;
coinex

تولید خودروهای مصرف کننده سوخت فسیلی به زودی در چین متوقف می‌شود!

تولید خودروهای مصرف کننده سوخت فسیلی به زودی در چین متوقف می‌شود!تولید خودروهای مصرف کننده سوخت فسیلی در آینده‌ای نزدیک به دلیل آلودگی زیادشان متوقف می‌شود و چین هم یکی از کشورهایی است که می‌خواهد در این زمینه اقدام کند.

بر هیچ کس پوشیده نیست که خودروهای الکتریکی و کاملا خودکار آینده صنعت خودروسازی هستند با وجود این تا به امروز این محبوبیت از آن خودروهای مصرف کننده سوخت فسیلی بوده است. هرچند که این همان موضوعی است که کشورهای مطرح در زمینه خودروسازی تصمیم گرفته‌اند که آن را تغییر دهند و در این میان آلمان و نروژ از جمله دولت‌هایی به شمار می‌روند که تصمیم گرفته‌اند که به ترتیب تا سال 2030 و 2025 میلادی تولید خودروهای مصرف کننده سوخت فسیلی را به طور کلی متوقف سازند.

در این میان به نظر می‌رسد که چین هم می‌خواهد در این زمینه دست به کار شود؛ سایت بلومبرگ (Bloomberg) در این رابطه گفته است که دولت چین و مقامات قانونگذار این کشور در حال آماده سازی زیرساخت‌هایی هستند تا بتوانند به کمک خودروسازان این کشور، تولید و فروش خودروهای مصرف کننده سوخت فسیلی را حداقل در بازار داخلی این کشور متوقف سازند.

آلودگی آب و هوای کشور چین یک مسئله روشن است؛ این آلودگی در یک آینده نه چندان دور بالاخره به حدی می‌رسد که دولت چین مجبور می‌شود به دلیل آن برای ساکنان خود اعلام خطر کند. از این رو اقدام جدید این کشور برای جایگزین سازی خودروهای مصرف کننده سوخت فسیلی چندان تعجب برانگیز نیست.

دولت چین گفته است که تصمیم گرفته که تا سال 2030 میلادی میزان آلاینده‌های کربنی خود را به صفر برساند با وجود این لیو ژیجیا (Liu Zhijia) دستیار مدیر کل شرکت خودروسازی چری (Chery) گفته است که انتظار دارد که این اقدام در سریع‌ترین حالت ممکن حداقل تا سال 2040 میلادی به طول انجامد.

لیو در رابطه با این مسئله گفته است که اعمال این متوقف سازی در یک بازار بسیار بزرگ مثل بازار کشور چین به احتمال زیاد تا بعد از سال 2040 میلادی به طول می‌انجامد. این مطلب در گذشته هم علیرغم تخمین‌های جدید مطرح شده بود به این نحو که سازمان کشورهای صادر کننده نفت (Organization Of Petroleum Exporting Countries) در یکی از گزارشات خود اعلام کرده بود که حتی در سال 2040 میلادی هم خودروهای الکتریکی تنها می‌توانند 1 درصد از سهم فروش بازار خودرو را در سر تا سر جهان به خود اختصاص ‌دهند.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر