;
coinex

خودروی خودران اسمارت ویژن EQ ForTwo ، سبک زندگی شهری آینده نگرانه

خودروی خودران اسمارت ویژن EQ ForTwo

خودروی خودران اسمارت ویژن EQ ForTwo محصول شرکت اسمارت (Smart) یک از زیر مجموعه‌های گروه خودرو سازی آلمانی دایملر (Daimler) است که به عنوان یک نمونه مفهومی به نمایش عمومی در آمده است.

خودروی خودران اسمارت ویژن EQ ForTwo نگاهی جدید به حمل و نقل درون شهری

خودروی خودران اسمارت ویژن EQ ForTwo d یک روش جدید برای حمل و نقل درون شهری را معرفی نموده است. این خودرو یک نمونه 2 سرنشینه جذاب و جالب بوده که مانند سایر محصولات تولیدی شرکت اسمارت، بیشترین فضای ممکن را در کوچک ترین طراحی، برای سرنشینان در نظر گرفته است.

خودروی خودران اسمارت ویژن EQ ForTwo از یک جلو پنجره ساخته شده از یک پنل LED بزرگ سود می برد. درها نیز شیشه ای و یک تکه بوده و از یک پوشش مخصوص که قابلیت نمیش اطلاعات از بخش داخلی را دارد. در بخش جلویی کابین نیز یک صفحه نمایش بسیار بزرگ در نظر گرفته شده که به نمایش اطلاعات ضروری خودرو می پردازد.

حمل و نقل تجملی شهری

خودروی خودران اسمارت ویژن EQ ForTwo یک تجربه لوکس و مجلل را برای سرنشینان فراهم می‌کند. طراحی داخلی و خارجی بسیار رادیکال و آینده نگرانه بوده و با استفاده از کمترین جزئیات ممکن، نمایی مینیمالیستی را برای آن رقم می‌زند. استفاده از سطوح و پوشش‌های هوشمند در داخل و خارج از خودروی خودران اسمارت ویژن EQ ForTwo روش جدیدی از ارتباطات را برای سرنشینان و عابران پیاده و سایر خودروها به وجود آورده و تعامل بین سرنشینان و خودرو را به مرحله جدیدی ارتقا داده است.

خریداران خودروی خودران اسمارت ویژن EQ ForTwo قادر به شخصی سازی این خودرو بر اساس نیاز‌ها و علایق شخصی خود خواهند بود. این جملات تنها بخشی از نظارت گوردن واگنر (Gorden Wagener) طراح ارشد شرکت دایملر ای جی (Daimler AG) در مورد خودروی خودران اسمارت ویژن EQ ForTwo است.

طراحی خارجی آینده نگرانه

طراحی خارجی و بدنه اسمارت ویژن EQ ForTwo بسیار انتزاعی و آینده نگرانه بوده و به نوعی این خودرو را به یک جواهر گران‌بها تبدیل کرده است. طراحی بخش گلگیرها، برآمدگی‌های جلو و عقب و فرم خطوط استفاده شده، نمایی هوشمند و قدرتمند را برای این خودرو به وجود آورده است. برای صرفه جویی و بهره گیری از بیشترین فضای ممکن، درهای این خودرو با حالتی بال گونه با محوریت اکسل عقب به سمت پشت چرخیده تا مانع برخورد با عابران پیاده و یا موتورها و دوچرخه‌های در حال عبور از خیابان گردد.

طراحی به رنگ طلایی/قرمز (Rose Gold یا آیلاژی از طلا و مس) چرخ‌ها و دیفیوزر (Diffuser) نمای سه بعدی و بسیار زیبا دارد. پنجره‌ها نیز نمایی چند وجهی داشته و در مجموع با استفاده از سطوج فلزی براق و شیشه‌های تیره رنگ نمایی از یک خودروی متعلق به آینده را برای خودروی خودران اسمارت ویژن EQ ForTow رقم می زند. رنگ آمیزی بدنه نیز با توجه به استفاده از پنل‌های گرافیکی موجود در بخش‌های جلو پنجره و درها متغیر بوده و نمایی بسیار متفاوت را بای این خودرو به وجود می آورد.

خداحافظی با غربیلک فرمان و پدال‌های گاز و ترمز

خودروی خودران اسمارت ویژن EQ ForTwo اولین گام شرکت دایملر برای حذف ابزار کنترلی انسانی فرما

ن و پدال‌های گاز و ترمز از نمونه‌های تولیدی خود است. تمامی کنترل این خودرو به وسیله گجت‌های هوشمند و یا فرامین صوتی صورت گرفته که نیازی به استفاده از ابزار فیزیکی کنترلی را از بین می‌برد. حدف این ابزار علاوه بر کمک به پاکیزگی و بهداشت، فضای داخلی سفید رنگ این خود را بیش از جادار خواهد کرد.

بخش داشبورد نیز حذف شده و به جای آن از یک صفحه نمایش با کیفیت بسیار بالای 24 اینچی استفاده شده که با حاشیه‌هایی از رنگ طلایی/قرمز، مشابه رنگ رینگ‌ها پوشیده شده است. در لبه‌های خارجی و دو بخش انتهایی قاب این صفحه نمایش یا داشبورد مجازی نیز از دو صفحه نمایش کوچک 4 اینچی استفاده شده که اختصاص به ارتباط خودروی خودران اسمارت ویژن EQ ForTwo با سرنشینان داشته و عباراتی مانند Hello و یا Welcome را نمایش می‌دهد.

فضای داخلی سخاوتمندانه به شکوه یک سالن

کابین خودروی خودران اسمارت ویژن EQ ForTwo با استفاده از یک چرم بسیار با کیفیت دست ساز به رنگ سفید پوشانده شده است. این پوشش علاوه بر زیبایی به سادگی قابل شستشو و تمیز کردن بوده و فضایی نرم و راحت و لوکس را در اختیار دو سرنشین این خودرو قرار می دهد. فرم طراحی صندلی‌های این خودرو یک تکه بوده ولی در صورت نیاز، کنسول تعبیه شده در بخش میانی آن به یک مکان برای قرار دادن دست سرنشینان تبدیل خواهد شد.

استفاده از رنگ سفید فضای داخلی را بسیار بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان داده و سرنشینان راحتی کاملی را در هنگام حرکت تجربه خواهند کرد. عبلوه بر این در بخش زیرین صندلی‌ها نیز مکان‌هایی برای قرار دادن وسایل کوچک در نظر گرفته شده است. چمدان‌ها و اسباب و اثاثیه سرنشینان نیز در بخش پشتی صندلی‌ها قرار خواهند گرفت.

نسل جدیدی از سیستم‌های ارتباطاتی

در خودروی خودران اسمارت ویژن EQ ForTwo ، چه در داخل کابین و چه در خارج از خودرو، تعداد زیادی سطوح دیجیتال تعبیه شده که امکان ارتباط در مرحله‌ و سطح جدیدی را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

نورپردازی خودرو نیز بسته به نیاز و سلیق سرنشینان قابل تغییر بوده تا محیطی بسیار شخصی و خاص را برای آنها فراهم کند.

گالری تصاویر خودروی خودران اسمارت ویژن EQ ForTwo

منبع : Mercedes Benz

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر