;
coinex

مرسدس بنز ویژن میباخ 6 کابریولت در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017

مرسدس بنز ویژن میباخ 6 کابریولت

مرسدس بنز ویژن میباخ 6 کابریولت (Mercedes Benz Vision Maybach 6 Cabriolet) یکی دیگر از خودروهای مفهومی جالب توجهی بود که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت سال 2017 میلادی به نمایش گذاشته شد.

مرسدس بنز ویژن میباخ 6 کابریولت

شرکت خودرو سازی آلمانی مرسدس بنز با نمایش نمونه جدید مرسدس بنز ویژن میباخ 6 کابریولت ، که توسط طراح مطرح دنیای خودرو، گوردون واگنر (Gordon Wagener) و در سال 2016 میلادی پرورده شده بود، بار دیگر قدرت خود در ترکیب هنر، احساس، قدرت، تجمل و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن روز را به رخ رقبای خود کشید. این خودروی عظیم الجثه 5.7 متری، در ماه آگوست گذشته (سال 2017 میلادی) و در پبل بیچ (Pebble Beach) ایالت کالیفرنیا به نمایش عمومی در آمده بود.

طراحی خارجی: نمایی قدرتمند همراه با خطوطی تیز و کشیده

با طولی نزدیک به 6 متر، مرسدس بنز ویژن میباخ 6 کابریولت نمایی کلاسیک داشته و با الهام از فرم طراحی دهه‌های اولیه قرن بیستم میلادی ساخته شده است. در عین حال بدنه منحنی شکل این خودرو به همراه خطوط تیز و کشیده بدنه ظاهری قدرتمند و اسپرت را برای آن به وجود آورده است. خط جانبی نیز یک تکه و سرتاسری بوده و با یک انحنای نرم از بخش بالایی جلو پنجره تا بخش انتهایی خودرو ادامه پیدا می‌کند. رنگ آمیزی بدنه به رنگ آبی متالیک به همراه تزئینات به رنگ کروم موجود در بخش‌های مختلف تضاد زیبایی را برای مرسدس بنز ویژن میباخ 6 کابریولت به وجود آورده است.

رینگ‌های غول پیکر 24 اینچی (هم اندازه با رینگ کامیون‌های موجود در بازار ایران) آلیاژی سبک وزن با طراحی جدید و رنگ براق خود جلوه زیبایی به چرخ‌های این خودرو بخشیده است. بخش عقب مرسدس بنز ویژن میباخ 6 کابریولت نیز بسیار تیز و کشیده طراحی شده و نمایی شبیه به یک قایق تفریحی لوکس را برای این خودرو رقم زده است. از دیگر نقاط قابل توجه بخش عقبی این خودرو می‌توان به چراغ‌های عقبی بسیار باریک و یک تکه، دیفیوزر بزرگ با قاب آلومینیومی و خروجی‌های هوا در بخش انتهایی این قسمت و واقع شده در بخش پشتی چرخ‌های غول پیکر، اشاره کرد. سقف به رنگ روشن ساخته شده از چرم دست دوز با کیفیت بسیار بالای ناپا (Nappa) نیز تضاد همگونی با رنگ آمیزی تیره خودرو دارد.

طراحی داخلی: یک سالن مجلل روباز با نمای 360 درجه

با طراحی داخلی و کابین فوق لوکس و فوق مدرن مرسدس بنز ویژن میباخ 6 کابریولت ، طراحان این شرکت نمود جدیدی از احساس و ذکاوت را با ترکیب فرم طراحی سنتی خودروهای کلاسیک ساخت این شرکت و گونه ای جدید از تکنولوژی فوق مدرن و پیشرفته را رقم زده اند. فرم طراحی سیال بدنه و کابین همخوانی بسیاری با هم داشته و با ایجاد فضایی باز و 360 درجه و با وزش باد به صورت سرنشینان، محیطی شبیه به عرضه یک کشتی تفریحی لوکس را برای آنان فراهم می‌کند.

فرم داخلی کابین نیز یک شکل مدور و یکپارچه داشته و با استفاده از نور پردازی و صفحات نمایشگر دیجیتال پیوسته، فضایی رویایی را برای دو سرنشین این خودرو فراهم می‌ کند. مواد اولیه استفاده شده در ساخت ابزار و ادوات داخلی کابین مرسدس بنز ویژن میباخ 6 کابریولت نیز در بالاترین حد کیفیت بوده و با پوشش روشن صندلی‌ها و سایر بخش‌ ها در کنار رنگ تیره کف پوش‌ها و بخش بالایی داشبورد و نورپردازی مدور داخلی، تضادی مانند نمونه موجود در بخش خارجی خودرو را به وجود می آورد. تزئینات داخل کابین نیز به رنگ مسی بوده که در کنار پوشش سطوح در تماس با بدن که از چرم بسیار نرم و با کیفیت شیری رنگ ناپا ساخته شده، هرچه بیشتر بر لوکس بودن این خودرو می افزاید.

رنگ آمیزی و نور پردازی

کف پوش های مرسدس بنز ویژن میباخ 6 کابریولت نیز از چوب ساخته شده که با حاشیه‌ های آلومینیومی موجود به همراه صفحه‌ نمایش سرتاسری با رنگ پس زمینه آبی کم رنگ، کابین آن را بیش از پیش به یک کشتی تفریحی مجلل شبیه می‌کند. عقربه های نمایشگر اطلاعات خودرو نیز مطابق با نمونه های کلاسیک بوده و به شکل دایره ساخته شده اند. عقربه های نشانگر نیز واقعی بوده ولی بر روی سطح یک صفحه نمایش دیجیتال قرار گرفته اند. خورجی های هوای سیستم تهویه مطبوع نیز سه تکه و در بخش پایینی صفحه نمایش یک پارچه قرار گرفته اند.

یکی دیگر از نقاط قابل توجه کابین مرسدس بنز ویژن میباخ 6 کابریولت ، بخش کنسول میانی شفاف آن بوده که با استفاده از فیبرهای کربن نورانی، یک نمایش مجازی از نحوه تولید و انتقال قدرت خودرو را به نمایش می گذارد. اطلاعات درخواستی سرنشینان نیز مانند محل‌های درخواستی نقشه (مانند رستوران، هتل و …) نیز به وسیله دو سیستم مجزا بر روی شیشه جلویی خودرو (Head Up Display) نمایش در خواهد آمد.

تجربه سواری: ارتباطی مستقیم و دو جانبه

مرسدس بنز ویژن میباخ 6 کابریولت برای برآورده کردن کامل نیازهای سرنشینان طراحی شده است و درخواست‌ها و نیازهای آنان را به صورت آنی برآورده می‌کند. رانندگی با این خودرو تجربه ای جدید از تجمل و هوشمندی را رقم می زند. تمامی ابزار کنترلی به صورت لمسی بوده و از طریق صفحه نمایش بزرگ لمسی کنترل می شوند. با تکنولوژی استفاده شده در این خودرو، دستیار صوتی از هوش مصنوعی بسیار بالایی برخوردار بوده و سرنشینان قابلیت مکالمه و درخواست بدون نیاز به استفاده از فرامین صوتی از پیش تعیین شده را هواهند داشت. آخرین نسل از تجهیزات بیومتریک و پزشکی نیز به بررسی لحظه به لحظه وضعیت جسمانی و روانی سرنشینان می پردازند.

پیشرانه بدون آلایندگی: موتور الکتریکی قدرتمند 750 اسب بخاری

مرسدس بنز ویژن میباخ 6 کابریولت به عنوان یک خودروی کاملا الکتریکی طراحی شده است. این خودرو مجهز به 4 الکترو موتور که نیروی تولیدی را به هر چهار چرخ خودرو (AWD) منتقل می‌کنند. باتری ها نیز در کف خودرو جاسازی شده و کمترین فضای ممکن را اشغال می کنند. این موتورها توانایی تولید نیرویی معادل 550 kWh (برابر با 750 اسب بخار) را داشته و در عرض تنها 4.0 ثانیه خودرو را از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسانند. حداکثر سرعت مرسدس بنز ویژن میباخ 6 کابریولت نیز به رقم 155 مایل در ساعت (معادل 250 کیلومتر در ساعت) محدود شده است.

با وجود عملکرد و قدرتی در حد سوپر اسپرت های موجود در بازار، مرسدس بنز ویژن میباخ 6 کابریولت ، بر اساس اعلام موسسه اروپایی NEDC توانایی پیمودن مسافتی در حدود 500 کیلومتر را دارد. این شعاع حرکتی این خودرو بر اساس اعلام موسسه EPA در حدود 200 مایل (معادل 322 کیلومتر) است که رقم مناسبی برای خودرویی در این حد و اندازه به حساب می آید. این خودرو از لحاظ زمان شارژ شدن نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و باتری 350 kWh موجود تنها با شارژی به مدت 5 دقیقه توانایی پیمودن مسیری به طول 100 کیلومتر را خواهد داشت.

ابعاد و اندازه

مرسدس بنز ویژن میباخ 6 کابریولت خودروی بسیار بزرگی بوده و با طولی در حدود 5.700 میلیمتر، پهنایی برابر با 2.100 میلمتر و ارتفاعی برابر با 1.340 میلیمتر از لحاظ ابعاد حتی از خودروهای سری 7 ب ام و نیز کشیده تر است. این ابعاد در نمونه‌های دیگر طرح ویژن این شرکت نیز وجود داشته و از سایر خودروهای با این ابعاد می توان به نمونه هایی مانند AMG Vision Gran Turismo، EnerG-Force و Vision Coupe اشاره کرد.

قیمت در بازارهای جهانی

بر اساس اعلام شرکت سازنده، قرار است که تنها 300 دستگاه از مرسدس بنز ویژن میباخ 6 کابریولت تولید و در اختیار مشتریان قرار بگیرد. این خودرو قیمت مشخص و اعلام شده ای نداشته ولی احتمالا با قیمتی نجومی چند میلیون دلاری در اختیار خواص قرار خواهد گرفت.

رقبا در بازارهای جهانی

مرسدس بنز ویژن میباخ 6 کابریولت همانطور که اشاره شد، نمونه‌ای بسیار خاص بوده و مانند سایر موارد مشابه، رقیب خاصی را پیش رو ندارد. از خودروهایی که قابلیت رقابت با این نمونه خاص را دارند می تاون به موارد زیر اشاره کرد:

  • رولز رویس فانتوم (Rolls Rpyce Phantom) با قیمتی در حدود 450.000 دلار (معادل 1.8 میلیارد تومان)
  • بنتلی مولسان (Bentley Mulsanne) با قیمتی در حدود 370.000 دلار (معادل 1.5 میلیارد تومان)
  • رولز رویس داون (Rolls Royce Dawn) با قیمتی در حدود 350.000 دلار (معادل 1.4 میلیارد تومان)
  • بنتلی مولسان اسپرت (Bentley Mulsanne Sport) با قیمتی در حدود 340.0000 دلار (معادل 1.3 میلیارد تومان)

مرسدس بنز در نمایشگاه خودروی فرانکفورت سال 2017

علاوه بر مرسدس بنز ویژن میباخ 6 کابریولت ، شرکت مرسدس بنز با نمونه‌های متعدد مفهومی و تولیدی دیگری در نمایشگاه امسال به قدرت نمایی پرداخته است. از بیش از 40 نمونه ارسالی شرکت مرسدس بنز به نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 به عنوان نمونه می‌توان به خودروهای فهرست زیر اشاره کرد:

  • Mercedes AMG Project One
  • خودروی مفهومی EQA
  • خودروی مفهومی مرسدس ای ام جی GT
  • خودروی مفهومی EQ
  • نسل جدید GLC F-Cell
  • مرسدس بنز S560e
  • نسل جدید مرسدس بنز S 450 4MATIC کوپه
  • مرسدس ای ام جی S 63
  • مرسدس ای ام جی S 65
  • مرسدس میباخ S 560 4MATIC
  • مرسدس میباخ S 600 Pullman Guard
  • مرسدس ای ام جی GT C رودستر
  • مرسدس ای ام جی GT R

مشخصات فنی مرسدس ویژن میباخ 6 کابریولت در یک نگاه

تعداد موتور الکتریکی 4
سیستم انتقال قدرت چهار چرخ
قدرت موتور (اسب بخار) 750
گشتاور (نیوتون متر)
نوع باتری یون لیتیومی
ظرفیت باتری 350 کیلو وات
حداکثر شعاع حرکتی 500/322
زمان شارژ کامل 1 ساعت
شارژ سریع 5 دقیقه/100 کیلومتر
طول (میلیمتر.) 5.700
عرض (میلیمتر.) 2.100
ارتفاع (میلیمتر.) 1.340
ارتفاع از زمین (میلیمتر)
وزن ﴿کیلوگرم﴾
شتاب 0 تا 100 (S) کمتر از 4.0 ثانیه
حداکثر سرعت (KMH) 250 (محدود شده.)
قیمت پایه (میلیون تومان) نا مشخص.

گالری تصاویر مرسدس ویژن میباخ 6 روباز

 

ترجمه و تالیف : تکراتو

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر