;
coinex

7 دلیل برای خرید آیفون 8 و 8 پلاس از دیدگاه GSMArena

7 دلیل برای خرید آیفون 8 و 8 پلاس از دیدگاه GSMArenaاگر در حال حاضر آیفون 7 یا 7 پلاس دارید و پس از همایش اپل دو دل شدید که محصولات جدید را بخرید و یا اگر به دنبال میزان پیشرفت مدل‌های جدید هستید؛ فرقی ندارد. به جای درستی آمدید؛ در ادامه با هم به دلایل خرید آیفون 8 و 8 پلاس خواهیم پرداخت پس با تکراتو همراه باشید.

از میان هزاران دلیل و بهانه برای کوچ کردن به آیفون 8، بهترین‌های آن‌ها را انتخاب کردیم تا شاید بتوانیم در انتخاب شما عزیزان نقشی ایفا کنیم.

طراحی

طراحی آیفون 8
طراحی آیفون 8

بدنه پشت آیفون 8 از جنس شیشه بوده و حالا این مدل یک رنگ جدید هم برای ارایه دارد. طبق اعلام اپل، شیشه استفاده شده در این مدل فوق‌العاده مقاوم است و از تمامی نسخه‌های قبلی مستحکم‌تر به نظر می‌رسد.

حافظه داخلی

کم‌ترین میزان حافظه این مدل دو برابر بیشتر از خانواده آیفون 7 (با حافظه‌های داخلی مختلف) گنجایش دارد؛ به بیان دیگر ارزان‌ترین مدل آیفون 8 هم حافظه بیشتری نسبت به آیفون 7 ارایه می‌دهد.

شارژ بی‌سیم

شیشه‌ای بودن بدنه آیفون 8 بی‌دلیل نیست؛ این پرچم‌دار حالا به شارژ بی‌سیم مجهز شده است.

شارژ سریع

آیفون 8 و 8 پلاس به لطف سیستم شارژ سریع توانایی رسیدن به 50 درصد باطری را در نیم ساعت دارند. اگر در حال حاضر از آیفون 7 استفاده می‌کنید پس قطعا می‌دانید که شارژ کردن این تلفن همراه چقدر آهسته و طولانی است.

صفحه نمایش بهبودیافته

آیفون 8 پلاس از نظر اندازه صفحه نمایش، وضوح تصویر و تکنولوژی ساخت هم چنان بدون تغییر باقی مانده است؛ حتی سیستم دالبی ویژن و اچ دی آر 10 که در آیفون ایکس وجود دارند را هم ندارد. اما با این حال باز هم تغییرات مثبتی در این پرچم‌دار مشاهده می‌شود. به لطف تکنولوژی تنظیم نور جدیدی که در این مدل تعبیه شده، گرمی، سردی و میزان رنگ سفید صفحه نمایش بر اساس شرایط نوری محیط تغییر می‌کند. نکته قابل توجه دیگر سیستمی است که اپل از آن با عنوان دامین پیکسلی دوگانه یاد می‌کند؛ تکنولوژی منحصر به فردی که زوایای دید صفحه نمایش را بهبود می‌بخشد.

دوربین جدید

دوربین آیفون 8
دوربین آیفون 8

کیفیت دوربین کماکان 12 مگاپیکسل است اما با سنسور بزرگ‌تر، پردازشگر سریع‌تر عکس‌ها و فیلتر جدید بدون شک دوربین تغییرات مثبتی داشته است. این موارد باعث می‌شوند تا در شرایط نوری ضعیف، فوکوس کردن سریع‌تر انجام شده و نویز کمتر شود. همچنین با این سیستم حالا رنگ‌ها زنده‌تر از قبل به نظر می‌آیند و تکنولوژی آنالیز حرکت و تشخیص چهره هم به امکانات دوربین افزوده شده‌اند. فریم ریت ویدیوهای ضبط شده هم دستخوش تغییر شده و حالا می‌‌توان با وضوح 4کی 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کرد. همچنین تصویر برداری اسلوموشن نیز به 240 فریم بر ثانیه افزایش پیدا کرده است.

مد پرتره هم بهبودیافته و حالا در هنگام ثبت تصاویر می‌توان میزان نوری که به جسم موردنظر تابیده می‌شود را تعیین کرد؛ این سیستم 3 انتخاب با میزان تابش نور زیاد، کم و استودیو را پیش پای کاربر می‌گذارد. نگفته نماند که بعد از عکس برداری هم می‌توان این تنظیمات را اعمال کرد.

چیپست قدرت‌مند A11

و اما رسیدیم به اصلی‌ترین دلیل برای خرید آیفون 8! چیپست جدید 10 نانومتری بوده و کاملا از A10 که 16 نانومتر بود، برتر به نظر می‌رسد. تعداد ترانزیستورها و هسته‌ای این مدل نیز از مدل قبلی بسیار بیشتر هستند. A11 همچنین از قطعه کارت گرافیک جدیدی که توسط خود کمپانی اپل طراحی شده استفاده می‌کند.

طبق اعلام سازندگان، این چیپست 25 درصد سریع‌تر از قبل برنامه‌ها را اجرا خواهد کرد و هسته‌های قدرتی آن نیز 75 درصد قوی‌تر از مدل پیشین هستند که باعث می‌شوند مولتی تسکینگ با 70 درصد سرعت بالاتر انجام پذیرد.

نکات منفی

آیفون 8 پلاس حدود 20 گرم سنگین‌تر از پرچم‌‌دار سال گذشته شده و نسخه کوچک‌تر نیز افزایش وزن 10 گرمی دارد. حاشیه دور صفحه نمایش کماکان مانند قبل است و از سال 2014 که مدل‌های 6 و 6 پلاس منتشر شدند، دست نخورده باقی ماندند.

مهم‌ترین دلیل برای فراموش کردن آیفون 8، بدون شک آیفون ایکس است! مدلی که آن‌قدر دل‌ربا و زیباست که کاملا این دو محصول جدید را زیر سایه خود قرار داده است. تنها مشکل جدی برای آیفون 10 جیب ماست! این مدل قیمت بالای هزار دلاری دارد که خرید آن را کمی سخت می‌کند.

.

منبع: GSMArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر