;
coinex

مسابقات لکوکاپ دانش آموزی در ساری برگزار شد

برگزاری مسابقات لکوکاپ دانش آموزی در ساریدبیر اجرایی دوازدهمین دوره مسابقات لکوکاپ دانش آموزی ، از برگزاری این مسابقات در ساری خبر داد. در این رقابت ها دانش آموزان با مهارت خود اقدام به ساخت ربات کرده و با آنها در مسابقات شرکت می کنند. دانش آموزان هم مقطع با هم به رقابت می پردازند.

به گفته دبیر اجرایی دوازدهمین دوره مسابقات لکوکاپ دانش آموزی ساری، در این رقابت ها 67 شهر و 142 نمایندگی حضور داشتند. این مسابقات در روز جمعه 24 شهریور به میزبانی شهر ساری برگزار شد.

عباس شاکری اعلام نمود که دانش آموزان در هر مقطع سنی که باشند با توجه به سرفصل آموزشی مربوط به سن خود ساخت ربات را آموزش می‌بینند و می توانند در مسابقات لکوکاپ دانش آموزی شرکت داشته باشند.

به گفته وی محاسبات ذهنی و چرتکه ای در رشته لکو مس انجام می شود که مدتی کار کردن با این چرتکه باعث می شود تا یک تصویر مجازی از آن در ذهن شکل گیرد. این امر باعث می شود تا اعمال محاسباتی مانند جمع، تفریق، ضرب به صورت ذهنی با سرعت بسیار بالا انجام گیرد.

به گفته دبیر اجرایی دوازدهمین دوره مسابقات لکوکاپ دانش آموزی در ساری، در بخش لکو فلای یا همان هوافضا به دانش آموزان آموزش داده می شود تا سازه هایی مانند راکت آبی و گلایدر را بسازند. وی ادامه داد که با انجام آزمایش‌هایی می توان عوامل موثر را بررسی و در نهایت سازه های متنوع را طراحی نمود.

شاکری در مورد لکو پل یا سازه های پل ماکارونی که در مسابقات لکوکاپ دانش آموزی تهیه شده بود اعلام نمود که این سازه ها با ماکارونی ساخته می شوند و می توانند چند صد گرمی باشند و همچنین می توانند تا پانصد برابر وزن خود، بار را تحمل کنند. به گفته شاکری این دانش آموزان باید پس از برگزاری دوره، توانایی خود را در مسابقات به نمایش بگذارند.

شاکری اعلام نمود که در لکوکیو مزرعه فکر نیز، دانش آموزان می توانند با لذت به ساخت سازه مشغول شوند. وی ادامه داد که مجموعه ای از بازی ها در مزرعه فکر موجود است که براساس هوش چندگانه گاردنر طراحی شده اند که دانش آموزان می توانند با انجام این بازی‌های جذاب و مهیج به توانایی ذهنی خود پی برند.

دبیر اجرایی دوازدهمین دوره مسابقات لکوکاپ دانش آموزی در ساری اعلام نمود که دوره آموزشی لکو کمیکار، زمینه آشنایی دانش آموزان با عناصر شیمیایی، پیوند یونی، محلول سازی و غیره را فراهم می کند. به گفته وی این دوره برگرفته از مباحث درسی است و دانش آموزان میتوانند بعد از گذراندن دوره‌ها در انواع مسابقات شرکت کنند.

شاکری اضافه کرد که در لکو تری دی، دانش آموزان می توانند مدلی را که در ذهن خود دارند به صورت سه بعدی بسازند. به گفته شاکری آموزش های لازم در این زمینه به دانش آموزان داده می شود.

به گفته وی در دوره های لکو لب دو رویکرد وجود دارد که یکی انجام آزمایش کتاب های درسی و دیگری انجام آزمایش های جذاب خارج از کتاب است که برای مثال می توان به ساخت مایع ظرفشویی، صابون و غیره، ساخت و فرمولاسیون انواع فرآورده های شیمیایی اشاره نمود. به گفته شاکری دانش آموختگان قادر خواهند بود تا آموخته های خود را با دیگر دانش آموزان در لکو کاپ مورد آزمایش قرار دهند.

دبیر اجرایی دوازدهمین  دوره مسابقات لکوکاپ دانش آموزی در پایان اعلام نمود که در این رقابت ها ۳۳ نفر انتخاب شده اند و همچنین ۳۳ نفر دیگر نیز در رقابت‌های سال آینده که در اردیبهشت خواهد بود، برای حضور در رقابت‌های کشور چین انتخاب می‌شوند.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر