;
coinex

نگاه کلی به گوشی گلکسی نوت 8 سامسونگ ؛ خوب، بد، زشت!

نگاه کلی به گوشی گلکسی نوت 8 سامسونگ ؛ خوب، بد، زشت!گوشی هوشمند گلکسی نوت 8 سامسونگ از ماه آینده در 150 کشور جهان به صورت رسمی عرضه می شود؛ پیش فروش آن در برخی کشورها آغاز شده و با استقابل چشمگیری به ویژه در کشور کره جنوبی روبرو بوده است. نسخه هایی از این گوشی هوشمند در اختیار منتقدان و کارشناسان قرار گرفته تا به بررسی دقیق تر آن بپردازند. ویژگی های خوب زیادی درباره گلکسی نوت 8 سامسونگ وجود دارد؛ اما آیا ویژگی های بد و یا حتی زشتی نیز درباره این موبایل وجود دارد؟ در این متن به بررسی دقیق تر این موضوع می پردازیم؛ با تکراتو همراه شوید:

ویژگی های خوب، بد، زشت گلکسی نوت 8 سامسونگ

خوبی های گلکسی نوت 8 سامسونگ

خوبی های گلکسی نوت 8 سامسونگ

قبل از هر چیز باید به یکی از مهم ترین مساله درباره این فبلت هوشمند اشاره کنیم؛ باتری نوت 8 امن تر از باتری نوت 7 سال گذشته است؛ بنابراین از این بابت نگرانی وجود ندارد. با توجه انفجارهای متعدد نوت 7 در سال گذشته، این ویژگی در نوت 8  توجه و تمرکز بسیاری را به خود جلب کرده است؛ سامسونگ در پروسه تولید این موبایل، تست ها و آزمون های متعددی را به اجرا گذاشته تا از امن بودن آن اطمینان بیشتری حاصل کند.

از باتری که فاصله بگیریم، باید بگوییم که گلکسی نوت 8 سامسونگ ، اولین گوشی هوشمند این کمپانی است که به تنظیمات دوربین دوگانه مجهز شده و قابلیت های متنوع تری را در اختیار کاربران علاقه مند به عکاسی خود قرار می دهد. دوربین گلکسی نوت 8 سامسونگ از ویژگی های متنوع انباشته شده؛ هرچند که این مساله برای هواداران برند سامسونگ جای تعجبی ندارد؛ این کمپانی همیشه دوربین گوشی های هوشمند خود را به ویژگی های متعدد مجهز می کند. این روند با اضافه شدن ویژگی های جدید و یا بهینه شدن ویژگی های قدیمی تر انجام می شود. با اینحال، گلکسی نوت 8 سامسونگ به گونه ای طراحی شده تا کاربر بتواند به خوبی از تمامی ویژگی های آن استفاده کند. دوربین نوت 8 همچنین در محیط هایی با نور کم نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. می دانیم که این روزها، گوشی های هوشمند جایگزین دوربین های عکاسی شده اند؛ بنابراین برخورداری از این قابلیت ها بسیار مفید خواهد بود.

نوت 8 سامسونگ از ویدیو HDR پشتیبانی می کند؛ این نوع از ویدیوها در گوشی های نوت 8 سامسونگ که به نمایشگر 6.3 اینچی کواد اچ دی پلاس مجهز است، نمای فوق العاده ای دارند؛ رنگ های مخملی و کیفیت تصویرعالی.

نمایشگر نوت 8 سامسونگ نیز همانند گوشی های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس به لبه هایی در هر دو سمت حاشیه مجهز شده که برای باز کردن شورتکات ها کاربرد دارند. اندازه و کیفیت نمایشگر برای کسانی که به واقعیت مجازی علاقه دارند نیز بسیار مناسب است؛ این موبایل از گییر وی آر پشتیبانی می کند. محتوای واقعیت مجازی همچنین در نمایشگر پرچمداران سری اس سامسونگ نیز به خوبی اجرا می شود.

یکی دیگر از ویژگی های خوب گلکسی نوت 8 سامسونگ ، کیفیت ساخت و بدنه است. گوشی های سامسونگ با ظاهر زیبایی همراه می شوند؛ نوت 8 نیز از این قائده مستثنی نیست. در طراحی این اسمارت فون از فلز و شیشه استفاده شده که در عین ظرافت در کنار هم قرار گرفته اند. چهار گوشه‌ی نوت 8 در مقایسه با اس 8 و اس 8 پلاس، انحنای کمتری دارد. نوت 8 در تنوع رنگی زیبایی عرضه می شود تا کاربران بتوانند از میان گزینه های متعدد، رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنند. از نظر کیفیت ساخت باید گفت گلکسی نوت 8 سامسونگ در عین ظرافت و زیبایی، بسیار محکم و خوش ساخت است. به لطف نمایشگر بینهایت (Infinity) ،این تولیدکننده توانست اندازه نمایشگر را بدون نیاز به بزرگ کردن سایز کلی گوشی موبایل افزایش دهد. این طراحی باعث می شود که گوشی موبایل، بهتر در دستان کاربر قرار بگیرد. ویژگی های خوب بسیاری درباره این موبایل وجود دارد که از میان آنها می توان به پشتیبانی از سامسونگ پی (سیستم پرداخت سامسونگ) و مجهز بودن به جک هدفون استاندارد 3.5 میلی متری که این روزها کمتر دیده می شود، اشاره کرد. با تمام این اوصاف، نوت 8 یک گوشی بی نقص نیست؛ در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع می پردازیم.

بدی های گلکسی نوت 8 سامسونگ

بدی های گلکسی نوت 8 سامسونگ

علیرغم تمامی ویژگی های خوب، موارد بدی نیز وجود دارد که باید به آنها نیز اشاره کنیم؛ قیمت بسیار بالا! کمپانی سامسونگ گوشی های خود را در تنوع قیمتی بالایی عرضه می کند و برچسب قیمتی پرچمداران این کمپانی اصلا پایین نیست؛ اما این قیمت برای نوت 8 بسیار سنگین است. گلکسی نوت 8 سامسونگ در آمریکا با قیمت 929 دلار به فروش می رسد که بسیاری از افراد را از خرید آن پشیمان می کند. هوادران برند سامسونگ به ویژه پرچمداران سری نوت، احتمالا بدون در نظرگرفتن برچسب قیمتی، نسبت به خرید آن اقدام می کنند. البته همیشه می توانید فروشگاه هایی را پیدا کنید تا این موبایل را به صورت اقساطی به شما بفروشند.

یک نکته بد دیگر این است که سامسونگ هنوز هم لبه پایینی گوشی های پرچمدار خود را به اسپیکر مجهز می کند که این مساله برای نوت 8 اصلا خوشایند نیست. بسیاری از گوشی های هوشمند در لبه پایینی خود به اسپیکر مجهز هستند؛ بنابراین، مشاهده این طراحی در نوت 8 چندان تعجبی ندارد. البته کیفیت صدا اصلا بد نبوده و کاملا واضح است؛ اما با توجه به اندازه گوشی موبایل، این احتمال وجود دارد که با دستان خود آن را بپوشانید! اگر کیفیت صدا برایتان اهمیت دارد، باید مراقب باشید که به صورت اتفاقی، دستانتان را روی اسپیکر قرار ندهید. البته می توانید از هدفون، گوشی های بلوتوث یا اسپیکرهای مجزا استفاده کنید؛ با اینحال گاهی اوقات ترجیح می دهید که صدا را از اسپیکرها بشنوید. طراحی نمایشگر باعث شده که اسپیکرها در نمای جلویی قرار نگیرند. این طراحی کمی آزاردهنده است؛ اما قطعا نمی تواند مانع انتخاب و خرید شما شود.

زشتی های گلکسی نوت 8 سامسونگ

زشتی های گلکسی نوت 8 سامسونگ

چیز خاصی درباره نوت 8 سامسونگ وجود ندارد که بتوانیم آن را در دسته زشتی های این موبایل قرار دهیم. همه چیز درباره این گوشی هوشمند به خوبی عمل می کند. با اینحال در آزمون های چند هفته اخیر متوجه شدیم که کیفیت تصاویر در طول روز کمی ناسازگار است. با توجه به اینکه نوت 8 سامسونگ به دوربینی با قابلیت های متعدد مجهز شده، این عدم سازگاری یا تناقض می تواند به کیفیت بد تصاویر منجر شود؛ باید کیفیت عکس ها را با افکت های متنوع امتحان کنید تا گزینه موردنظرتان نهایی شود. بخش بزرگی از این اشکال به دلیل عدم جزئیات موجود در تصویر شکل می گیرد که با بزرگ شدن بیش از 100 درصد روی نمایشگر گوشی، قابل مشاهده است. بنابراین، اگر عکس ها را زوم کرده و یا آنها را کراپ کنید، متوجه می شوید که بخشی از جزئیات تصویر حذف شده اند. خوشبختانه این مساله نیز نمی تواند تاثیر زیادی در انتخاب گوشی هوشمند داشته باشد؛ این جزئیات کاسته شده به سختی قابل تشخیص هستند.

جمع بندی نهایی

در مجموع باید بگوییم گلکسی نوت 8 سامسونگ یک گوشی فوق العاده با ویژگی های جذاب، طراحی زیبا و کیفیت ساخت عالی است که استانداردهای بازار گوشی های هوشمند را ارتقا می دهد. هرچند که با قیمت بالا و کیفیت ناسازگار در زمان زوم عکس ها همراه است. اما این موارد در مقابل تمامی قابلیت های به کار رفته در این فبلت، چندان اهمیتی ندارند. قلم اس پن سامسونگ نیز بار دیگر تقویت شده، نرم افزار Experience سامسونگ بهینه شده و نمایشگر آن حقیقتا باشکوه است. اگر توانایی پرداخت قیمت آن را دارید، هیچ موبایلی بهتر از این را پیدا نخواهید کرد. سامسونگ قطعا یکی از برنده ها را به بازار ارائه کرده است.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر