;
coinex

مقایسه اسنشال پی اچ – 1 با آیفون 7 پلاس اپل: تازه وارد اندروید در برابر غول آی او اس!

مقایسه اسنشال پی اچ – 1 با آیفون 7 پلاس اپل: تازه وارد اندروید در برابر آی او اس!

شرکت اسنشال یک گوشی جدید عرضه کرده است تا با اپل مبارزه کند. در این نوشتار به مقایسه اسنشال پی اچ – 1 با آیفون 7 پلاس (iPhone 7 Plus) پرداخته‌ایم.

اسنشال پی اچ – 1 محصولی بود که توانست توجه تعداد زیادی از کاربران را به خود جلب کند و از طرفی مدت زمان زیادی هم طول کشید تا وارد بازار شود. این گوشی هوشمند توانست به واسطه نمایشگر لبه به لبه و طراحی شیشه‌ای خود به سوژه داغ بسیاری از سایت‌های خبرگزاری مرتبط با دنیای فناوری گوشی‌های همراه مبدل شود؛ سبکی از طراحی که انتظار می‌رود که اپل در ساخت آیفون جدیدش از آن استفاده کرده باشد.

اسنشال پی اچ – 1 تنها گوشی پیشرفته موجود در بازار نیست؛ گفته شده است که اپل در ساخت گوشی جدیدش از سبک طراحی مشابهی استفاده کرده است با وجود این باید در نظر داشت که این سازنده خوشنام آمریکایی در حال حاضر هم محصولات قدرتمندی مثل آیفون 7 پلاس را در بازار دارد اما سوالی که مطرح می‌شود این است که در مقایسه اسنشال پی اچ – 1 با آیفون 7 پلاس کدام گوشی می‌تواند برتری را از آن خود کند؟ در این نوشتار سعی شده است که به این سوال جامع پاسخ داده شود.

مقایسه اسنشال پی اچ – 1 با آیفون 7 پلاس اپل: مشخصات کلی

اسنشال فون هم مثل اپل یک برند آمریکایی است؛ این سازنده در ساخت گوشی جدیدش از یک پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 835 و رم 4 گیگابایتی استفاده کرده در حال که رقیب هموطنش گوشی آیفون 7 پلاس را با یک پردازشگر ای 10 فیوژن (A10 Fusion) و رم 3 گیگابایتی وارد بازار کرده است.

پردازشگر ای 10 توسط اپل ساخته شده است؛ این پردازشگر یک تراشه بسیار قدرتمند است به همین دلیل سیستم عامل آی او اس برای پشتیبانی آن نیازی به یک رم بسیار قوی ندارد و این یکی از تفاوت‌های موجود در بین این دو سیستم عامل به شمار می‌رود.

آیفون 7 پلاس عملکرد بسیار شگفت انگیزی دارد؛ این گوشی هوشمند توانست در بنچمارک آن تو تو (AnTuTu) امتیازی معادل 181,807 را کسب نماید و گوشی پی اچ – 1 را به دلیل کسب 161,746 امتیاز خجالت زده کند؛ البته این نکته را نمی‌توان به این گونه تفسیر کرد که نباید پی اچ – 1 را بخرید زیرا این گوشی پیشرفته از همان پردازشگر به کار رفته در گوشی‌های گلکسی اس 8 و اچ تی سی یو 11 بهره می‌برد و می‌تواند تا چند سال آینده به راحتی پاسخگوی نیازهای شما باشد.

در مقایسه اسنشال پی اچ – 1 با آیفون 7 پلاس نکته جالب توجه دیگری که به چشم می‌خورد این است که هیچ یک از این دو گوشی هوشمند کارت حافظه میکرو SD را پشتیبانی نمی‌کنند اما ظرفیت حافظه داخلی زیادی را در اختیار کاربر می‌گذارند؛ به این نحو که آیفون 7 پلاس در سه مدل مختلف با سه حافظه داخلی 32، 128 و 256 گیگابایتی و اسنشال پی اچ – 1 در یک مدل با حافظه داخلی 128 گیگابایتی وارد بازار شده است.

هر دو محصول عملکرد خوبی دارند اما از نظر فنی می‌توان گفت که در مقایسه اسنشال پی اچ – 1 با آیفون 7 پلاس در این زمینه محصول اپل عملکرد روان‌تری دارد به همین دلیل در این قسمت برنده میدان محسوب می شود.

 مقایسه اسنشال پی اچ – 1 با آیفون 7 پلاس اپل: طراحی، نمایشگر و میزان مقاومت

هر دو گوشی از سبک طراحی متفاوت اما بسیار زیبایی بهره می‌برند. اسنشال در ساخت گوشی خود از یک نمایشگر 5.71 اینچی لبه به لبه استفاده کرده که تقریبا همه قسمت جلویی پی اچ – 1 را صرف نظر از حاشیه بالایی و پایینی نمایشگر پوشانده است. کاور پشتی این گوشی هوشمند تا حد ممکن با ظرافت طراحی شده است؛ اسنشال پی اچ – 1 در قسمت پشتی خود یک اسکنر اثر انگشت را در زیر ماژول دوگانه دوربین اصلی خود دارد.

آیفون 7 پلاس هم از نظر طراحی ویژگی‌های خوبی دارد اگرچه که سبک طراحی این گوشی هوشمند به زیبایی نحوه طراحی پی اچ – 1 نیست. اپل در ساخت آیفون 7 پلاس از یک نمایشگر 5.5 اینچی که در بالای سنسور اثر انگشت تاچ آی دی (Touch ID) و کلید هوم این گوشی نصب شده، استفاده کرده است.

اگر در مقایسه اسنشال پی اچ – 1 با آیفون 7 پلاس بخواهید بیشتر برروی فاکتور طراحی متمرکز شوید، به این نتیجه می‌رسید که سبک طراحی قسمت جلویی پلاس به دلیل داشتن حاشیه‌هایی ضخیم کمی قدیمی به نظر می‌رسد، اگر چه که در قسمت پشتی همه چیز به گونه دیگری است؛ به این نحو که در این قسمت هم مانند اسنشال پی اچ – 1 با یک طراحی زیبا و ظریف که یک ماژول دوگانه دوربین و لوگوی نمادین اپل را در بر گرفته است، روبرو می‌شوید.

وقتی که بحث نمایشگر مطرح می‌شود اسنشال پی اچ – 1 بدون شک برنده میدان است؛ این گوشی هوشمند از یک نمایشگر ال سی دی 2560 در 1312 پیکسلی بهره می‌برد به همین دلیل در مقایسه با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسلی نمایشگر آیفون 7 پلاس می‌تواند فیلم‌ها و تصاویر را با کیفیت بسیار بهتری به شما نشان دهد. با خرید اسنشال پی اچ – 1 علاوه بر این می‌توانید یک نمایشگر بزرگ‌تر را در یک ترکیب وزنی سبک‌تر در اختیار بگیرید.

آیفون در این زمینه حرف چندانی برای گفتن ندارد اما مقاومت بیشتری دارد؛ این گوشی هوشمند در مقابل نفوذ آب شاخص مقاومتی IP67 را بر روی خود دارد از این رو کاربر می‌تواند در عمق 1 متری آب به مدت 30 دقیقه به راحتی با آن کارهای خود را انجام دهد؛ مشخصه‌ای که اسنشال پی اچ – 1 فاقد آن است.

در مجموع می‌توان گفت که اسنشال پی اچ – 1 از یک طراحی زیباتر و نمایشگر با کیفیت‌تر بهره می‌برد به همین دلیل در این قسمت برتری با این گوشی هوشمند است.

قایسه اسنشال پی اچ – 1 با آیفون 7 پلاس

مقایسه اسنشال پی اچ – 1 با آیفون 7 پلاس اپل: عملکرد و شارژ باتری

آیفون 7 پلاس به یک باتری 2,900mAh و اسنشال پی اچ – 1 به یک باتری 3,040mAh مجهز شده است اما نمی‌توان گفت که پی اچ – 1 مدت زمان زیادی فعال باقی می‌ماند زیرا نمایشگر این گوشی هوشمند رزولوشن بیشتری دارد و به همین دلیل شارژ باتری بیشتری را مصرف می‌کند، اما در مجموع باید اعتراف کرد که باتری پی اچ – 1 عملکرد مطلوبی دارد.

اسنشال پی اچ – 1 قابلیت شارژ سریع را هم پشتیبانی می‌کند، مشخصه‌ای که در آیفون 7 پلاس وجود ندارد به همین دلیل در این زمینه هم حداقل از نظر تئوری پی اچ – 1 نسبت به پلاس برتری دارد.

قایسه اسنشال پی اچ – 1 با آیفون 7 پلاس

 مقایسه اسنشال پی اچ – 1 با آیفون 7 پلاس اپل: دوربین

هر دو گوشی به دوربین دوگانه مجهز شده‌اند با وجود این تفاوت اندکی در مشخصات فنی لنزها وجود دارد. آیفون 7 پلاس به یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی مجهز به دیافراگم f/1.8 و قابلیت پایدارسازی بصری تصویر (IOS) مجهز شده است در حالی که اسنشال پی اچ – 1 از یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 بهره می‌برد.

اپل شهرت زیادی را به دلیل مجهز کردن گوشی‌های خود به دوربین‌های بسیار قدرتمند کسب کرده است و آیفون 7 پلاس هم از این قاعده جدا نیست. این گوشی هوشمند به قابلیت بزرگ نمایی 2x مجهز است و علاوه بر این چند ماه پیش هم از طریق یک بروزرسانی یک قابلیت تصویربرداری جدید به نام پورتریت مد (Portrait Mode) را دریافت کرد به همین دلیل می‌تواند تصاویر خود را با کیفیت تصاویر دوربین‌های دیجیتالی تک لنزی انعکاسی (DSLR) در اختیار شما بگذارد.

در بعضی از بررسی‌های اولیه گفته شده بود که دوربین گوشی اسنشال پی اچ – 1 می‌تواند از نظر کیفیت و راندمان عملکردی مثل دوربین آیفون 7 پلاس داشته باشد؛ این دوربین به یک سنسور تک فام و یک سنسور رنگی مجهز است اما بعضی از قابلیت‌های دوربین آیفون 7 پلاس مثل تصویربرداری پورتریت مد و اچ دی آر (HDR) را ندارد. دوربین گوشی آیفون 7 پلاس کارکشته و حقیقی است به همین دلیل در این زمینه آیفون 7 پلاس برتری را از آن خود می‌کند.

قایسه اسنشال پی اچ – 1 با آیفون 7 پلاس

مقایسه اسنشال پی اچ – 1 با آیفون 7 پلاس اپل: نرم افزار و سیستم عامل

قبل از این که دو گوشی فوق را از نظر نرم افزار با یکدیگر مقایسه کنیم باید بگوییم که در این زمینه نمی‌توان برتری را به هیچ یک از این دو رقیب دارد. جدال اندروید با آی او اس یک جدال قدیمی است و هر شخصی در این زمینه نظر خود را دارد اگرچه که چند تفاوت بزرگ بین این دو سیستم عامل قابل تشخیص است؛ برای مثال اندروید تنظیم پذیری بیشتری دارد اما کار کردن با آی او اس راحت‌تر است.

اسنشال پی اچ – 1 به یک سیستم عامل اندروید خام مجهز شده است از این رو تجربه‌ای شبیه به تجربه استفاده از یک گوشی پیکسل را در اختیار کاربر می‌گذارد زیرا در آن خبری از نرم افزارهای سنگینی که در بعضی از گوشی‌های اندروید می‌بینید، نیست.

قایسه اسنشال پی اچ – 1 با آیفون 7 پلاس

مقایسه اسنشال پی اچ – 1 با آیفون 7 پلاس اپل: قیمت و دسترس پذیری

اسنشال پی اچ – 1 در بازار موجود است و کاربران می‌توانند آن را از وب‌سایت اسنشال، اسپرینت (Sprint) یا بست بای (Best Buy) بخرند. در مورد این که آیا شرکت‌های دیگری هم این محصول را ارائه می‌کنند یا در آینده قصد ارائه آن را دارند یا خیر، هنوز مطلبی منتشر نشده است اما در هر حال توصیه می‌کنیم که این گوشی هوشمند را مستقیما به صورت آنلاکد (unlocked) از شرکت اسنشال خریداری کنید. پی اچ – 1 با یک برچسب قیمت 700 دلاری عرضه می‌شود.

آیفون 7 پلاس گران‌تر است اما توسط شرکت‌های بیشتری عرضه می‌شود. مدل 32 گیگابایتی این گوشی هوشمند 770 دلار قیمت دارد و شما می‌توانید آن را از همه شرکت‌های پشتیبانی کننده بزرگ به صورت آنلاکد خریداری کنید. با همه این تفاسیر می‌توان گفت که در این زمینه هم برنده اسنشال پی اچ – 1 است زیرا قیمت ارزان‌تری دارد.

نتیجه نهایی مقایسه اسنشال پی اچ – 1 با آیفون 7 پلاس اپل: برنده اسنشال پی اچ – 1

هر دو گوشی فوق ویژگی‌های منحصر بفردی دارند اما طراحی زیبای لبه به لبه و قیمت ارزان‌تر پی اچ – 1 باعث می‌شود که این گوشی هوشمند در مقایسه با آیفون 7 پلاس امتیازات بیشتری را کسب کند. آیفون 7 پلاس از نظر فنی توان بیشتری دارد و از یک دوربین بهتر هم بهره می‌برد اما پی اچ – 1 به یک باتری قدرتمندتر با توانایی پشتیبانی قابلیت شارژ سریع مجهز است.

مشخصات اسنشال پی اچ – 1 آیفون 7 پلاس
نمایشگر 5.71 اینچی ال سی دی با رزولوشن 2560 در 1312 پیکسلی و تراکم پیکسل 504 پی پی آی 5.5 اینچی ال ای دی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسلی با تراکم پیکسل 401 پی پی آی
اندازه 141.5 در 71.1 در 7.8 میلی متر 158.2 در 77.9 در 7.3 میلی متر
وزن 185 گرم 188 گرم
توانایی پشتیبانی قابلیت اتصالی NFC  دارد

 

دارد

 

پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 835 ای 10 فیوژن
رم 4 گیگابایت 3 گیگابایت
حافظه داخلی 128 گیگابایت بدون قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو اس دی 32، 128 و 256 گیگابایت بدون قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو اس دی
قابلیت های اتصالی جی اس ام، سی دی ام ای، اچ اس پی ای، ای وی دی او و ال تی ای جی اس ام، سی دی ام ای، اچ اس پی ای پلاس، وای فای 802.11a/b/g/n/ac و ال تی ای 4 جی
باتری 3,040mAh با قابلیت پشتیبانی شارژ سریع 2,900mAh با قابلیت پشتیبانی 13 ساعت اینترنت ال تی ای
دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی و 8 مگاپیکسلی سلفی 12 مگاپیکسلی اصلی و 7 مگاپیکسلی سلفی
سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا آی او اس 10
قابلیت فیلم برداری 4 کی در30fps ، 1080 پیکسلی در 60fps و 720 پیکسلی در 120fps 4 کی در 30fps و 1080 پیکسلی در 30fps یا 60fps
بلوتوث نسخه 5 نسخه 4.2
اسکنر اثر انگشت دارد تاچ آی دی
سایر سنسورها شتاب سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب نما و فشارسنج فشارسنج، ژیروسکوپ 3 محوری، شتاب سنج، مجاورت و میزان نور اطراف
مقاومت در برابر آب خیر بله IP67
پورت شارژ یو اس بی نوع سی لایتنینگ
منبع نرم افزاری گوگل پلی استور اپل اپ استور
رنگ مشکی، خاکستری، آبی سیر و سفید طلایی، رزگلد، نقره ای، مشکی مات و مشکی براق
عرضه آن لاکد از اسپرینت آن لاکد از ای تی اند تی، ورایزون، اسپرینت و تی موبایل
قیمت 700 دلار 770 دلار

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر