;
coinex

نگاهی به کاربرد و عملکرد نوار شناور در ال جی وی 30

نگاهی به کاربرد و عملکرد نوار شناور در ال جی وی 30

ال‌جی تلاش کرده تا به وسیله یک ابزار جدید جای خالی نمایشگر دوم را برای کاربران ال جی وی 30 پر کند؛ به نظر می‌سد نوار شناور قصد دارد جای خالی صفحه نمایش ثانویه را در گوشی‌های سری وی ال جی بگیرد. با تکراتو همراه شوید.

یکی از ویژگی‌های متعدد که ال‌جی وی 10 و ال جی وی 20 را از رقبا مجزا می‌کرد، نمایشگر دوم و کوچک بالای نمایشگر اصلی این دستگاه بود. این نمایشگر کوچک میزبان میانبرهایی برای اپلیکیشن‌ها و مخاطبین بود، به علاوه این نمایشگر دوم امکان کنترل موسیقی در حال پخش را نیز برای کاربران فراهم می‌کرد و در نهایت تمامی اعلان‌ها را حتی در حالتی که نمایشگر اصلی خاموش بود نمایش می‌داد.

اما در طراحی ال‌جی وی 30، فضایی که این نمایشگر کوچک اشغال می‌کرد نیز اهمیت داشت و ال‌جی برای زیباتر کردن این پرچم‌دار خود و دستیابی به نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه‌ی بیشتر در این محصول، این نمایشگر کوچک را حذف کرد.

بله! چه خوشتان بیاید چه نه، ال‌جی وی 30 بدون نمایشگر دوم تولید شده است؛ اگرچه این بخش یکی از امکانات کلیدی محصولات نسل قبلی خانواده سری V بود، اما نگران نباشید ال‌جی نیز از محبوبیت این ویژگی مطلع بوده و تلاش کرده تا عملکردهای این صفحه را به شکل دیگری در پرچم‌دار جدیدش بکار گیرد. ال‌جی این امکان تازه را نوار شناور نامیده و چیزی شبیه به یک نوار ابزار قابل تنظیم را طراحی کرده است. این نوار شناور با یک ضربه بر روی تب کناری دستگاه فعال شده و به راحتی می‌توانید آن را به هرجایی از صفحه که تمایل داشته باشید منتقل کنید.

اما عملکرد این نوار شناور چیست؟

در واقع عملکردهای متفاوتی برای این نوار در نظر گرفته شده و این نوار در حقیقت از چهار صفحه تشکیل شده که می‌توانید با کشیدن انگشت به سمت چپ یا راست بین این صفحه‌ها جابجا شوید. یکی از صفحه‌ها به میانبرها اختصاص یافته و شما می‌توانید 5 عدد از برنامه‌هایی را که مرتبا از آن‌ها استفاده می‌کنید، در این بخش جای دهید.

به عنوان مثال می‌توانید یک میانبر برای دوربین سلفی را در کنار یک میانبر برای بازی مورد علاقه‌ی خود در این نوار قرار دهید؛ خوشبختانه این نوار قابل تنظیم بوده و شما می‌توانید هرکدام از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض و یا نصب شده‌ی گوشی خود را انتخاب و در این نوار قرار دهید.

امکان میانبر کردن برنامه ها و بازی ها و تنظیمات در ال جی V30
امکان میانبر در نوار شناور ال جی V30

یکی دیگر از صفحه‌های این نوار می‌تواند میزبان 5 نفر از مخاطبین رایج شما باشد و با لمس کردن آیکون تصویر هر یک از این مخاطبین، می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید یا برایشان پیامک ارسال کنید.

صفحه دیگر این نوار نیز برای کنترل موسیقی در نظر گرفته شده و به شما امکان می‌دهد بین آهنگ‌های خود جابجا شوید؛ جالب‌تر اینکه بخش کنترل موسیقی در این نوار علاوه بر پخش‌کننده‌ی پیش‌فرض ال‌جی با اپلیکیشن‌های اسپاتیفای و گوگل پلی موزیک نیز قابل استفاده است.

صفحه های کنترل موسیقی و مخاطبین رایج در نوار شناور ال جی V30
صفحه های کنترل موسیقی و مخاطبین رایج در نوار شناور ال جی V30

آخرین صفحه از این ابزار کاربردی نیز به ثبت و ویرایش اسکرین شات اختصاص یافته است. شما در این بخش می‌توانید از صفحه‌ی گوشی خود عکس بگیرید و بخش‌های مورد توجه خود را علامت‌گذاری کنید. همچنین بدین وسیله می‌توانید از تمام محتوای یک وب‌سایت عکس گرفته و یا هر اتفاقی که در نمایشگر شما رخ می‌دهد را به صورت یک گیف (gif) ذخیره کنید.

ابزار اسکرین شات در نوار شناور ال جی V30
ابزار اسکرین شات

اما برای پر کردن خلاء نمایشگر دوم زمانی که نمایشگر اصلی دستگاه خاموش است، ال‌جی بخشی از امکانات این نوار شناور را در غالب نمایشگر همیشه روشن به گوشی ال جی V30 افزوده است. شما در صفحه همیشه روشن می‌توانید با کشیدن این نوار به سمت چپ و راست بین پخش‌کننده موسیقی و منوی تنظیمات سریع جابجا شوید. ضمنا باید اشاره کرد که صفحه همیشه روشن در پرچم‌دار جدید ال‌جی به خوبی پیشرفت کرده و اکنون می‌توانید از میان طرح‌های متنوع ساعت که در اختیار شما قرار دارند، یکی را انتخاب کرده و در این بخش بکار گیرید.

امکانات جدید صفحه همیشه روشن در ال جی V30
صفحه همیشه روشن در ال جی V30

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر