coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

گوگل قصد دارد تا اچ تی سی موبایل را به دارایی‌های خود اضافه کند؛ آلفابت در حال گسترش

گوگل قصد دارد تا اچ تی سی موبایل را به دارایی‌های خود اضافه کند؛ خرید اچ تی سی توسط گوگل
بر اساس گزارش‌هایی که از تایوان به گوش می‌رسد، غول موتورهای جستجو قصد دارد تا بخش موبایل اچ تی سی را تصاحب کند. اچ تی سی و گوگل به مرحله نهایی مذاکرات برای خرید این کمپانی تایوانی نزدیک شده‌اند.

این برای اولین بار نیست که چنین گزارش‌هایی در فضای مجازی خودنمایی می‌کند. در یکی دو سال گذشته نیز چنین شایعاتی شنیده می‌شد، اما هیچ کدام به نتیجه خاصی نمی‌رسید، اما گویا این بار موضوع کمی جدی‌تر است. یکی از رسانه‌های خبری تایوان به نام Commercial Times این خبر را تایید کرده است.

با توجه به گزارش این نشریه تایوانی، گوگل در واقع برای معامله با اچ تی سی دو گزینه پیش رو دارد. اول اینکه گوگل، اچ تی سی را به عنوان شریک استراتژیک خود بشناسد و با او همکاری کند و دوم اینکه کل بخش کسب و کار گوشی‌های هوشمند این کمپانی را بخرد. در نظر داشته باشید که این معامله بخش اچ تی سی وایو (HTC Vive) را دربر نمی‌گیرد. اچ تی سی وایو یک کسب و کار کاملا جداگانه از بخش موبایل این شرکت تایوانی است و در حال حاضر گوگل برای بخش گوشی‌های هوشمند آن نقشه‌هایی را در سر دارد.

خرید اچ تی سی توسط گوگل

این خبر مستقیما در این نشریه تایوانی منتشر شده و Commercial Times از هیچ منبع خبری دیگری استفاده نکرده است، اما می‌توان تا حدودی این خبر را درست دانست، چرا که اچ تی سی در حال حاضر چندان حال و روز خوشی ندارد، حداقل از نظر مالی که این گونه است!

اچ تی سی یو 11 از سوی بسیاری از رسانه‌های خبری مورد تمجید و ستایش قرار گرفت و فروش خوبی نیز برای این شرکت به ارمغان آورد، اما به نظر می‌رسد که این موضوع نیز نتوانسته وضعیت این کمپانی را به حالت عادی برگرداند.

گوشی اچ تی سی یو 11 توانست تا حدی فشارهای مالی این شرکت تایوانی را برطرف کند
گوشی اچ تی سی یو 11 توانست تا حدی فشارهای مالی این شرکت تایوانی را برطرف کند

ماه آگوست، بدترین ماه برای اچ تی سی در 13 سال گذشته بود. درآمد این شرکت در مقایسه با ماه جولای چیزی در حدود 51.5 درصد کاهش درآمد را نشان می‌دهد و در مقایسه با ماه آگوست سال گذشته از کاهش 54.3 درصدی رنج می‌برد. همان طور که می‌بینید، این معامله در حال حاضر برای اچ تی سی بسیار عالی بوده و احتمال خرید آن را توسط گوگل بسیار بالا می‌برد.

گوشی اچ تی سی یو 11 در ماه مه معرفی شد و تا چند ماه بعد از آن برای فروش در دسترس نبود، اما به محض عرضه به بازار توانست تا حدی اچ تی سی را سرپا نگه دارد. پس از فروش این گوشی درآمد این شرکت کاهش یافت و به روال سابق بازگشت.

اچ تی سی مدتی است که با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند. این شرکت تایوانی قادر نیست تا به اندازه کافی گوشی‌های هوشمند خود را به فروش برساند و این موضوع باعث شده تا با کاهش درآمد چشمگیر مواجه گردد.

اچ تی سی تاکنون چندین بار با گوگل همکاری‌های نزدیکی داشته است. این گوشی ساز تایوانی گوشی گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال را تولید کرد، هرچند که طراحی این دو دستگاه توسط خود گوگل انجام شد. به نظر می‌رسد که این همکاری همچنان ادامه یافته و این شرکت، گوشی گوگل پیکسل 2 را نیز برای غول موتورهای جستجو ساخته است.

گفته می‌شود که گوشی گوگل پیکسل ایکس ال 2 نیز توسط ال جی تولید می‌شود. در هر صورت این خبر هنوز به طور رسمی تایید نشده، پس ما نیز آن را با دیده تردید نگاه می‌کنیم ولی این موضوع را در ذهن داشته باشید که گوگل به دنبال تصاحب اچ تی سی است و قصد دارد تا این کمپانی تایوانی را نیز به دیگر املاک تحت اختیار خود درآورد.

.

منبع: androidheadlines

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر