;
coinex

ارائه سرویس ایمیل بومی ؛ سرویسی سریع، رایگان و امن

ارائه سرویس ایمیل بومی ؛ سرویسی سریع، رایگان و امن

مدیر کل مرکز فناوری اطلاعات شرکت ملی پست، از سرویس ایمیل بومی پست خبر داد. به گفته وی استفاده از خدمات این سرویس به صورت رایگان است و تمامی مردم نیز می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

محسن ادبی‌فرد، مدیر کل مرکز فناوری اطلاعات شرکت ملی پست اعلام کرد که استفاده از سرویس ایمیل بومی نیاز به ثبت نام و احرازهویت دارد و از طریق این سرویس حداکثر تا 500 مگابایت خدمات ارائه می‌شود.

محسن ادبی‌فرد بیان کرد که یکی از وظایف اپراتورهای پستی در دنیا، ارائه سرویس پست الکترونیکی به افراد است که این امر براساس احکام اتحادیه پستی جهانی مشخص شده است.

به گفته وی در مجلس شورای اسلامی، راه‌اندازی سرویس ایمیل بومی، تصویب شده و برای ایجاد سهولت در برقراری ارتباط دستگاه‌ها با مردم و برعکس، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران نسبت به راه‌اندازی رسمی این سرویس اقدام کرده است.

مزایای استفاده از سرویس ایمیل بومی

محسن ادبی‌فرد در ادامه ضمن بیان مزایای استفاده از سرویس ایمیل بومی اعلام کرد که برای انجام کارهای رسمی، ارتباطی و اداری کلیه شهروندان می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

وی تاکید کرد که تمامی زیرساخت‌های سرویس ایمیل بومی در داخل کشور وجود دارد و این امر باعث امنیت ارتباطات الکترونیکی برای شهروندان می‌شود. به گفته وی وجود این زیرساخت ها در داخل کشور باعث امنیت بیشتر می شود چون سایر کشورها به این زیرساخت‌ها دسترسی ندارند.

موضوع مهم دیگری که مدیر کل مرکز فناوری اطلاعات شرکت ملی پست در مورد وجود زیرساخت‌ها در داخل کشور به آن اشاره کرد این بود که این امر باعث کاهش ترافیک بین‌المللی اینترنت و همچنین کاهش هزینه‌ها در کشور خواهد شد. وی در ادامه بر سرعت بالا و امکانات بیشتر این سرویس ایمیل بومی نیز تاکید کرد.

امکانات سرویس پست الکترونیکی بومی

ادبی‌فرد ضمن اعلام آمادگی برای گسترش و یکپارچه‌سازی سرویس ایمیل بومی تاکید کرد که اگر تمام سازمان‌ها و همچنین شهروندان از این سامانه پست الکترونیکی استقبال کنند، استفاده از این بستر توسعه پیدا خواهد کرد. وی ادامه داد که برای تحقق این امر لازم است تا سرویس‌های پست الکترونیک در سازمان‌های کشور یکپارچه سازی شوند.

به گفته ادبی فرد، سرویس ایمیل بومی از نظر ارتباطات بین‌المللی محدودیتی ندارد و با تمام سرویس‌های پستی معروف بین‌المللی می‌تواند برقراری ارتباط داشته باشد. وی تنها تفاوت موجود بین این سرویس ایمیل بومی و سایر سرویس‌های پستی بین المللی را وجود زیرساخت‌های این سرویس پستی در داخل کشور اعلام کرد و ادامه داد که این امر هم از نظر امنیتی و هم از نظر هزینه برای کشور بسیار دارای اهمیت است.

هزینه استفاده از سرویس ایمیل بومی

به گفته مدیر کل مرکز فناوری اطلاعات شرکت ملی پست، این سرویس پست الکترونیکی هیچ هزینه‌ای ندارد و کاملا به صورت رایگان در اختیار استفاده کنندگان قرار دارد. وی ادامه داد که تمامی شهروندان می‌توانند برای استفاده از این سرویس ثبت نام کرده و احرازهویت شوند. به گفته وی شهروندان می توانند تا حداکثر ۵۰۰ مگابایت از خدمات این سرویس استفاده نمایند.

وی ادامه داد که برای استفاده از حجم بالاتر و همچنین سرویس‌های تخصصی‌تر این سامانه، لازم است تا با ادارات و سازمان‌های مختلف عقد قرارداد صورت گیرد.

این سرویس از طریق آدرس پستی mail.post.ir برای شهروندان در دسترس است و برای سازمان‌ها و ادارات مختلف نیز امکان استفاده از دامنه‌های دیگر امکان پذیر است.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر