;
coinex

مسیر سبز واردات گوشی موبایل بعد از رجیستری

مسیر سبز واردات گوشی موبایل بعد از رجیستری

براساس اطلاعات موجود، گمرک می‌تواند واردات گوشی موبایل بعد از رجیستری را در طرح کالاهای مسیر سبز قرار دهد. استفاده از این طرح، شرایط مناسب برای افزایش واردات قانونی این کالا را فراهم می‌کند.

وارد کردن تجهیزات الکترونیکی به کشور چون نیاز به تایید دارند اغلب زمان‌بر است و این امر باعث شده تا واردکنندگان همیشه نسبت به این شرایط گلایه داشته باشند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حوزه واردات گوشی موبایل بعد از رجیستری، مسئولیت تست گوشی‌ها را از نظر مطابقت با استانداردها، برعهده دارد.

رگولاتوری قبلا برای تست گوشی‌های موبایل فقط یک عدد را تست می‌کرد که گاهی کاملا مشابه بودند و به دلیل وجود این مطابقت، در عمل نیازی به این کار نبود.

شرایط آسان برای واردات گوشی موبایل در گمرک

براساس اطلاعات موجود قرار بود تا برای آسان کردن عملیات واردات قانونی موبایل، تمهیداتی در نظر گرفته شود. طبق این عملیات، بعد از اینکه یک نمونه از گوشی‌ها تست شد دیگر لازم نیست تا 3 سال، نمونه مشابه آن وقتی به کشور وارد می‌شود، تست گردد یعنی در واقع واردات آن نمونه از نظر قانونی، مانعی ندارد.

معطلی دو هفته‌ای واردات کالا در گمرک

اما در حال حاضر شرایط فرق دارد و یک پروسه دو هفته‌ای پیش روی واردات گوشی وجود دارد؛ یک هفته برای تست فنی گوشی‌های موبایل و یک هفته هم برای ترخیص آنها از گمرک.

نکته‌ی مهمی که در اینجا در مورد واردات گوشی وجود دارد این است که این معطلی دو هفته‌ای می‌تواند به ضرر واردکنندگان باشد زیرا این تاخیر، خواب سرمایه و زیان تلقی می‌شود.

آینده واردات گوشی موبایل بعد از رجیستری

بهتر است برای کاهش پیچیدگی‌‌های مربوط به تست زمان‌بر گوشی های موبایل، اصلاح مقررات صورت گیرد. البته پیش بینی می‌شود که در آینده، پس از اجرای طرح رجیستری موبایل، مدت زمان لازم برای ترخیص این کالاها از گمرک نیز کاهش یابد.

لازم به ذکر است که با اجرای طرح رجیستری گوشی‌های موبایل، دیگر گوشی‌های غیرقانونی نیز در کشور قابل استفاده نیستند؛ بنابراین در این شرایط لازم نیست که گمرک سخت‌گیری کند یا از مراحل پیچیده برای اثبات اصالت گوشی‌های تلفن استفاده کند.

بنابراین واردات گوشی موبایل بعد از رجیستری، باعث تسریع عملیات گمرک می‌شود و این امر در واقع به نفع واردکنندگان قانونی نیز خواهد بود.

مسیر سبز برای واردات گوشی موبایل در گمرک

پس از اجرای طرح رجیستری گوشی های موبایل، گمرک جمهوری اسلامی ایران قصد دارد تا گوشی را از جمله کالاهای مسیر سبز در نظر گیرد که البته این امر شرایط بسیار مناسبی را برای افزایش واردات قانونی گوشی‌ها فراهم خواهد کرد.

کالاهایی که واردات آنها در گمرک در مسیر سبز قرار داشته باشد، هیچ نیازی به مجوز واردات ندارند. همچنین ترخیص این کالاها در کمترین زمان ممکن امکان پذیر خواهد بود. حداقل زمان پیش بینی شده برای ترخیص، یک ساعت و یا حتی نیم ساعت است.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر