;
coinex

هرآنچه باید در مورد گوشی پرچمدار آیفون ایکس اپل، دهمین آیفون کوپرتینو بدانید!

هرآنچه باید در مورد گوشی پرچمدار آیفون ایکس اپل، دهمین آیفون کوپرتینو، بدانید!هربار که اپل یک محصول بسیار متفاوت را عرضه می‌کند، سوالات بسیار زیادی در مورد آن محصول مطرح می‌شود و این بار هم نوبت به گوشی آیفون ایکس رسیده است.

آیفون ایکس (iPhone X) گوشی پرچمدار جدید سازنده مشهور آمریکایی است؛ این محصول یک هفته پیش به طور رسمی معرفی شد. با وجود این هنوز هم از چشم بسیاری از کاربران، تعداد زیادی از سوالاتی که در مورد این گوشی هوشمند مطرح شده، بی پاسخ مانده است. در این مطلب سعی کرده‌ایم که به همه این سوالات پاسخ دهیم.

آیفون ایکس در چه تاریخی عرضه می‌شود؟

طبق خبرهای منتشر شده توسط اپل این گوشی هوشمند از تاریخ 5 آبان (27 اکتبر) پیش فروش و از تاریخ 12 آبان (3 نوامبر) وارد بازار می‌گردد.

آیا این محصول واقعا 999 دلار قیمت دارد؟

بله؛ آیفون ایکس قرار است که در مدل 64 گیگابایتی با قیمتی معادل 999 دلار و در مدل 256 گیگابایتی با قیمتی معادل 1149 دلار وارد بازار شود.

آیا آیفون ایکس ارزش بهای پرداختی خود را دارد؟

بیشتر متخصصان توصیه می‌کنند که با مبلغی که در اختیار دارید، بهترین گوشی هوشمند را بخرید به همین دلیل از آنجایی که آیفون ایکس مجموعه زیادی از ویژگی‌های مثبت و پیشرفته را در خود دارد و از طرفی کاربر می‌خواهد هر روز به مدت چند ساعت از آن استفاده کند، می‌توان گفت که این گوشی هوشمند ارزش بهای پرداختی خود را دارد. مطلب دیگری که باید در این زمینه مد نظر قرار گرفته شود این است که اپل تنها سازنده‌ای نیست که گوشی‌های خود را با قیمت گرانی عرضه می‌کند به این نحو که سامسونگ هم قیمتی معادل 960 دلار را برای گوشی گلکسی نوت 8 خود تعیین کرده است.

آیا می‌توان آیفون ایکس را از جای دیگری با قیمت کمتری خریداری کرد؟

خیر؛ اما مجبور نیستید که همه بهای این گوشی هوشمند را در یک مرحله پرداخت کنید زیرا اپل و شرکت‌های واسط پشتیبانی کننده این محصول در ایالات متحده طرح‌های پرداخت بدون بهره‌ای را تنظیم کرده‌اند تا کابران بتوانند آیفون ایکس را با پرداخت مبلغی معین در هر ماه در طول یک سال یا یک مدت زمانی بیشتر بخرند؛ برای مثال شما می‌توانید مدل 64 گیگابایتی این گوشی هوشمند را در طول دو سال با پرداخت 49.91 دلار در ماه بخرید.

قابلیت تشخیص چهره آیفون ایکس چیست و چگونه کار می‌کند؟

این قابلیت فیس آی دی (Face ID) نام دارد و به کمک دوربین سلفی پیشرفته آیفون جدید صورت کاربر را اسکن و هویت او را تعیین می‌کند تا تنها صاحب واقعی آیفون ایکس بتواند قفل این گوشی را باز کند.

فیس آی دی آیفون ایکس

پس آیفون ایکس اسکنر اثر انگشت ندارد؟

آیفون ایکس برخلاف سایر گوشی‌های اپل به اسکنر اثر انگشت تاچ آی دی (Touch ID) مجهز نشده است. به همین دلیل برای باز کردن قفل این گوشی یا باید از قابلیت فیس آی آن استفاده کنید یا این که اگر رمزی را برای آن تعیین کرده‌اید، آن رمز را وارد نمایید.

آیا فیس آی دی امنیت مورد انتظار را دارد؟

اپل به این سوال پاسخ مثبت داده است. این سازنده گفته است که امکان فریب دادن قابلیت تشخیص چهره آیفون جدیدش با استفاده از عکس یا یک ماسک شبیه به صورت کاربر وجود ندارد؛ این سازنده همچنین گفته است که فیس آی دی حتی به طور تصادفی هم قفل آیفون ایکس را باز نمی‌کند با وجود این سایر محققان امنیتی که در خارج از اپل کار می‌کنند هنوز این ادعاها را مورد بررسی قرار نداده و تایید نکرده‌اند.

آیا فیس آی دی در شرایطی که نور نباشد هم کار می‌کند؟

بله؛ آیفون ایکس از یک پروژکتور نوری مادون قرمز و سنسور مادون قرمز بهره می‌برد از این رو می‌تواند در مکان‌هایی که نور کمی وجود دارد هم صورت و هویت کاربر خود را تشخیص دهد.

آیا شخصی می‌تواند زمانی که کاربر خواب است، صورت او را اسکن و قفل گوشی را باز کند؟

فیس آی دی برای این که قفل گوشی را باز کند به توجه کاربر آیفون ایکس نیاز دارد به این معنی که کاربر باید با چشمان باز به دوربین سلفی آیفون ایکس نگاه کند به همین دلیل اگر که کاربر خواب باشد و یا به نقطه دیگری نگاه کند، قفل گوشی باز نمی‌شود.

اگر که یک سارق آیفون ایکس را بدزدد، صورت کاربر را اسکن کند و فرار کند، می تواند قفل گوشی را باز کند؟

این امر ممکن، اما احتمال آن کم است با وجود این برای جلوگیری از رخ دادن چنین وضعیتی می‌توانید با فشار دادن همزمان دکمه پاور و یکی از دکمه‌های صدای آیفون ایکس قابلیت فیس آی دی آن را به طور موقتی غیرفعال کنید.

آیا فیس آی دی در صورتی که کاربر عینک، شال یا روسری پوشیده باشد هم کار می‌کند؟

پاسخ کوپرتینو برای این سوال هم مثبت بوده است؛ این سازنده گفته است که فیس آی دی در صورتی که کاربر چنین وسایل متعارفی را بر روی صورت خود داشته باشد نیز کار می‌کند زیرا بیشتر به نواحی اطراف چشم‌ها، بینی و دهان توجه می‌کند.

کریگ فدریگی (Craig Federighi)، یکی از مدیرعامل‌های اپل، در این رابطه می‌گوید: “اگر که صورت خود را با یک ماسک جراحی یا لباس پوشانده باشید، فیس آی دی نمی‌تواند قفل آیفون ایکس را باز کند اما در صورتی که یک کلاه ایمنی یا روسری روی سر خود گذاشته باشید، قفل گوشی به راحتی با استفاده از این قابلیت باز می‌شود.”

با توجه به مطلب فوق می‌توان گفت که فیس آی دی در شرایطی که صورت با استفاده از یک روبند پوشانده شده باشد نیز کار نمی‌کند از این رو کاربر باید در صورت استفاده از چنین وسایلی به جای فیس آی دی از رمز برای قفل کردن گوشی آیفون ایکس خود استفاده کند.

اگر که موهای کاربر کوتاه شود یا این که کاربر ریش بگذارد، باز هم فیس آی دی قفل گوشی را باز می‌کند؟

اپل گفته است که حتی در چنین شرایطی هم فناوری تشخیص چهره جدید آیفون ایکس می‌تواند هویت کاربر را تعیین کند.

آیا اپل اطلاعات مرتبط با صورت کاربر را ذخیره می‌کند؟

خیر؛ اپل این اطلاعات را ذخیره نمی‌کند اما این اطلاعات در یک تراشه ایمن سازی شده که در آیفون ایکس نصب شده، ذخیره می‌شوند. این تراشه مانند تراشه‌ای که در سایر گوشی‌های آیفون وجود دارد و چنین اطلاعاتی را در خود ذخیره می‌کند، عمل می‌کند؛ هیچ کس حتی اپل هم نمی‌تواند به این اطلاعات دسترسی داشته باشد.

آیا این امکان وجود دارد که فردی با یک آیفون ایکس صورت چند فرد را اسکن و اطلاعات مرتبط با آن‌ها را ذخیره کند؟

خیر زیرا آیفون ایکس تنها هر بار می‌تواند یک چهره را اسکن کند و زمانی که اطلاعات صورت کاربر در تراشه امنیتی ذخیره شد دیگر امکان دسترسی به این اطلاعات وجود ندارد.

ماهیت فیس آی دی آیفون ایکس

اپل پی با فیس آی دی چگونه کار می‌کند؟

برای استفاده از اپل پی باید دکمه پاور آیفون ایکس را دو بار فشار دهید و سپس با استفاده از فیس آی دی صورت خود را اسکن کنید تا اطلاعات پرداخت تایید گردد؛ بعد از انجام این دو مرحله باید صفحه پرداخت را لمس کنید.

قابلیت شارژ بی سیم آیفون ایکس چگونه کار می‌کند؟

آیفون ایکس و آیفون 8 هر دو استاندارد شارژ وایرلس چی (Qi) را پشتیبانی می‌کنند از این رو کاربر می‌تواند با هر شارژری که استانداردهای چی را داشته باشد، این دو گوشی را شارژ کند. شما می‌توانید برای شارژ کردن گوشی خود از شارژرهای مختلفی استفاده کنید. اپل هم اکنون فروش شارژرهای بی سیم برند بلکین (Belkin) و مافی (Mophie) را آغاز کرده و از سال آینده هم شارژرهای وایرلس خود را با نام ایرپاور (AirPower) وارد بازار می‌کند.

آیا در صورت پوشاندن آیفون ایکس با یک کاور محافظ باز هم امکان شارژ کردن آن به طور بی سیم وجود دارد؟

عموما بله؛ انرژی مورد نیاز برای تغذیه کردن باتری یک گوشی به طور بی سیم اغلب از همه کاورهای محافظتی عبور می‌کند با وجود این در صورتی که یک کاور فلزی یا بسیار ضخیم بر روی گوشی خود نصب کرده باشید امکان شارژ کردن آن به طور وایرلس وجود ندارد.

آیا برای شارژ کردن آیفون ایکس حتما باید از شارژرهای وایرلس استفاده کنیم؟

خیر؛ آیفون ایکس مانند سایر گوشی‌های آیفون با استفاده از کابل‌های لایتنینگ (Lightning) هم شارژ می‌شود. پورت این کابل به قسمت پایین این گوشی هوشمند متصل می‌شود.

باتری آیفون ایکس چند ساعت شارژ نگه می‌دارد؟

اپل گفته است که باتری آیفون ایکس به طور میانگین دو ساعت بیشتر از باتری آیفون 7 شارژ نگه می‌دارد.

آیفون ایکس کلید هوم ندارد، چطور باید به صفحه خانه بازگردیم؟

آیفون ایکس یک نوار نرم افزاری کوچک در قسمت پایین نمایشگر خود دارد. برای بازگشتن به صفحه خانه باید این نوار را به سمت بالا حرکت دهید.

بدون کلید هوم چگونه در آیفون ایکس چندکار را با یکدیگر انجام دهیم؟

برای انجام چنین روندهایی باید نوار قرار گرفته در پایین نمایشگر را به سمت بالا حرکت دهید و سپس انگشت خود را به مدت چند ثانیه در وسط نمایشگر نگه دارید تا آیفون ایکس برنامه‌های فعال را به شما نشان دهد.

بدون کلید هوم چگونه اسکرین شات بگیریم؟

برای انجام این کار باید کلید پاور و افزایش صدا را به طور همزمان فشار دهید.

نمایشگر آیفون ایکس چه ویژگی‌های جدیدی دارد؟

آیفون ایکس از یک نوع نمایشگر که اپل به آن سوپر رتینا (Super Retina) می‌گوید، بهره می‌برد. این نمایشگر در واقع یک دیود ارگانیک منتشر کننده نور (OLED) است. راندمان این نمایشگرها از صفحه نمایشگرهای ال سی دی (LCD) بیشتر است؛ این نمایشگرها همچنین می‌توانند تعداد رنگ‌های بیشتری را نشان دهند و علاوه بر این یک کنتراست بهتر را بین نواحی کم نور و پر نور یک عکس ارائه کنند. نمایشگرهای OLED بهترین نوع نمایشگرهایی هستند که در گوشی‌های همراه امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شکافی که در بالای نمایشگر آیفون ایکس وجود دارد چه کاری را انجام می‌دهد؟

اپل سعی کرده است که نمایشگر آیفون ایکس را در بدنه این گوشی هوشمند تا حد ممکن بزرگ بسازد اما باز هم مجبور بوده که فضای لازم را برای قرار دادن دوربین سلفی و سایر سنسورهای این گوشی مثل سنسورهای سیستم فیس آی دی ایجاد کند؛ شکاف قرار گرفته در بالای نمایشگر این قطعات را در خود جای داده است.

آیا آیفون ایکس بهتر از آیفون 8 است؟ کدام مدل را باید خریداری کنیم؟

آیفون ایکس ویژگی‌های پیشرفته زیادی دارد؛ قابلیت تشخیص چهره، دوربین‌های بهتر و نمایشگر سوپر رتینا بعضی از این ویژگی‌ها هستند اما آیفون 8 هم یک گوشی خوب است از این رو اگر که نمی‌خواهید بهای آیفون ایکس را بپردازید، می‌توانید این محصول را بخرید.

.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر