;
coinex

معرفی و بررسی ربات اسفیرو R2D2 محصولی از شرکت آمریکایی Sphero

ربات اسفیرو R2D2

شرکت آمریکایی اسفیرو (Sphero) یک ربات هوشمند جدید را به سایر محصولات خود اضافه کرده که به انبوهی از امکانات و تکنولوژی‌های روز دنیا مجهز شده است. ربات اسفیرو R2D2 یک ربات هوشمند بوده که بر اساس شخصیت R2D2 سری فیلم‌های جنگ ستارگان (Star Wars) طراحی شده است.

پس از معرفی روبات BB9E که آن هم بر اساس یکی دیگر از شخصیت‌های سری فیلم‌های جنگ ستارگان، ربات اسفیرو R2D2 دومین نمونه تولیدی این شرکت با الهام از شخصیت‌های این سری فیلم‌های محبوب است. این شرکت علاوه بر این دستگاه‌های هوشمند مختلفی را بر اساس شخصیت‌های کارتونی طراحی کرده که می‌توان از ربات سخنگوی اسپایدرمن محصول کمپانی مارول (Marvel) و خودروی لایتینگ مک کویین (Lighting McQueen) سری فیلم‌های انیمیشن Cars محصول شرکت پیکسار (Pixar) نام برد.

طراحی ربات اسفیرو R2D2

اگر شما پیش از این از محصولات و اسباب بازی‌های این شرکت استفاده کرده باشید، می‌توانید به راحتی از پس کنترل این ربات بر آیید. این دستگاه مانند سایر محصولات شرکت اسفیرو از طریق یک اپلیکیشن اختصاصی برای گوشی‌های تلفن همراه هوشمند کنترل می‌شود و عملکردی مشابه نمونه‌ها تولیدی این شرکت دارد. با دلیل استفاده از تسمه برای جابجا شدن این دستگاه، حرکت ربات اسفیرو R2D2 یا به اصطلاح آرتو (Artoo) اندکی آهسته تر از سایر اسباب بازی‌های تولیدی این شرکت بوده و به همین دلیل کنترل آن ساده‌تر از سایر ربات‌های این شرکت خواهد بود. این تسمه عملکرد مناسبی بر روی انواع سطوح داشته و قادر به حرکت بر روی تمامی سطوح داخلی و خارجی منزل مانند فرش، موکت، پارکت و … خواهد بود.

قابلیت‌های ربات اسفیرو R2D2

فرم طراحی غیر مدور ربات اسفیرو R2D2 موجب شده که این شرکت قابلیت‌ها و توانایی‌های این ربات را افزایش دهد. مواد استفاده شده نیز از کیفیت بالایی برخوردار بوده که استفاده از اجزای پلاستیکی در بخش پاهای این ربات نمونه‌ای از آنها است. این اسباب بازی هوشمند نسبت به سایر محصولات این شرکت بزرگ‌تر بوده و با ارتفاعی 17 سانتیمتری، وزنی برابر با 370 گرم دارد.

عملکرد ربات اسفیرو R2D2

ربات اسفیرو R2D2 همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، از طریق یک اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی‌های هوشمند تلفن همراه کنترل می‌شود. این اپلیکشین به تازگی ارتقا یافته و با نام Droids by Sphero در اختیار علامندان قرار می‌گیرد. با استفاده از این اپلیکیشن، کاربران قادر به کنترل تمامی دستگاه‌ها و اسباب بازی‌های ساخت شرکت اسفیرو خواهند بود. مانند سایر محصولات این شرکت، اپلیکیشن Droids by Android یک پد مجازی را برای کاربر به نمایش درآورده و کاربر می‌توان از طریق آن به کنترل ربات اسفیرو R2D2 بپردازد.

قیمت ربات اسفیرو R2D2

ربات اسفیرو R2D2 در حال حاضر در بازار موجود بوده و با قیمتی در حدود 179 دلار (معادل 700 هزار تومان با احتساب دلار 3.900 تومانی در زمان نگارش) به فروش می‌رسد که رقم بالایی برای یک اسباب بازی به حساب می‌آید.

 

منبع : TechRadar

ترجمه و تالیف : تکراتو

 

 

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر