;
coinex

مقایسه آیفون ایکس با گلکسی اس 8 سامسونگ؛ مقایسه‌ای از جنس شایعات!

مقایسه آیفون ایکس با گلکسی اس 8 سامسونگ؛ مقایسه‌ای از جنس شایعات!
آیفون ایکس (iphone X) جذاب‌ترین، زیباترین و منحصر به فرد ترین محصول اپل است. این گوشی در روز دوازدهم سپتامبر (21 شهریور) در اپل پارک واقع در کالیفرنیا معرفی خواهد شد.

با این که این گوشی هوشمند هنوز معرفی نشده است، اما تاکنون شایعات زیادی از آن در فضای وب منتشر شده و به همین دلیل ما شناخت تقریبا کاملی از آن چیزی که قرار است به زودی رخ نشان دهد، در دست داریم. مشخصات، ویژگی‌ها و طراحی آیفون ایکس تا حدودی برایمان روشن است و به همین خاطر می‌خواهیم تا مقایسه‌ای را بین پرچمدار معرفی نشده اپل و پرچمدار جدید سری گلکسی S سامسونگ انجام دهیم، مقایسه‌ای از جنس شایعات که می‌تواند تا حد بسیار زیادی نشان دهد که کدام گوشی ارزش خرید بالاتری خواهد داشت، پس در ادامه با تکراتو همراه باشید.

مقایسه آیفون ایکس با گلکسی اس 8 در بخش طراحی

در ابتدا اجازه دهید تا این نکته را بگوییم که شایعات در ابتدا آیفون ویژه 2017 اپل را که به مناسبت دهمین سالگرد تولید آیفون عرضه می‌کند، آیفون 8 می‌نامیدند، هر چند که نام‌هایی چون آیفون ادیشن و آیفون پرو نیز برای آن ذکر می‌شد، اما اکنون تقریبا اطمینان داریم که این محصول جدید با نام آیفون ایکس خودنمایی خواهد کرد.

مقایسه آیفون ایکس با گلکسی اس 8 در بخش طراحی

اگر شایعات منتشر شده درباره آیفون ایکس اپل درست باشد، این دستگاه در ظاهر با تمامی آیفون‌های قبلی تفاوت خواهد داشت. انتظار می‌رود که آیفون X با یک نمایشگر تمام صفحه، فریم فلزی و یک پنل شیشه‌ای در پشت خودی نشان دهد. تمام صفحه بودن نمایشگر آن به معنای آنست که صفحه نمایش دارای حاشیه‌های بسیار باریکی تنها در قسمت بالا بوده که سنسورها و دوربین سلفی در آن جای خواهند گرفت.


بیشتر بخوانید:

آیفون ایکس و آیفون ۸ ؛ پایانی برای نامگذاری‌های پر رمز و راز آیفون ۲۰۱۷


سامسونگ گلکسی اس 8 نیز دارای یک پنل شیشه‌ای در پشت است، فریم آن فلزی بوده و صفحه نمایش بخش اعظم پنل جلویی را در بر گرفته است. نمایشگر این دستگاه منحنی است، در حالی که نمایشگر آیفون ایکس یک صفحه نمایش تخت خواهد بود.

ما کاملا از اندازه آیفون ایکس مطمئن نیستیم، اما یک شایعه این دستگاه را در ابعاد 7.57 در 70.94 در 143.59 میلی‌متر نشان داده است. اگر این اندازه‌ها به واقعیت نزدیک باشد، باعث می‌شود که این دستگاه اندکی کوتاه‌تر، کمی پهن‌تر و تا اندازه‌ای نازک تر از سامسونگ گلکسی اس 8 باشد. پرچمدار سامسونگ در اندازه‌های 8 در 68.1 در 148.9 میلی‌متر گسترده شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که تا حدودی باعث تشابه این دو گوشی هوشمند پرچمدار می‌شود، وجود گواهینامه IP68 است. با این وجود این کد حفاظتی هر دو دستگاه در برابر نفوذ آب و گرد و غبار به یک اندازه از خود مقاومت نشان خواهند داد بنابراین با هر دو گوشی به راحتی می‌توانید حتی در زیر دوش و در هنگام استحمام نیز به مکالمات خود پاسخ دهید.

IP68 نشان می‌دهد که هر دو دستگاه در عمق 1.5 متری آب توانایی مقاومت تا 30 دقیقه را دارند. این موضوع در آیفون ایکس نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است. آیفون 7 اپل به کد حفاظتی IP67 مجهز بود و از این حیث، اپل مدل جدید خود را ارتقا داده است.

بر اساس شایعات احتمالا آیفون ایکس نیز به مانند گلکسی اس 8 سامسونگ در رنگ‌بندی های متفاوتی دیده خواهد شد. علاوه بر رنگ‌های جت بلک، طلایی، نقره‌ای و مشکی که از آیفون 7 به آیفون ایکس به ارث خواهد رسید، رنگ‌ مسی را نیز به این رنگ بندی‌ها اضافه کنید. رنگ آیفون ایکس می‌تواند جذابیت‌های بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی آیفون داشته باشد.

سامسونگ گلکسی اس 8 نیز در رنگ‌های مشکی پررنگ، خاکستری، نقره‌ای، آبی و طلایی در دسترس است، البته تمامی رنگ‌ها در همه بازارهای جهانی عرضه نمی‌شود.

آخرین مورد در مقایسه آیفون ایکس با گلکسی اسس 8 سامسونگ در طراحی مربوط به موقعیت اسکنر اثر انگشت است. گلکسی S8 این سنسور را در کنار دوربین عقب خود دارد. سامسونگ با این شیوه توانسته است، بخش اعظم پنل جلویی را به صفحه نمایش این دستگاه اختصاص دهد.

اما قرارگیری سنسور تاچ آی دی در آیفون ایکس هنوز به طور کامل مشخص نبوده و همچنان در حد و اندازه یک شایعه باقی مانده است. بیشتر شایعات به این موضوع اشاره کرده‌اند که اپل این سنسور را در آیفون ویژه خود حذف کرده تا بتواند بیشتر پنل جلویی را برای نمایشگر تمام صفحه خود در اختیار داشته باشد، بنابراین این سنسور یا در پنل پشتی این دستگاه جای گرفته و یا اینکه به طور کل حذف شده است.

در صورت حذف تاچ آی دی از آیفون ایکس، مسلما این دستگاه برای تامین امنیت اطلاعات کاربران به یک سنسور تشخیص چهره سه بعدی مجهز خواهد بود. سنسوری که در بسیاری از شایعات به وجود آن در آیفون جدید اپل اشاره شده است.

مقایسه آیفون ایکس با گلکسی اس 8 در صفحه نمایش

همان طور که در بالا نیز گفته شد، انتظار می‌رود که اپل از یک نمایشگر تمام صفحه در آیفون ایکس استفاده کرده باشد، نمایشگری بدون حاشیه که البته به شکل فلت طراحی شده است. شایعات درباره اندازه آیفون ایکس نیز نظرات مختلفی داده‌اند، اما بیشتر آنها بر روی اندازه 5.8 اینچ نظر داده‌اند. نمایشگری که احتمالا از تکنولوژی آمولد در ساخت آن استفاده شده است.

مقایسه آیفون ایکس با گلکسی اس 8 در صفحه نمایش
نمایشگر بدون حاشیه در آیفون ایکس اپل

از سوی دیگر گلکسی اس 8 نیز دارای یک صفحه نمایش 5.8 اینچی است، اما فناوری به کار رفته در آن از جنس آمولد است. گلکسی اس 8 نیز دارای یک نمایشگر تمام صفحه است، اما نمایشگری که در کناره‌ها کمی انحنا دارد. شما در این دستگاه به خوبی می‌توانید از لبه‌های آن نیز استفاده کرده و از آن برای برخی برنامه‌ها به عنوان میانبر استفاده کنید و احتمالا این ویژگی است که آیفون ایکس از آن بی بهره خواهد بود.

نمایشگر آیفون ایکس به احتمال بسیار زیاد لمس 3D خود را حفظ خواهد کرد. این صفحه نمایش با چنین ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا بسته به اندازه فشاری که بر روی آن وارد می‌کنید، برنامه‌های مختلفی را برای شما اجرا کند. گلکسی اس 8 سامسونگ از محتوای HDR پشتیبانی می‌کند، هر چند که ممکن است آیفون ایکس نیز از این ویژگی برخوردار باشد.

یکی از مواردی که تقریبا از آن مطمئن هستیم، رزولوشن صفحه نمایش آیفون ایکس است. 1125 در 2436 پیکسل، مقدار رزولوشنی است که این نمایشگر از آن پشتیبانی خواهد کرد که البته این اعداد در مقایسه با رزولوشن 1440 در 2960 پیکسل نمایشگر گلکسی اس 8 رقم پایین‌تری را نشان می‌هد.

و در نهایت صفحه نمایش گلکسی اس 8 احتمالا اندکی بلندتر و کمی باریک‌تر از نمایشگر آیفون ایکس اپل است (با توجه به اندازه دو دستگاه، این موضوع تایید می‌شود). نسبت تصویر در پرچمدار سامسونگ ابعاد جدید 18.5: 9 است که آیفون ایکس در این مورد نیز از گلکسی اس 8 ضعیف‌تر عمل کرده است. بر اساس شایعات نسبت تصویر آیفون X استاندارد 16:9 خواهد بود؛ اما از جایی که نمایشگرهای اولد آیفون ایکس را کمپانی سامسونگ ساخته است، برخی منابع به نسبت تصویر 18:9 نیز اشاراتی داشته‌اند.

سیستم عامل و سخت افزار

یکی از مهمترین ویژگی هایی که در لیست مشخصات آیفون ایکس می‌درخشد، چیپست اپل A11 ده نانومتری یا فیوژن A11 است. لیتوگرافی 10 نانومتری باعث شده تا این پردازنده سریع‌تر و کارآمدتر از نسل قبلی خود عمل کند. پردازنده‌ای که احتمالا چهار هسته‌ای است و در این گوشی با 3 گیگابایت رم پشتیبانی خواهد شد.

بر روی کاغذ، به نظر می‌رسد که گلکسی اس 8 وضعیت بهتری دارد. اسنپدراگون 835 و یا اگزینوس 8895 تراشه‌های قدرتمندی هستند -می‌توان گفت بهترین- که با 4 گیگابایت رم پشتیبانی می‌شوند؛ اما اپل هر ساله ثابت کرده است که عناوین چندان هم حائز اهمیت نیستند؛ بنابراین انتظار داریم که آیفون ایکس نیز یکی از قوی‌ترین گوشی های هوشمند 2017 باشد، هم‌ردیف با سامسونگ گلکسی S8 .

سیستم عامل و سخت افزار

همچنین شایعه شده که اپل مشغول کار بر روی یک تراشه هوش مصنوعی است تا بتواند برخی از بارگذاری‌ها را از روی تراشه اصلی بردارد. چنین چیزی باعث افزایش عملکرد پردازنده خواهد شد.

اپل همچنین نسخه‌های مختلفی را بر اساس فضای ذخیره سازی برای آیفون ایکس جدید خود در نظر گرفته است. نسخه‌ای با 64 گیگابایت و نسخه‌ای با 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. البته شایعاتی درباره نسخه 512 گیگابایتی آیفون ایکس نیز شنیده می شود.

در همین راستا، سامسونگ گلکسی اس 8 تنها یک نسخه 64 گیگابایتی دارد، اما وجود درگاه کارت میکرو اس دی تا اندازه‌ای این شانس را می‌دهد که همتراز با آیفون ایکس خودنمایی کند. اپل ترجیح می‌دهد تا بهینه سازی فضای ذخیره سازی را در درون دستگاه خود انجام دهد تا عملکرد بهتری ارائه دهد.

بزرگترین تفاوتی که در بین این دو گوشی دیده می‌شود، مربوط به سیستم عامل آنهاست که البته موضوعی کاملا بدیهی است. اپل سیستم عامل iOS را اجرا می‌کند، در حالی که گلکسی اس 8 سامسونگ با اندروید نوقا خودنمایی می‌کند که البته به زودی به نسخه اوریو ارتقا پیدا خواهد کرد.

مقایسه آیفون ایکس با گلکسی اس 8 در دوربین و عمر باتری

ما انتظار داریم که آیفون ایکس درست به مانند آیفون 7 پلاس با دوربین دوگانه معرفی شود. یک سنسور 12 مگاپیکسلی که احتمالا از قابلیت زوم اپتیکال 2X برخوردار بوده و مسوولیت مات کردن پس زمینه تصاویر برای بوجود آوردن اثر بوکه را دارد.

اما شایعاتی نیز وجود دارد که قدرت دوربین آیفون ایکس را بالاتر می‌دانند. گفته می‌شود که هر دو سنسور دوربین دوگانه مجهز به لرزشگیر اپتیکال یا همان تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) خواهد بود و البته به این لیست پشتیبانی از واقعیت افزوده را نیز اضافه کنید. این ویژگی قابلیت تشخیص و دستکاری چهره ها، راهنمایی شما در بسیاری از مکان‌های خاص، استادیوم‌ها و فروشگاه‌های بزرگ و همچنین اضافه کردن جلوه های سه بعدی به تصاویر را دارد.

مقایسه آیفون ایکس با گلکسی اس 8 در دوربین و عمر باتری
دوربین آیفون ایکس یک دوربین دوگانه بوده، در حالی که گلکسی اس 8 به یک دوربین تک سنسور معمولی مجهز شده است

ویژگی اسمارت‌کم (SmartCam) نیز می‌تواند دوربین را با صحنه‌ها و اشیا مورد نظرتان به صورت خودکار تنظیم کند. چنین ویژگی باعث بهبود و بالا رفتن کیفیت عکس می‌شود.

از سوی دیگر، سامسونگ گلکسی اس 8 به یک دوربین تک سنسور مجهز است، اما سنسوری 12 مگاپیکسلی که با داشتن لرزشگیر اپتیکال به شما اجازه گرفتن عکس‌های با کیفیت بسیار بالا می‌دهد.

گلکسی اس 8 همچنین دارای یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است و ما در حال حاضر اطلاعاتی درباره دوربین سلفی آیفون ایکس در دست نداریم؛ اما می‌تواند به مانند آیفون 7 از یک دوربین 7 مگاپیکسلی برخوردار شود. هر چند که پشتیبانی از واقعیت افزوده (AR) همچنان وجود دارد. این دوربین باید بتواند اسکن سه بعدی چهره را برای باز کردن قفل دستگاه به خوبی انجام دهد.

گلکسی اس نیز به تکنولوژی تشخیص چهره –همراه با اسکنر عنبیه چشم- مجهز است؛ اما احتمالا نسبت به رقیب خود اندکی ضعیف تر است. چرا که اسکن تصاویر به صورت دو بعدی انجام می‌شود و با توجه به این موضوع می‌توان حتی با وجود یک عکس از چهره، این سنسور را گول زد.

ما اندازه دقیق ظرفیت باتری آیفون ایکس اپل را نمی‌دانیم، هرچند که شایعات نشان می دهند که ظرفیتی بیشتر از باتری 2900 میلی‌آمپر ساعتی در مدل آیفون 7 پلاس خواهد داشت، علاوه بر این L شکل بودن باتری آیفون ایکس می‌تواند تا حدودی باعث طول عمر بیشتر باتری شود. شایعات درباره وجود ویژگی شارژ بی سیم نیز بسیار زیاد است (این مورد را تقریبا حتمی بدانید).

از سوی دیگر باتری سامسونگ گلکسی اس 8 دارای ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی است که از شارژ بی سیم و شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، چیزی که قرار است برای اولین بار در آیفون اتفاق بیفتد.

طول عمر باتری گلکسی اس 8، طولانی ترین طول عمر باتری نیست، اما به راحتی می‌توان با یک شارژ صد در صد، برای کارهای یک روز کامل از آن استفاده کرد.

مقایسه آیفون ایکس با گلکسی اس 8 در قیمت

شایعات می‌گویند که آیفون ایکس اپل گران ترین ایفون در تاریخ اپل خواهد بود. برخی منابع قیمت آن را حتی تا 1400 دلار در بالاترین نسخه از آن، اعلام کرده‌؛ اما اکثر شایعات به محدوده قیمتی 1100 دلار اشاره داشته‌اند، البته بعید نیست که این قیمت هم مربوط به پایین ترین نسخه از آن باشد.

سامسونگ گلکسی اس 8 نیز گوشی گران قیمتی است، اما نه به اندازه پرچمدار جدید کوپرتینو. قیمت این دستگاه چیزی در حدود 725 دلار است. دیگر از عمر این گوشی اندکی گذشته است؛ بنابراین قیمت آن در بیشتر مناطق افت کرده و این موضوع خودش یکی از مهمترین عوامل این فاصله زیاد در قیمت است.

کلام آخر و اعلام برنده

نمایشگر 5.8 اینچی لبه به لبه، پنل شیشه‌ای پشت، گواهینامه IP68، شارژ بی سیم و قدرت پردازشی بالا آیفون ایکس اپل را شبیه‌تر از هر آیفون دیگری به گوشی‌های سامسونگ کرده است؛ اما همچنان تفاوت‌های زیادی نیز در بین انها دیده می‌شود.

دوربین دوگانه در کنار حافظه داخلی بیشتر درون سازماندهی شده، اسکن تشخیص چهره بهتر، پشتیبانی دوربین از واقهعیت افزوده و البته وجود آخرین نسخه از سیستم عامل iOS می‌تواند از آیفون ایکس در برابر رقیب کره‌ای خود یک گوشی تمام عیار بسازد.

هر چند وجود نمایشگر منحنی، درگاهی برای ورود کارت میکرو اس دی، قابلیت ارتقای فضای ذخیره سازی و البته از همه مهمتر برچسب قیمتی پایین‌تر، گلکسی اس 8 را در برابر آیفون ایکس اپل، یک گوشی دست و پا بسته نشان نمی‌دهد.

پس اجازه دهید مطابق معمول همیشه، زمانی که نمی‌توانیم یک گوشی هوشمند را به عنوان برنده حتمی انتخاب کنیم، شما این کار را انجام دهید. گلکسی اس 8 را در برابر آیفون ایکس و تمامی شایعات مروبط به آن قرار داده و پیروز میدان را در بخش نظرات زیر معرفی کنید. این دو گوشی به شدت قدرتمند هستند.

فردا، دوازدهم سپتامبر برابر با 21 شهریور، روزی است که محصولات جدید غول کوپرتینو اعلام خواهد شد. تیم کوک قرار است که در اپل پارک و تالار تازه تاسیس استیو جابز، محصولات جدید شرکت خود را به معرض دید عموم بگذارد و آیفون ایکس بدون شک گل سرسبد آنها خواهد بود. آیفونی که قصد دارد تا در روز مراسم معرفی، جشن دهمین سالگرد تولید آیفون را برای تیم کوک و یارانش در اپل شیرین‌تر کند.


بیشتر بخوانید:

آیفون ایکس اپل: هر آنچه در مورد این گوشی پرچمدار می‌دانیم و نمی‌دانیم!

در رویداد ۲۱ شهریور اپل چه محصولات دیگری در کنار آیفون ایکس معرفی خواهند شد؟


.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر