;
coinex

3 راهکار برای درمان ویروس دورویی در بین رهبران سازمان ها

دورویییک فرهنگ نامناسب می‌تواند بنیان یک کسب و کار را از بین ببرد، مانند فرهنگ دورویی . کارآفرینان و صاحبان کسب و کار برای اینکه کشتی خود را از صخره‌های مشکلات این‌چنینی دور سازند، می‌بایست تمام تلاش خود را برای اشاعه یک فرهنگ درست در سازمان به‌کارگیرند. باید رهبران و مدیرانی که دچار این مشکل هستند، با روش‌هایی اصلاح شوند. در ادامه با تکراتو همراه باشید تا چند نکته درباره درمان این بیماری را برای شما ذکر کنیم.

این عمل خطرناک می‌تواند روحیه‌ی اعضای گروه را از بین ببرد در ادامه به چگونگی متوقف ساختن این عمل می‌پردازیم. آیا اجازه‌ی رخ دادن چنین پدیده‌ای را می‌دهید؟ چرا؟

شیوه‌ای رایج برای رهبری سازمان‌ها در سراسر جهان به کار گرفته می‌شود که متأسفانه نه‌تنها موجب آسیب به روحیه‌ی تیمی و اعتبار افراد شده بلکه تأثیر منفی روی بهره‌وری دارد. این شیوه همان تزویر و دورویی است که اگر با آن مقابله نکنید، شرکت را نابود خواهد کرد.

دورویی همان عاملی است که به شخص اجازه می‌دهد در سخنرانی‌های خود به ارزش‌های شرکت مانند احترام و مهربانی اشاره کند اما در عین حال القاب نامناسبی به دیگران نسبت دهد.

مدیران و ناظرانی که دم از قدرشناسی و ایجاد انگیزه می‌زنند اما هیچ‌گاه از اعضای گروه خود تمجید به عمل نمی‌آورند، دچار تزویر هستند. آن‌ها ممکن است به محض معرفی و آموزش برنامه، مکان را ترک کرده و افراد را به حال خود بگذارند.

ممکن است فردی با لبخند و خوش‌رویی از اهمیت نقش تک‌تک اعضای گروه سخنرانی نموده اما از هم‌صحبتی با زیردستان خود امتناع کند.

یا مثلاً در گزارش‌های سالیانه نوشته‌اند که روحیه‌ی تیمی کل سازمان را به موفقیت می‌رساند؛ اما در خود سازمان گروه‌های مختلفی باهم در نزاع هستند.

همه‌ی این‌ها نمونه‌هایی از تزویر و دورنگی است که امروزه در سراسر کشور و اغلب در بین رهبران ارشد سازمان‌ها مشاهده می‌شود.

در ادامه به مواردی می‌پردازیم که به حل این مشکل کمک می‌کنند.

داشتن احساس مسئولیت در قبال این موضوع

اعضای هیئت‌مدیره باید به توافق برسند که رهبران اجرایی حتماً مطابق باارزش‌های شرکت عمل کنند‌. در غیر این صورت افراد باید در دوره‌های مدیریت اجرایی شرکت داشته و رفتار خود را اصلاح نمایند و در صورت ادامه‌ی بروز این‌گونه رفتارها، باید حکم اخراج آنان را صادر کرد.

همچنین شرکت باید ریشه‌ی این ناهنجاری‌ها را یافته و علت تداوم آن را تحقیق نماید.

رهبران باید الگویی برای سایرین باشند

بهتر است شرکت‌ها توجه بیشتری روی رفتار مدیران اجرایی داشته باشند. این رفتارها باید محترمانه و به دور از هرگونه ملامت و سرزنش باشد تا روی کارمندان نیز تأثیر مثبت بگذارد. گفتار و کردار یک مدیر نباید در تضاد با یکدیگر باشد؛ زیرا این عمل ناپسند به زیردستان نیز سرایت کرده و بعضاً موجب سردرگمی آنان می‌گردد.

برگزاری کلاس‌های مشترک برای همه‌ی کارکنان

برخی شرکت‌ها کلاس‌های مختلفی برای کارمندان و مدیران برگزار می‌کنند. این عمل به‌وضوح بیانگر تفاوت وظایف کارمندان و مدیران است که روحیه و اعتماد افراد را از بین می‌برد.

بازیگر معروف میشا کالینز در رابطه با این موضوع می‌گوید: «من به شخصه فکر می‌کنم یکی از روش‌های کارآمد برای ایجاد تغییر، هدایت به‌وسیله‌ی الگوسازی است. انجام فعالیت‌های خوب و خیرخواهانه می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای افراد باشد.» بهترین رفتار برای یک رهبر سازمان داشتن ثبات و پرهیز از دورویی است.

.

منبع: inc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر