;
coinex

تجهیزات امنیتی خودروهای جدید سالانه از بروز پنجاه هزار تصادف جلوگیری می‌کنند

تجهیزات امنیتی خودروهای جدید سالانه از بروز 50000 تصادف جلوگیری می‌کنند!

تحقیقات انجام شده توسط سازمان آی آی اچ اس (IIHS) نشان داده‌اند که تجهیزات امنیتی خودروهای جدید سالانه از بروز پنجاه هزار تصادف جلوگیری می‌کنند.

مانیتورهای تشخیص دهنده نقاط کور و سیستم‌های هشدار دهنده تغییر مسیر از جمله این تجهیزات هستند که به گفته موسسه آی آی اچ اس نقش مهمی را در کاهش میزان تصادفات ایفا می‌کنند. آی آی اچ اس نام اختصاری سازمان بیمه امنیت بزرگراه (Insurance Institute for Highway Safety) ایالات متحده است. تحقیقات انجام شده توسط این سازمان نشان داده‌اند که تجهیزات امنیتی خودروهای جدید مثل مانیتورهای تشخیص دهنده نقاط کور و سیستم‌های هشدار دهنده تغییر مسیر تاثیر قابل توجهی را در کاهش نرخ تصادفات داشته‌اند. یکی از تحقیقات این سازمان مستقل نشان داده است که خودروهای مجهز به چنین سیستم‌هایی کمتر دچار تصادف می‌شوند.

مانیتورهای تشخیص دهنده نقاط کور زمانی که یک خودروی دیگر در یک موقعیت کور نسبت به خودروی شما قرار دارد، با نشان دادن یک رنگ خاص در آینه‌های جانبی اتومبیلتان به شما نسبت به خطر برخورد با خودروی قرار گرفته در نقطه کور شما اخطار می‌دهد.

سیستم‌های هشدار دهنده تغییر مسیر هم یکی دیگر از تجهیزات امنیتی خودروهای جدید هستند که زمانی که یک خودرو از مسیر خود خارج می‌شود، راننده اتومبیل پشتی را نسبت به این تغییر مسیر آگاه می‌سازد. این فناوری در کنار یک سیستم ثانویه نگهدارنده خودرو در مسیر حرکتی خود کار می‌کند؛ این سیستم کمکی اتومبیلی را که مسیر خود را تغییر داده است، به طور خودکار و فعال به مسیر حرکتی امن خود باز می‌گرداند.

تحقیقات انجام شده سازمان بیمه امنیت بزرگراه در طول 6 سال در 25 ایالت آمریکا به کمک پایگاه داده‌های پلیس نشان داده‌اند که خودروهایی که به سیستم هشدار دهنده تغییر مسیر مجهز بوده‌اند تقریبا هیچ گونه نقشی در تصادفات نداشته‌اند. این تحقیقات از این امر حکایت می‌کنند که بعضی از تجهیزات امنیتی خودروهای جدید مثل سیستم‌های هشدار دهنده تغییر مسیر نرخ تصادفات جانبی، جلویی و تک خودرویی را به میزان 11 درصد و نرخ صدمات ناشی از این تصادفات را به میزان 21 درصد کاهش می‌دهند.

در چند تحقیق دیگر نیز نشان داده شده است که سیستم هشدار دهنده تغییر مسیر نرخ تصادفات مرگبار را تا 86 درصد کاهش داده‌اند؛ البته در تعدادی از این تحقیقات به بروز 40 تصادف مرگبار اشاره شده است اما این تفاوت اندک در حقیقت بیانگر استفاده از یک روش تحقیقاتی متفاوت و عدم کنترل و در نظر گیری فاکتورهایی مثل جنسیت راننده، سن و ریسک بیمه است.

سازمان بیمه امنیت بزرگراه ایالات متحده در یکی دیگر از تحقیقات خود مانیتورهای تشخیص دهنده نقاط کور را مورد مطالعه قرار داده است. در این تحقیق نشان داده شد که خودروهایی که به مانیتورهای تشخیص دهنده نقاط کور مجهز بوده‌اند میزان تصادفات ناشی از تغییر مسیر را تا 14 درصد و میزان صدمات ناشی از بروز چنین تصادفاتی را تا 23 درصد کاهش داده‌اند.

آی آی اچ اس معتقد است که اگر که همه خودروهایی که در جاده‌های ایالات متحده تردد می‌کنند به دو سیستم فوق مجهز شوند، میزان تصادفات گزارش شده توسط پلیس سالانه به میزان 50000 مورد کاهش می‌یابد. آمار و ارقام ارائه شده توسط این سازمان بیانگر سودمندی منحصر بفرد تجهیزات امنیتی خودروهای جدید هستند.

.

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر