;
coinex

اعلام فهرست جدید خدمات اینترنتی گمرک

اعلام فهرست جدید خدمات اینترنتی گمرک

سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران لیستی از خدمات اینترنتی خود را منتشر نموده است. فعالیت های گمرکی الکترونیکی شدند و گیرندگان مختلف می توانند از این پس به صورت 24 ساعته به خدمات اینترنتی گمرک دسترسی داشته باشند.

از این پس نیازی به مراجعه حضوری نیست و تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی، وارداتی و همچنین ترانزیتی بدون حضور فیزیکی اشخاص امکان پذیر است و افراد به راحتی می‌توانند کالای خود را به گمرک اظهار نمایند.

اهداف خدمات اینترنتی گمرک

از اهداف خدمات اینترنتی گمرک می‌توان به حذف مراجعات حضوری، احترام به حقوق شهروندان، تسهیل فرآیند تجارت و همچنین حذف کاغذبازی از فرآیند تشریفات گمرکی اشاره کرد. تا قبل از الکترونیکی شدن خدمات گمرک امکان ارائه اینگونه خدمات وجود نداشت.

چگونه از خدمات جدید گمرک استفاده کنیم؟

خدمات گیرندگان برای اینکه بتوانند از این پس تشریفات صادرات، واردات و ترانزیت را در گمرک ایران به صورت الکترونیکی انجام دهند لازم است تا فقط یکبار به صورت حضوری به نزدیکترین گمرک مراجعه نمایند و کد کاربری خود را دریافت کنند. خدمات گیرندگان می‌توانند از سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.ir و لینک پنجره واحد تجارت فرامرزی اینترنتی، برای دریافت انواع خدمات گمرکی کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی استفاده کنند.

تمامی خدمات اینترنتی گمرک به صورت الکترونیکی در دسترس تمامی شهروندان قرار دارد. علاقه‌مندان می‌توانند در صورت نیاز به برخی لینک‌های اینترنتی این سایت مراجعه کنند و از خدمات گمرکی مورد نیاز به راحتی استفاده کنند.

برخی از این خدمات ارائه شده به شرح زیر است:

1- از طریق سایت گمرک می توان از قیمت واقعی کالا ها و همچنین مارک و کشور سازنده کلیه کالاهای وارداتی اطلاع پیدا کرد. بنابراین با این روش می‌توان کالای تقلبی و گران را خریداری نکرد.

http://epl.irica.ir/TscViewPage

2- با الکترونیکی شدن گمرک ایران این امکان فراهم شده تا بتوان از اصالت گوشی موبایل خود نیز مطلع شد. علاقه‌مندان می‌توانند کد imei را به شماره ۳۰۰۰۸۸۸۷ ارسال کنند و یا برای اطلاع از قاچاق بودن یا نبودن گوشی تلفن همراه خود به آدرس اینترنتی ذکر شده مراجعه کنند تا مطمئن شوند.

http://epl.irica.ir/ImeiInfoView

3- از این پس با الکترونیکی شدن گمرک، امکان برقراری ارتباط با تجار بزرگ کشور و صادر کردن راحت کالا برای آنها وجود دارد. با استفاده از سامانه بازار و بهبود فضای کسب و کار این خدمات را می‌توان به سادگی دریافت نمود.

http://bazaar.irica.co

4- از جمله سایر خدمات اینترنتی گمرک، امکان استعلام پروانه گمرکی است. خریداران کالاهای مختلف می‌توانند برای اطمینان از اینکه کالای آنها از طریق گمرک وارد شده و یا قاچاق است، به آدرس اینترنتی مشخص شده مراجعه کنند. این آدرس در دسترس همگان قرار دارد.

http://epl.irica.ir/ecl

5- خدمات‌گیرندگان می‌توانند برای مشاهده ارزش لحظه‌ای کالاهای وارداتی و همچنین تغییرات ارزش ایجاد شده جهت امنیت تجارت و شفافیت در کارها از سامانه ارزش استفاده کنند.

http://epl.irica.ir/TscViewPage

6- در صورتی که علاقه‌مندان بخواهند تا از واردات کالاهای روزانه به کشور مطلع شوند می‌توانند از طریق این آدرس اینترنتی که برای این منظور فراهم شده است استفاده کنند.

http://merchant.irica.ir/daily

7- علاوه بر خدمات اینترنتی گمرک که ذکر گردید، سامانه پاسخگویی به شکایات در اختیار خدمات‌گیرندگان قرار دارد و می‌توانند هرگونه انتقادی را به روند انجام فعالیت‌های گمرکی و ترخیص کالا به صورت الکترونیکی ثبت و پیگیری نمایند.

http://Club.irica.co

از طریق پورتال رسمی گمرک کشور، به صورت 24 ساعته و بدون نیاز به مراجعه حضوری می‌توانید تا تمام مکاتبات خود را با گمرکات ایران در سراسر کشور انجام دهید. همچنین امکان پیگیری مکاتبات نیز از طریق سایت گمرک ایران وجود دارد.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر