;
coinex

گلچینی از شایعات مهم آیفون ایکس جدید که به واقعیت نپیوست!

آیفون ایکس

آیفون ایکس بالاخره پس از کلی شایعه و خبر معرفی شد و البته زیاد هم طرفداران را غافل‌گیر نکرد. تلفن همراهی که قبل از پرده برداری رسمی، کاملا اطلاعات و ظاهرش فاش شده بود و اپل فقط شایعات را تایید کرد. شرکتی که همواره با حرکت‌های جذاب هوادارانش را شگفت‌زده می‌کرد، این بار دیگر چیزی در چنته نداشت که از قبل لو نرفته باشد!

اصلی‌ترین اطلاعات فاش شده از خود سیستم اپل درز پیدا کرد و تلاش این شرکت برای جلوگیری از لو رفتن مشخصات محصولاتش کاملا بی‌فایده بود. البته به جز اخباری که صحت داشتند، شایعات مختلفی در سراسر جهان دست به دست شدند که برخی بسیار جذاب و بعضی دیگر افتضاح بودند! با تکراتو همراه باشید تا به بررسی مهم‌ترین شایعاتی که به واقعیت تبدیل نشد بپردازیم!


حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش

بله یکی از بزرگ‌ترین شایعات پیرامون گلکسی نوت 8 و آیفون ایکس این بود که کمپانی‌های سازنده قرار است از تکنولوژی اثر انگشت زیر صفحه نمایش استفاده کنند. خبر جالب اینجاست که نه سامسونگ و نه اپل از این طرح استفاده نکردند؛ آیفون ایکس راه جدیدی پیدا کرد و با معرفی فیس آیدی مسیر را کاملا تغییر داد. نوت 8 نیز تفاوتی ایجاد نکرد و به شکل قبل سیستم امنیتی خود را مدیریت کرد.

حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش

البته ناگفته نماند که شرکت کوالکام به همراهی ویوو در حال ساخت نسخه اولیه این تکنولوژی هستند که در حال حاضر مشکلاتی از قبیل سرعت پاسخ دهی پایین و دقت عملکرد ضعیف دارد ولی باز هم کور سوی امیدی برای استفاده از این تکنیک در آینده تلفن‌های همراه وجود دارد.

امتیاز: 9 از 10

صفحه نمایش بدون حاشیه

شایعه‌ای که پارسال خیلی روی آن مانور داده می‌شد و امسال کاملا به دست فراموشی سپرده شد. قرار بود آیفون ایکس صفحه نمایش خمیده‌ای داشته باشد که از طرفین هیچ حاشیه‌ای ندارد. برای بهتر درک کردن این موضوع می‌توان به گلکسی اس 8 با طراحی اج اشاره کرد. فرض کنید این پرچم دار هیچ حاشیه‌ای نداشته و دو طرف آن به صورت خمیده طراحی شده باشد.

صفحه نمایش بدون حاشیه

 

 

به عقیده ما این سیستم مشکلات زیادی در عملکرد و استحکام گوشی ایجاد می‌کند. البته مانند شایعه قبلی، یک کمپانی چینی در حال کار کردن روی این سیستم است؛ تلفنی بدون پنل و با صفحه نمایش خمیده!

امتیاز: 4 از 10

طراحی‌های دیگر
طراحی‌های دیگر

به جز نمونه بالا، هزاران طرح دیگر نیز هر دقیقه به نمایش گذاشته می‌شد ولی این مدل کمی خاص‌تر بود. آیفونی با صفحه بلند، بدون دکمه هوم و حضور حسگر اثر انگشت در قسمت پشت گوشی!

افتضاح!

البته سو برداشت نکنید؛ منظورمان این نیست که قرار دادن حسگر اثر انگشت در قسمت پشت تلفن زشت یا بیهوده باشد. در حال حاضر شرکت‌هایی مانند ال جی و پیکسل از این سیستم استفاده می‌کنند و مشکلی هم وجود ندارد. بزرگ‌ترین ضعف این طراحی جایگذاری بسیار بد حسگر است. قرار دادن اثر انگشت زیر لوگوی اپل و دقیقا در وسط آیفون نه تنها زشت به نظر می‌رسد، بلکه استفاده کردن از آن هم راحت نیست.

طبق شایعات، کمپانی اپل 10 طرح مختلف را برای آیفون ایکس انتخاب کرده بود و این مدل نیز یکی از شکل و شمایلی بود که امکان داشت روی این محصول پیاده سازی شود!

امتیاز: 0 از 10
میزان افتضاح بودن: بیش از حد تصور!

شارژر بی‌سیم جادویی

شایعه جذابی که مدتی ترند سایت‌های معروف شده بود! شارژر بی‌سیمی که برای استفاده از آن نیازی نیست حتما تلفن همراه روی دستگاه قرار گیرد بلکه این سیستم تا شعاع 4.5 متری محصولات اپل را شارژ می‌کند! همان طور که می‌دانید شارژرهای وایرلس موجود در بازار بسیار سریع و راحت هستند. برای شارژ کردن گوشی باید تلفن خود را روی این دستگاه بگذارید و آن را از سیستم جدا نکنید.

شارژر بی‌سیم جادویی

سازنده این تکنولوژی جادویی اذعان داشت که در سال 2015 با یکی از 5 موبایل برتر موجود در آن زمان از این سیستم استفاده کرد و جواب گرفت. مشخص نیست این تلفن متعلق به اپل بود یا برندهای دیگر اما می‌توان انتظار داشت روزی شارژرهای وایرلس جادویی هم راه خود را به فروشگاه‌ها پیدا کنند.

 

امتیاز: 8 از 10

قلم جادویی

دو غول گران‌قیمت اپل و سامسونگ یعنی آیفون ایکس و گلکسی نوت 8 ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی دارند؛ نمی‌دانیم چرا اپل به سراغ یکی از بهترین قابلیت‌های نوت نرفت و از قلم جادویی این پرچم‌دار در آیفون ایکس استفاده‌ای نبرد. طرفداران زیادی از کمپانی درخواست چنین چیزی داشتند و البته شایعات مختلفی نیز به گوش می‌رسید.

قلم جادویی

هم اکنون امکان استفاده از قلم‌های جادویی در آیپد پرو وجود دارد؛ قلم‌هایی که از آیفون ایکس هم بلندتر هستند و بدون شک اگر اپل از آن‌ها استفاده می‌کرد باعث برهم ریختن شکل و شمایل این پرچم‌دار می‌شدند. گرچه این دلیل آن‌قدر قانع کننده نیست که دلمان نخواهد که از این تکنولوژی روی آیفون بهره ببریم!

امتیاز: 6.5 از 10

در انتها باید اشاره کرد این امتیازات فقط هم نظر شخصی ما نیست. آیا به نظرتان آن طراحی زشت با حسگر اثر انگشت در پشت تلفن مناسب آیفون ایکس بود؟ آیا تکنولوژی اثر انگشت زیر صفحه نمایش ارزش آن را ندارد تا بعدها روی دیگر پرچم‌داران مورد استفاده قرار گیرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: PhoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر