;
coinex

آغاز رقابت خودروسازان در نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو تبریز

آغاز رقابت خودروسازان در نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو تبریز

از دیروز 14 شهریور 1396، بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو تبریز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود. این نمایشگاه همه‌روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ میزبان مهمانان و علاقه‌مندان است و تا 17 شهریور ادامه خواهد داشت.

اکنون تبریز میزبان تراز اول، برای برگزاری این نمایشگاه است، زیرا تهران از نظر برگزاری نمایشگاه خودرو، ۵ سال عقب‌تر از تبریز است. بنابراین می‌توان نمایشگاه خودرو تبریز را پرچم‌دار و ابداع‌ کننده نمایشگاه خودرو در کشور دانست. لازم به ذکر است که تبریز، صنایع خودروسازی معتبری دارد و بیش از ۳۰ درصد قطعات خودرو کشور در تبریز تامین می‌شود.

شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو تبریز

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز، درباره بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو تبریز اطلاعاتی را ارائه نمود و اعلام کرد که ۳۰۰ شرکت داخلی از ۱۳ استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، تهران، اصفهان، زنجان، قم، یزد، مازندران و مناطق آزاد کشور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. وی ادامه داد که از کشورهای ترکیه، آلمان، فرانسه، چین، کره‌جنوبی، بلاروس، کانادا و ژاپن نیز چندین شرکت خارجی حضور دارند.

تبریز، تامین کننده اصلی قطعات خودرو کشور

به گفته ماهوتی برای اولین بار، نمایشگاه صنعت خودرو کشور در تبریز برگزار شده است و ادامه داد که در سال‌های گذشته حدود 63 درصد قطعات خودرو کشور در تبریز تولید می‌شد و تبریز تامین‌کننده اصلی قطعات یدکی خودرو در کشور بوده است.

به گفته ماهوتی این رتبه در چند سال اخیر افت کرده و برخی واحدهایی که مشکل داشته‌اند، تعطیل شده‌اند. وی امیدوار بود که برپایی این نمایشگاه بتواند تلاشی برای احیا کردن این واحدها باشد.

همکاران و سهامداران برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو تبریز

ماهوتی در مورد نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو تبریز اعلام کرد این نمایشگاه دارای ۴۱۰ سهامدار است که همه با هم و با همکاری بخش خصوصی و رسانه‌ها دست به‌دست هم داده و به احیای آن کمک کرده‌اند. به گفته وی این قابلیت باید از طریق فن ‌بازار و دانشگاه‌ها عملیاتی شود و واحدهای غیرفعال دوباره فعال گردند.

وی از اختصاص 6 سالن 35 هزار مترمربعی فضای مسقف و ۱۲ هزار مترمربع فضای باز سخن گفت و از اینکه برگزاری این نمایشگاه به گونه‌ای در شان استان است، اظهار امیدواری کرد.

این مدیر عامل اظهار داشت که شرکت‌های خودروسازی خارجی، در نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو تبریز حضوری فعال داشته‌اند و ادامه داد که در این دوره، پرشیا خودرو، اطلس خودرو، پاک‌رو، سبز قشم، رامک خودرو، مدیران خودرو، بهمن، آرین موتور، خودروسازی کارمانیا، آرین دیزل، سایپا، جهان نوین آریا، کاوه ماشین، خودروسازان بم، گروه صنعتی ایران‌خودرو، ایمن تجارت آرام، کامیون‌های میتسوبیشی و واژه ماشین ازجمله صنعتگران شرکت‌کننده در این نمایشگاه هستند.

برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو تبریز به صورت هوشمند

به گفته مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی تبریز، این نمایشگاه برای اولین بار در کشور به صورت هوشمند برگزار می‌شود. وی انعقاد تفاهم با مخابرات استان را یکی از پروژه‌های هوشمندسازی نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو تبریز دانست. به گفته وی تمامی سالن‌ها و غرفه‌های این نمایشگاه به فیبر نوری مجهز هستند و تمامی غرفه‌ها می‌توانند، بین ۵۰ تا ۱۰۰ مگابایت از پهنای باند استفاده کنند.

رتبه اول نمایشگاه بین‌المللی تبریز در بین نمایشگاه‌های کشور

این مدیرعامل بر جایگاه نخست نمایشگاه بین‌المللی تبریز در بین نمایشگاه‌های کشور اشاره کرد و تاکید نمود که در چندماه گذشته، سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی و نمایشگاه بین‌المللی تهران، در راستای رتبه‌بندی تمام نمایشگاه‌های استان بازدیدهایی را انجام داده‌اند، که تنها نمایشگاه بین‌المللی تبریز توانسته است در این بین رتبه الف و ممتاز را داشته باشد. به گفته وی رسانه‌ها نیز نقش بسزایی در حفظ و نگهداری این رتبه خواهند داشت.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر