;
coinex

مرسدس جی ال سی اف – سل رونمایی شد؛ یک خودروی جدید از طرف ستاره برتر!

مرسدس جی ال سی اف – سل رونمایی شد؛ یک خودروی جدید از طرف ستاره برتر!

مرسدس جی ال سی اف – سل ، خودروی سلول سوختی جدید بنز ، اخیرا در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شده است؛ در این نوشتار جزییاتی را در مورد آن ارائه کرده‌ایم.

مرسدس چند روز پیش عکس‌هایی را از یک خودروی مدل سلول سوختی جدید در قالب بنز جی ال سی (GLC) در فضای مجازی منتشر کرد و به تازگی این محصول را در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت در معرض عموم قرار داده است؛ این اتومبیل، مرسدس جی ال سی اف – سل (Mercedes GLC F-CELL) نام دارد و به واسطه یک موتور سلول سوختی و چند باتری انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌کند.

طبق اطلاعات منتشر شده مرسدس جی ال سی اف – سل به کمک باتری‌های خود مسافتی معادل 49 کیلومتر و به کمک موتور سلول سوختی هیدروژنی خود مسافتی معادل 437 کیلومتر را طی می‌کند. سازنده آلمانی گفته است که این خودرو 258 پوند فوت (350 نیوتن متر) گشتاور و در حدود 197 اسب بخار قدرت دارد.

مرسدس جی ال سی اف – سل بیان کننده پیشرفت‌های برجسته شرکت مرسدس بنز در زمینه عرضه خودروهای بدون آلاینده است. این خودرو هم‌اکنون به عنوان یک مدل اولیه معرفی شده ولی خودروساز آلمانی گفته است که مدل تولید انبوه آن به زودی با یک فناوری به نام ای کیو (EQ) که یک موتور سلول سوختی پیشرفته را در کنار چند باتری در یک ترکیب هیبریدی در اختیار طرفداران خودروهای پاک و خریداران می گذارد، عرضه می‌شود.

خودروساز مشهور آلمانی همچنین گفته است که رابطه هوشمندانه‌ای که بین موتور سلول سوختی و مجموعه باتری‌های خودرو جدیدش وجود دارد، در کنار زمان‌های کوتاه سوخت‌گیری، مرسدس جی ال سی اف – سل را در آینده به یک خودروی کاربردی و توانمند در پیمایش مسافت‌های طولانی تبدیل می‌کند.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط مسئولان شرکت بنز، مرسدس جی ال سی اف – سل با 4.4 کیلوگرم هیدروژن می‌تواند مسافتی معادل 437 کیلومتر را طی کند. از دیگر ویژگی‌های برجسته این اتومبیل پیشرفته می‌توان به خروجی 147 کیلوواتی آن اشاره کرد که یک راندمان کارآمد و رانندگی پاک و لذت بخش را در اختیار راننده و سرنشینان می‌گذارد.

مرسدس جی ال سی اف - سل

.

منبع: geeky-gadgets

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر