;
coinex

آیفون ایکس اپل: هر آنچه در مورد این گوشی پرچمدار می‌دانیم و نمی‌دانیم!

آیفون ایکس اپل: هر آنچه در مورد این گوشی پرچمدار می‌دانیم و نمی‌دانیم!

آیفون ایکس اپل دو روز دیگر معرفی می‌شود اما هنوز همه جزییات آن مطرح نشده است؛ در این مطلب به بررسی همه مطالب موجود و مجهول مرتبط با این محصول، پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه شوید.

بدون شک شما هم می‌توانید با جست و جو در اینترنت نسبت به اطلاعات مرتبط با قیمت و سایر شایعه‌هایی که در رابطه با آیفون جدید منتشر شده است، مطلع شوید اما اگر که عجله دارید و می‌خواهید همه مطالب مرتبط با آیفون 8 را در یک نوشتار مطالعه کنید، توصیه می‌کنیم که این مطلب را تا آخر بخوانید؛ با این کار حتی اگر که در روز برگزاری رویداد اپل (21 شهریور) خبرهای مرتبط با محصولات این سازنده آمریکایی را دنبال نکنید، باز هم دقیقا می‌دانید که کوپرتینو می‌خواهد گوشی جدیدش را با چه ویژگی‌هایی در اختیار شما بگذارد.

10 مشخصه آیفون ایکس که نسبت به آن‌ها مطلع هستیم

آیفون ایکس نمایشگر بزرگ‌تری دارد

آیفون ایکس نمایشگر بزرگ‌تری دارد

نمایشگر گوشی جدید اپل برجسته‌ترین مشخصه این محصول است به همین دلیل در هر نوشتاری ابتدا ویژگی‌های آن بیان می‌شود. آنچه که در مورد گوشی جدید اپل توجه همه را به خود مجذوب کرده این است که نمایشگر آیفون ایکس از نمایشگر همه گوشی‌هایی که این سازنده آمریکایی تا به امروز عرضه کرده، بزرگ‌تر است و اپل آن را در یک بدنه کوچک‌تر از بدنه گوشی آیفون 7 پلاس خود گنجانده است؛ به بیان دیگر اپل می‌خواهد با انجام این کار نمایشگر یک فبلت را در قالب یک گوشی با بدنه‌ای کوچک‌تر در اختیار کاربران بگذارد.

طبق اطلاعات موجود، کوپرتینو در ساخت گوشی جدیدش از یک نمایشگر 5.8 اینچی لبه به لبه استفاده کرده است که تنها در قسمت فوقانی خود از یک حاشیه باریک که سنسور و فلش دوربین را در خود جای داده است، بهره می‌برد. این تغییر برجسته‌ترین تفاوت و بهبودی محسوب می‌شود که آیفون ایکس نسبت به گوشی‌های قبلی اپل در خود دیده است.

آیفون ایکس سرعت بیشتری دارد

آیفون ایکس سرعت بیشتری دارد

اپل آیفون جدیدش را سریع‌تر کرده است تا از این طریق بتواند این گوشی پرچمدار را نسبت به انجام فرامین مورد نظر کاربر قدرتمندتر سازد. با در نظرگیری این امر می‌توان انتظار داشت که گوشی جدید کوپرتینو به پردازشگر ای 11 (A11) که توان و راندمان بیشتری دارد و علاوه بر این از یک واحد پردازش گرافیکی قدرتمندتر بهره می‌برد، مجهز شده باشد. نکته‌ای که در مورد تراشه ای 11 باید مطرح شود این است که اپل آن را با به کارگیری فرآیند 10 نانومتری ساخته است، از این رو ای 11 یک پردازشگر بسیار باریک و کوچک محسوب می‌شود.

علاوه بر مطلب فوق شایعه شده است که آیفون ایکس از یک پردازشگر ای 11 فیوژن (Fusion) هم بهره می‌برد. این پردازشگر نسبت به سایر تراشه‌های موجود در بازار پیشرفته‌تر است و علاوه بر این یک تراشه هوش مصنوعی اختصاصی را نیز در خود دارد که به آن کمک می‌کند تا از میزان بار وارد شده بر تراشه اصلی بکاهد. اضافه شدن این تراشه هنوز به یقین برای همه منابع خبری اثبات نشده است اما در مجموع آنچه که حقیقت دارد این است که سازنده آمریکایی در ساخت نسل جدید گوشی‌های خود از یک پردازشگر سریع‌تر و قدرتمندتر استفاده کرده است.

آیفون ایکس قیمت بسیار گرانی دارد

آیفون ایکس قیمت بسیار گرانی دارد

این مشخصه آیفون جدید برای بسیاری از کاربران طرفدار اپل چندان خوشایند نیست زیرا احتمالا تا الان شنیده‌اید که آیفون جدید در ضعیف‌ترین مدل خود با یک برچسب قیمت گران 1000 دلاری وارد بازار می‌شود. در واقع این برچسب قیمت سنگین، آیفون ایکس را حتی در مقایسه با گران‌ترین گوشی‌های موجود در بازار هم گران‌تر نشان می‌دهد. دلیل این افزایش قیمت سنگین از یک طرف بروزرسانی‌هایی است که کوپرتینو در ساخت گوشی جدیدش دست به دامان آن‌ها شده است و از طرف دیگر هزینه‌هایی جانبی که سازنده آمریکایی مجبور شده است تا آن‌ها را نیز برای ساخت گوشی جدیدش بپردازد.

اپل می‌خواهد در کنار آیفون ایکس از گوشی‌های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس هم رونمایی کند؛ این دو محصول در مقایسه با عضو جدید خانواده گوشی‌های سازنده مشهور آمریکایی قیمت ارزان‌تری دارند اما اگر که می‌خواهید آیفون جدید را بخرید باید بهای افزایش قیمت آن را نیز بپردازید.

آیفون ایکس به دوربین اصلی دوگانه مجهز است

آیفون ایکس به دوربین اصلی دوگانه مجهز است

استفاده از دوربین‌های دوگانه در ساخت یک گوشی پرچمدار جدید چندان عجیب نیست اما بهتر است بدانید که سنسورهای دوربین اصلی آیفون ایکس اپل به طور عمودی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و نکته مهمتر این که هر دو سنسور قابلیت پایدارسازی بصری تصاویر را پشتیبانی می‌کنند. داشتن توانایی پشتیبانی این قابلیت به این معنی است که دوربین گوشی جدید اپل جزییات بهتری را در عکس لحاظ می‌کند، در شرایط کم نور عملکرد بهتری دارد و علاوه بر این به کمک لنزهای تله فوتوی خود بزرگ نمایی بهتری را در اختیار کاربر می‌گذارد.

آیفون جدید یک حالت تصویربرداری به نام حالت پرتره (Portrait mode) را نیز در خود دارد؛ این حالت تصویربرداری با افزایش افکت‌های نوری اثر بوکه بهتری را در عکس‌ها ایجاد می‌کند و از این طریق تصاویر زیباتری را به کاربر هدیه می‌دهد.


بیشتر بخوانید:

مقایسه دوربین گلکسی نوت ۸ با آیفون ۷ پلاس در عکاسی پرتره


آیفون ایکس اولین گوشی AR واقعی اپل به شمار می‌رود

آیفون ایکس اولین گوشی AR واقعی اپل به شمار می‌رود

قابلیت AR گوشی جدید اپل ویژگی برجسته دیگر این محصول محسوب می‌شود. همان طور که گفته شد آیفون ایکس از یک دوربین دوگانه اصلی بهره می‌برد؛ این امر باعث می‌شود که کاربر عمق تصویر بیشتری را از منظره مورد نظر خود دریافت کند. هنوز نمی‌توان گفت که عملکرد این ترکیب در دنیای واقعی چگونه است اما سازنده آمریکایی گفته است که این ویژگی هرآنچه را که کاربر از عکس برداری می‌خواهد در اختیار او می‌گذارد. در هر حال می‌توان گفت که مجهز ساختن یک گوشی هوشمند به توانایی پشتیبانی قابلیت AR یک برگ برنده بسیار تاثیر گذار برای آن گوشی محسوب می‌شود.

آیفون ایکس به یک نمایشگر اولد مجهز است

آیفون ایکس به یک نمایشگر اولد مجهز است

استفاده از یک نمایشگر اولد (OLED) در ساخت آیفون جدید برای اپل اهمیت زیادی دارد زیرا شرکت سامسونگ چندین سال است که از چنین نمایشگرهایی در ساخت گوشی‌های پرچمدار خود استفاده می‌کند. این نمایشگرها به دلیل داشتن رنگ‌های غنی‌تر و میزان سیاهی بهتر تصاویر را با کیفیت و وضوح بهتری نشان می‌دهند و علاوه بر این می‌توانند فیلم‌های اچ دی آر (HDR) و محتویات VR را نیز (به دلیل داشتن توانایی بروزرسانی سریع‌تر نمایشگر) راحت‌تر پخش کنند.

سامسونگ علاوه بر این که از نمایشگرهای اولد در ساخت گوشی‌های خود استفاده می‌کند، پروسه ساخت این نمایشگرها را نیز به عنوان یک منبع درآمد گسترده شروع کرده است و حال اپل هم به مجموعه سازندگانی اضافه شده است که می‌خواهد از این نمایشگر استفاده کند. به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که این سازنده هم به پروسه تولید و استفاده از نمایشگرهای اولد به عنوان یک منبع درآمد بالقوه نگاه کند.


بیشتر بخوانید:

بررسی تفاوت‌های تکنولوژی‌های صفحه نمایش آمولد و پولد (AMOLED vs POLED)


آیفون ایکس کلید هوم ندارد

آیفون ایکس کلید هوم ندارد

اگر که برای مدت زمان زیادی از گوشی‌های آیفون استفاده کرده‌اید احتمالا با خرید آیفون جدید نسبت به کلید هوم اپل دلتنگ می‌شوید، البته گوشی آیفون 7 به طور واقعی کلید هوم را در خود نداشت و به جای آن به یک کلید لرزشی مجهز شده بود به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که کاربران اپل راحت‌تر بتوانند به نبود کلید هوم در آیفون ایکس عادت کنند.

حتی اگر که آیفون جدید به کلید هوم مجهز نشود باز هم اپل مجبور است که برای بستن برنامه‌ها در گوشی جدید خود از یک کلید استفاده کند از این رو این احتمال وجود دارد که سازنده آمریکایی این کلید را به پشت گوشی خود انتقال دهد یا این که آن را به صورت یک کلید نرم افزاری در همان مکانی که کلید هوم قرار داشت در اختیار کاربران بگذارد اما در هر حال عدم استفاده از این کلید دایره‌ای شکل محبوب می‌تواند برای کاربران گوشی‌های آیفون کمی ناراحت کننده باشد اگرچه که نبودن این کلید نمایشگر بزرگ‌تری را در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

آیفون ایکس اپل از یک باتری بزرگ‌تر بهره می‌برد

آیفون ایکس اپل از یک باتری بزرگ‌تر بهره می‌برد

استفاده از یک باتری بزرگ‌تر در ساخت آیفون ایکس یک واقعیت مسلم است زیرا اپل گوشی جدیدش را به یک نمایشگر بزرگ‌تر با رزولوشن بیشتر مجهز کرده است به همین دلیل باید از یک باتری بزرگ‌تر استفاده کند تا بتواند این نمایشگر را تغذیه نماید. اپل آیفون 7 پلاس را به یک باتری 2900mAh مجهز کرد از این رو با توجه به این که گفته شده است که آیفون جدید این سازنده از یک باتری قوی‌تر بهره می‌برد، می‌توان انتظار داشت که این سازنده در ساخت این گوشی هوشمند حداقل از یک باتری 3000mAh برای تامین نیازهای کاربران خود استفاده کند.

سامسونگ هم در ساخت گوشی گلکسی اس 8 خود از یک باتری 3000mAh استفاده کرده است به همین دلیل گوشی جدید این سازنده می‌تواند به راحتی کارهای روزمره کاربر را انجام دهد از این رو بعید نیست که اپل هم گوشی جدید خود را با چنین واحد تغذیه‌ای عرضه کند تا بتواند در کنار بروزرسانی‌هایی که در عملکرد پردازشگر آیفون ایکس اعمال کرده است به کمک این باتری با سایر محصولات موجود در بازار رقابت کند.

آیفون ایکس با نسخه یازدهم سیستم عامل آی او اس عرضه نمی‌شود اما به احتمال زیاد جدیدترین نسخه موجود از این سیستم عامل را بر روی خود دارد. بعید نیست که اپل در قسمت پایین نمایشگر یک سکوی نرم افزاری چندکاره در این سیستم عامل ایجاد کرده باشد تا بتواند سخت افزارهایی را که در گوشی‌های قبلی خود در این قسمت نصب کرده بود، در قابل عاملیت‌های نرم افزاری در اختیار کاربران بگذارد.


بیشتر بخوانید:

انیموجی؛ با حرکات صورت در آیفون ۸، به ایموجی‌ها جان بدهید!


آیفون 8

آیفون ایکس جک هدفون ندارد

آیفون ایکس جک هدفون ندارد

از آنجایی که آیفون ایکس قرار است که با یک سبک طراحی کاملا جدید وارد بازار شود استفاده از جک هدفون در ساخت آن یک نقطه ضعف ناامیدکننده برای این محصول به شمار می‌رود؛ علاوه بر این در هیچ یک از تصاویر و خبرهایی که تا به حال در مورد این گوشی هوشمند در فضای مجازی منتشر شده اشاره‌ای به استفاده از جک صوتی در ساخت آیفون ایکس نشده است. به همین دلیل می‌توان با اطمینان گفت که گوشی جدید سازنده مشهور آمریکایی فاقد این سخت افزار است.

شایعه شده است که کوپرتینو می‌خواهد در رویداد مطبوعاتی خود در کنار گوشی‌های جدیدش از ایرپادهای جدیدی هم رونمایی کند؛ اگر که این گفته واقعیت داشته باشد می‌توان گفت که اپل می‌خواهد به کمک ایرپادهای جدید خود فصل تازه‌ای را در زمینه نحوه استفاده کاربرانش از فایل‌های صوتی رقم بزند؛ البته آیفون ایکس به پورت لایتنینگ کوپرتینو هم مجهز است از این رو شما می‌توانید همچنان از هدفون‌های سیمی پشتیبانی کننده گوشی‌های آیفون استفاده کنید.

5 مشخصه آیفون ایکس که نسبت به آن‌ها مطلع نیستیم

طرفداران اپل و همچنین افرادی که منتظر عرضه گوشی جدید این سازنده هستند به لطف خبرهای زیادی که تا به حال در مورد این گوشی هوشمند منتشر شده است، اطلاعات زیادی در مورد این محصول کسب کرده‌اند اما از آنجایی که تعداد شایعه‌های منتشر شده در مورد آیفون ایکس اپل زیاد است، هنوز هم ویژگی‌هایی در مورد این گوشی پرچمدار وجود دارد که نسبت به آن‌ها نمی‌توان با اطمینان حرفی زد.

به یاد داشته باشید که اپل عادت دارد که قبل از عرضه واقعی یک گوشی نمونه‌های اولیه بیشماری را از آن بسازد به همین دلیل حتی با وجود این که اطلاعات زیادی تا به حال در مورد گوشی جدید برند مشهور آمریکایی منتشر شده است باز هم تا زمانی که آیفون ایکس رونمایی نشود نمی‌توان با اطمینان در مورد ویژگی‌های آن حرفی زد. در این قسمت به شرح 5 ویژگی نامشخص این محصول پرداخته‌ایم.

نام آیفون جدید چیست؟

آیفون 8

نام آیفون جدید بزرگ‌ترین مشخصه مجهولی است که در رابطه با این گوشی هوشمند وجود دارد. دلایل متعددی برای نامشخص بودن این نام مطرح شده است اما نظریه‌های موجود از این امر حکایت می‌کنند که این گوشی هوشمند با نام آیفون 8، آیفون ایکس یا آیفون ادیشن وارد بازار می‌شود و آخرین شایعات نیز نام آیفون ایکس را محتمل‌ترین نام برای آخرین نسخه آیفون می‌دانند.

همانطور که اشاره کردیم، از این سه مورد نام ” آیفون ایکس ” به احتمال زیاد برای گوشی پرچمدار جدید سازنده آمریکایی انتخاب می‌شود زیرا این نام می‌تواند نشانگر تولد 10 سالگی گوشی‌های آیفون نیز باشد (در عددنویسی رومی، حرف ایکس معادل عدد 10 است). درعوض گفته می‌شود گوشی‌های دیگری که این کمپانی قصد دارد از آن‌ها نیز رونمایی کند، به جای نام‌های آیفون 7 اس پلاس و آیفون 7 اس، نام‌های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را به دوش می‌کشند.

شاید یکی از مهمترین مشکلاتی که در رابطه با انتخاب نام آیفون 8 برای گوشی جدید اپل وجود داشت و این کمپانی را ملزم به انتخاب نام آیفون ایکس به‌جای آن کرد، این بود که اگر گوشی جدید با این نام رونمایی شود، گوشی‌های آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس در سایه آن تا حد زیادی قدیمی نشان داده می‌شوند و این همان وضعیتی است که اپل علاقه‌ای به رخ دادن آن ندارد. بنابراین به نظر می‌رسد این کمپانی نام آیفون ایکس را به آیفون 8 و آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را به آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس ترجیح دهد.

 

اما با اینکه تقریبا از نام‌گذاری آیفون‌های جدید اپل مطلع هستیم، اما بازهم بهتر است صبر کنیم و ببینیم که چه اتفاقاتی در روز برگزاری رویداد مطبوعاتی اپل یعنی 21 شهریور (12 سپتامبر) رخ می‌دهد.

آیا آیفون جدید قابلیت شارژ وایرلس را به طور استاندارد پشتیبانی می‌کند؟

آیفون 8

همه می‌دانیم که اپل می‌خواهد گوشی پرچمدار جدیدش را با توانایی پشتیبانی قابلیت شارژ وایرلس در اختیار کاربران بگذارد با وجود این برخی می‌گویند که این قابلیت به طور استاندارد در گوشی آیفون جدید لحاظ نشده است؛ علاوه بر این شایعه شده است که اپل با شرکتی به نام انرجوس (Energous) روابط نزدیکی را شروع کرده است؛ طبق اطلاعات موجود این سازنده می‌تواند به کمک فناوری و شارژر خود گوشی آیفون جدید را در هر جای اتاق که باشد، شارژ کند.

آیفون جدید در چه تاریخی عرضه می‌شود؟

آیفون 8

عده زیادی معتقدند که آیفون جدید بعد از یک هفته از زمان آغاز فرآیند پیش فروش این محصول، در تاریخ 31 شهریور (22 سپتامبر) وارد بازار می‌شود، با وجود این شایعه‌های جدید از این امر حکایت می‌کنند که گوشی جدید سازنده آمریکایی به دلیل قیمت بالا و فرآیند پیچیده ساخت خود با تاخیر وارد بازار می‌شود.  اگر این شایعه‌ها صحت داشته باشند می‌توان انتظار داشت که گوشی‌های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در تاریخ ذکر شده (31 شهریور) و آیفون ایکس در ماه اکتبر (9 مهر تا 9 آبان) در اختیار کاربران قرار گیرند.

در هر حال توصیه می‌کنیم که اگر می‌خواهید آیفون جدید را بخرید زمانی که این محصول وارد بازار شد، هر چه سریع‌تر برای خریدن آن اقدام کنید زیرا احتمال دارد که این گوشی هوشمند به تعداد محدود وارد بازار شود.

اسکنر اثر انگشت آیفون ایکس در کدام قسمت آن قرار دارد؟

اسکنر اثر انگشت آیفون ایکس در کدام قسمت آن قرار دارد؟

هنوز به طور دقیق نمی‌توان به این سوال پاسخ داد، زیرا تنها در بعضی از تصاویر جدید نشان داده شده که اپل اسکنر اثر انگشت گوشی جدیدش را در پشت آن قرار داده است و اخیرا هم شایعه‌هایی در مورد عدم صحت اطلاعات ارائه شده توسط این تصاویر منتشر شده است.

گوشی جدید فاقد کلید هوم است به همین دلیل این احتمال وجود دارد که اپل اسکنر اثر انگشت این محصول را در کلید پاور آن (مثل اسکنر اثر انگشت گوشی‌های برند سونی) قرار دهد. این احتمال هم وجود دارد که اپل اسکنر اثر انگشت گوشی جدیدش را در نمایشگر آن قرار دهد با وجود این از آنجایی که سامسونگ نتوانست گوشی‌های گلکسی اس 8 خود را با چنین قابلیتی وارد بازار کند، می‌توان انتظار داشت که اپل هم هنوز نتوانسته باشد به این فناوری دست یابد.

آیا آیفون ایکس کاربرش را می‌شناسد؟

آیا آیفون ایکس کاربرش را می‌شناسد؟

سوال قبلی باعث مطرح شدن این سوال می‌گردد، زیرا راه حل دیگری که اپل می‌تواند با استفاده از آن هویت کاربر گوشی جدیدش را تشخیص دهد، مجهز ساختن آیفون جدید به فناوری فیس آی دی (Face ID) است؛ اسکنری که آیفون جدید از طریق آن به شما نگاه می‌کند تا تشخیص دهد که آیا شما کاربر واقعی آن هستید یا خیر.

این فناوری در گلکسی اس 8 سامسونگ هم ارائه شده است اما دقت و امنیت بالای اسکنرهای اثر انگشت موجود در بازار را ندارد با وجود این شایعه شده است که اپل همه تلاش خود را کرده است تا این فناوری را قادر سازد که یک طرح سه بعدی از چهره شما را شناسایی و تدوین کند و با سرعت بیشتری قفل گوشی را باز نماید.

در حال حاضر نمی‌توان با اطمینان نسبت به استفاده از فناوری فوق در آیفون جدید حرفی زد زیرا هنوز هیچ سیستم تشخیص چهره‌ای عرضه نشده است که بتواند دقت اسکنرهای اثر انگشت را داشته باشد اما با در نظرگیری بعضی از فناوری‌های موجود که کاربر را قادر می‌سازند تا با نگاه کردن به گوشی حالت سکوت آن را فعال سازد و همچنین این امر که اپل احتمالا از اسکنر اثر انگشت تاچ آی دی در گوشی جدید خود استفاده نمی‌کند، می‌توان گفت که گوشی جدید سازنده آمریکایی احتمالا به قابلیت تشخیص چهره مجهز شده است.

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر