;
coinex

بی ام و آی ویژن دینامیکس کانسپت؛ کابوس شب‌های تاریک خودروهای تسلا!

بی ام و آی ویژن دینامیکس کانسپت؛ کابوس شب‌های تاریک خودروهای تسلا!آی ویژن دینامیکس یک خودروی تمام الکتریکی از طرف شرکت خودروسازی بی ام و است؛ این خودرو می‌خواهد با ویژگی‌های خاص خود تسلا را به چالش بکشد.

5 سال بعد از این که شرکت خودروسازی تسلا (Tesla) خودروی مدل اس (Model S) خود را وارد بازار کرد، خودروسازهای آلمانی از خواب غفلت بیدار شدند؛ حاصل این شوک باعث شد که شرکت‌های بنز، بی ام و، پورشه و آئودی هم خودروهای الکتریکی لوکس با توانایی پیمایش مسافت‌های طولانی بسازند و حال از میان این 4 سازنده، خودروساز باواریایی توانسته است با یک اتوموبیل جدید در نمایشگاه بین المللی اتوموبیل فرانکفورت حاضر شود.

بی ام و آی ویژن دینامیکس کانسپت در نمایشگاه فرانکفورت

آی ویژن دینامیکس (i Vision Dynamics) کانسپت نمای یک خودروی الکتریکی لوکس را از دیدگاه بی ام و نشان می‌دهد. این خودرو مانند تسلا مدل اس یک اتوموبیل چهار در سدان است که از یک سقف کوتاه بهره می‌برد؛ خودروساز مشهور آلمانی گفته است که آی ویژن دینامیکس می‌تواند با یک بار شارژ مسافتی بیش از 600 کیلومتر را طی کند و در مدت زمانی معادل 4 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. طبق اطلاعات منتشر شده توسط این سازنده حداکثر سرعت این اتوموبیل آینده نگرانه 193.121 کیلومتر بر ساعت است.

بی ام و آی ویژن دینامیکس کانسپت

آی ویژن دینامیکس سعی دارد که مانند سایر خودروهای کانسپت نمایی از ایده‌های طراحی آینده را به علاقمندان نشان ‌دهد اگرچه که همه ویژگی‌های طراحی این محصول چندان آینده نگرانه طراحی نشده‌اند؛ برای مثال خودروساز آلمانی توانسته است در این مدل نمای زیبایی را از یک ظاهر عضلانی و سقف کوتاه ایجاد کند اما در طراحی جلوپنجره‌ای آی ویژن کانسپت کمی اغراق کرده است؛ علاوه بر این باید به این حقیقت هم اعتراف کرد که طراحی کلی آی ویژن مانند طراحی آی 3 (i3) یا آی 8 (i8) چندان آینده نگرانه نیست.

آی ویژن دینامیکس قرار است که سومین عضو از خانواده محصولات سری آی بی ام و و برگ برنده اصلی این شرکت خودروسازی در دنیای طراحی و تولید خودروهای تمام الکتریکی باشد زیرا مدل‌های آی 3 و آی 8 در تعداد محدودی عرضه می‌شوند و رنج پیمایش کمی دارند اما آی ویژن دینامیکس با یک بدنه سدان و توانایی پیمایش مسافت‌های طولانی می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و دقیقا همان محصولی باشد که بی ام و برای رقابت با تسلا به آن نیاز دارد.

آی ویژن دینامیکس همان طور که گفته شد یک خودروی کانسپت یا مفهومی است اما می‌توان انتظار داشت که خودروساز مشهور آلمانی به زودی یک اتوموبیل واقعی و تولید انبوه را با ویژگی‌های آن وارد بازار کند؛ بی ام و در این زمینه گفته است که تصمیم دارد که تا سال 2025 میلادی از 25 خودروی الکتریکی جدید رونمایی کند و از این تعداد 12 مدل آن از فناوری‌های تمام الکتریکی بهره می‌برند. این سازنده مشهور تا به حال چند خودروی الکتریکی را وارد بازار کرده است ولی از میان آن‌ها آی 3 تنها مدل تمام الکتریکی این سازنده محسوب می‌شود.

سازنده آلمانی علاوه بر این باید خودروهای الکتریکی و هیبریدی بیشتری را وارد بازار کند تا بتواند در رقابت با سایر خودروسازان خود را نشان دهد. در این میان می‌توان انتظار داشت که جگوار و لندروور تا پایان دهه میلادی جاری، مرسدس بنز تا سال 2022 میلادی و پورشه و آئودی تا سال 2030 میلادی خودروهای الکتریکی خود را وارد بازار کنند.

نمای عقب بی ام و آی ویژن دینامیکس کانسپت

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر