;
coinex

برنامه شرکت خودرو سازی ب ام و (BMW) برای حذف کلید سنتی خودرو

با پیشرفت روز به روز تکنولوژی، کلیدهای سنتی خودرو نیز راه ابزار و ادوات سنتی مانند موتورهای احتراق داخلی و درون سوز، خودروهای دیفرانسیل عقب (RWD) و سیستم انتقال قدرت یا گیربکس دستی را پیش گرفته و در حال حذف از صنعت خودرو سازی است.

شرکت خودرو سازی آلمانی ب ام و (BMW) در آخرین اظهارنظر خود با توجه به نفوذ بسیار بالای ابزارها و گجت‌های هوشمند مانند گوشی‌های تلفن همراه هوشمند در بین استفاده کنندگان، به دنبال راهی برای جایگزین کردن کلیدهای سنتی خودرو با اپلیکیشن‌های مخصوص نصب شده بر روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند برای باز و بسته کردن درها و روشن و خاموش نمودن موتور خودرو و حذف کلید سنتی خودرو بوده که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 به اظهارنظر در مورد آن پرداخته است.

حذف کلید سنتی خودرو

بر اساس گفته ایان رابرتسون (Ian Robertson)، یکی از مدیران ارشد شرکت ب ام و به خبرگزاری رویترز (Reuters) در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 بسیاری از مشتریان خودروهای امروزی نیازی به قرار دادن کلید در محل مخصوص برای استارت خودرو نداشته و کمتر پیش می آید که کلید سنتی خودرو را حتی از جیب خود خارج کنند. پس چه دلیلی برای وجود فیزیکی این وسیله وجود داشته و چرا باید کاربران آن را به خود به همه جا حمل کنند؟ البته وی اضافه کرد که هنوز هم کسانی هستند که به کلید سنتی خودرو احتیاج دارند.

مزایا و معایب حذف کلید سنتی خودرو

بر اساس گفته های رابرتسون، شرکت ب ام و در نظر دارد که در آینده نزدیک اپلیکیشن‌های مخصوص را جایگزین کلید سنتی خودرو نماید اما این مساله معایبی نیز خواهد داشت. به طور مثال اگر یک هکر به دستگاه شما نفوذ کند، توانایی دسترسی به خودروی گران قیمت شما را خواهد داشت. یا اگر باتری تلفن همراه شما از کار بیفتد، شما دیگر دسترسی به خودروی خود نخواهید داشت. رابرتسون در این خصوص گفت : ما در شرکت ب ام و در حال بررسی و ارزیابی راه‌های موجود بوده و بهترین راه موجود را انتخاب خواهیم کرد. اما اینکه حذف کلید‌ سنتی خودرو در حال حاضر اتفاق خواهد افتاد یا در آینده، مساله ای است که در آینده مشخص خواهد شد.

بسیاری از خودروهای امروزی از کلیدهای سنتی استفاده نمی‌کنند و در حال حاضر کمتر خودرویی مجهز به کلید به شکل و شمایل سنتی است. شرکت خودرو سازی تسلا (Tesla) در این زمینه از پیشتازان بوده و برای باز کردن درها و استارت خودروی تسلا 3 این شرکت از یک کارت و اپلیکشن استفاده می‌کند.

منبع : Motortrend

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر