایش‌ها حیوانی موفقیت‌آمیز باشد، قطعا راه را برای رسیدن به مرحله‌ی بررسی‌های انسانی هموار خواهد کرد.

منبع: ubergizmo

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر