;
coinex

فیس آیدی ؛ تکنولوژی تشخیص چهره آیفون 10 چگونه کار می‌کند؟

فیس آیدی ؛ تکنولوژی تشخیص چهره آیفون 10 چگونه کار می‌کند؟بالاخره پس از انتشار هزاران شایعه، اپل به صورت رسمی از آیفون 10 و تکنولوژی تشخیص چهره آن پرده برداشت. تکنولوژی جدیدی که جایگزین اثر انگشت شده و با نام فیس آیدی شناخته می‌شود. این تکنولوژی از دوربین و سنسورهای مختلفی برای اسکن کردن صورت کاربر استفاده می‌کند که شرکت اپل این مجموعه را با نام سیستم دوربین ترو دپث (True Depth) معرفی کرد.

فیس آیدی با تصویری از فرد معرفی شده شروع به کار می‌کند؛ اما داستان به همین سادگی نیست چرا که ابتدا با سیستم پروژکتوری ترو دپث، بیش از 30 هزار نقطه نامرئی روی صورت شخص نقش می‌بندد و شکل کلی چهره وی ترسیم می‌شود.

فیل اسکایلر از اپل در این مورد می‌گوید:

ما به لطف تصویر و طرحی که نقاط ترسیم می‌کنند از طریق سیستم عصبی، شکل کلی چهره و صورت شما را اسکن کرده و یک مدل مهندسی می‌سازیم.

با این سیستم حتی اگر مدل ریش یا موی خود را تغییر دهید، عینک بزنید، کلاه بر سر بگذارید و تغییراتی از این دسته در خود ایجاد نمایید؛ باز هم آیفون 10 چهره شما را تشخیص خواهید داد.

البته لازم به ذکر است که فیس آیدی به توجه کامل کاربر نیاز دارد؛ بدین معنا اگر هنگام تلاش برای باز کردن صفحه، به جای دیگری بنگرید یا چشمانتان را ببندید، سیستم درست عمل نمی‌کند. به بیان دیگر چشم‌های کاربر در باز کردن آیفون 10 نقش مهمی دارند.

از آن‌جایی که امنیت همیشه برای اپل در ارجعیت قرار داشتهT این کمپانی برای ایمن سازی بیشتر با شرکت‌های هالیوودی که در زمینه گریم و ساخت ماسک فعالیت دارند نیز همکاری کرده است.

سیستم فیس آیدی مانند تاچ آیدی از دقت بالایی برخوردار بوده و هیچ نگرانی از بابت پاک شدن اطلاعات یا تاخیر در عملکرد در آن مشاهده نمی‌شود. همان گونه که تاچ آیدی به صورت سه بعدیT انگشت هر فرد را اسکن می‌کرد، چهره نیز در آیفون 8 به شکل سه بعدی بررسی شده و سرعت قابل قبولی نیز دارد. برتری فیس آیدی به سیستم قبلی این است که دیگر لازم نیست انگشت خود را روی صفحه قرار دهید، آیفون 10 به محض دیدن چهره شما کار خودش را انجام می‌دهد!

درصد خطای سیستم اثر انگشت 1 به 50 هزار بود و حالا تکنولوژی تشخیص چهره پا را فراتر گذاشته و تنها 1 اشتباه در هر یک میلیون تلاش خواهد داشت.

البته مشکلات مختلفی نیز در این سیستم وجود دارند؛ طبق اعلام سازندگان اگر فردی شبیه به صاحب تلفن روبروی دوربین قرار گیرد، احتمال اشتباه در فیس آیدی وجود دارد. اگر برادر یا خواهر دو قلو دارید بهتر است آیفونتان را دور از دسترس وی قرار دهید!

.

منبع: Giz Modo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر