;
coinex

دلیل اصلی برای توقف ثبت سفارش واردات خودرو چیست؟

دلیل اصلی برای توقف ثبت سفارش واردات خودرو چیست؟

رئیس سازمان توسعه تجارت، در روز ملی صادرات، اعلام نمود که دلیل اصلی برای توقف ثبت سفارش واردات خودرو ، جلوگیری از خروج ارز از کشور بوده است. وی ادامه داد که این اقدام صورت گرفته به هیچ عنوان برای حمایت از خودروسازان داخلی نبوده است.

حمایت از خودروسازان داخلی، دلیل اصلی توقف ثبت سفارش واردات خودرو نیست!

رئیس سازمان توسعه تجارت، حمایت از خودروسازان داخلی را علت توقف ثبت سفارش واردات خودرو ندانست بلکه آن را به شیوه‌ای دیگر بیان نمود و ادامه داد که حمایت از تولید داخلی از طریق بالا رفتن تعرفه‌ها انجام می‌گیرد. وی همچنین مهم‌ترین هدف از این اقدام را مقابله با واردات بی‌برنامه و نامشخص موجود دانست. رئیس سازمان توسعه تجارت علاوه بر پرداختن به بحث توقف ثبت سفارش واردات خودرو، از کاهش صادرات در کشور در 5 ماهه نخست سال‌ جاری نیز خبر داد و ادامه داد که امیدوار است تا در نیمه دوم سال جاری، افزایش میزان صادرات صورت گیرد.

خسروتاج همچنین به نزدیک شدن روز ملی صادرات اشاره نمود و اعلام کرد که هنوز توسعه صادرات جزو اولویت‌های کاری دستگاه‌های مختلف کشور در نظر گرفته نشده است و مجلس اقدامی در این زمینه نداشته است. وی همچنین تاکید نمود که در حوزه بودجه‌ریزی و تخصیص منابع هم هیچ اعتباری برای این حوزه در نظر گرفته نشده است؛ به گفته وی به جهش صادراتی مدنظر نخواهیم رسید، مگر با بهره‌مندی از تمام قوا.

پیش‌فروش خودرو توسط شرکت‌های دارای مجوز

خسروتاج در مورد پیش‌فروش خودروها نیز اعلام کرد که اگر شرکتی قصد داشته باشد تا اقدام به پیش‌فروش خودرو نماید، لازم است تا از سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مجوز مورد نیاز را دریافت نماید. وی اعلام کرد که محدود شرکت‌هایی تاکنون توانسته‌اند تا برای پیش فروش خودرو از سازمان حمایت، مجوز لازم را دریافت کنند. وی تاکید نمود که مصرف‌کنندگان قبل از اینکه اقدام به خرید خودرو، از شرکت‌هایی که کار پیش‌فروش را انجام می‌دهند، نمایند باید از مجوز شرکت مورد نظر اطمینان داشته باشند.

جزئیات واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی

رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که براساس قانون، اجازه واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی به کشور وجود ندارد و ادامه داد که در مورد واردات خودروهای لوکس مسائلی وجود دارد. به گفته وی قرار است تا به جای اینکه خودروها براساس ظرفیت و قدرت موتور سنجیده شوند، براساس قیمت مورد توجه قرار گیرند. وی ادامه داد که در سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیات وزیران پیشنهاد داده تا در تعریف خودروی لوکس ارزش آن در نظر گرفته شود نه حجم و ثدرت موتور و لوکس بودن خودرو براساس قیمت آن تعیین شود.

دستورات جدید واردات خودرو به کشور

خسرو تاج تاکید نمود که توقف ثبت سفارش واردات خودرو موقتی بوده است و اعلام نمود که در صورت ابلاغ دستورات جدید، واردات خودرو دوباره مانند قبل از سر گرفته خواهد شد و وضعیت ثبت ‌سفارش‌ خودرو نیز مشخص شده و به همه اطلاع‌رسانی می‌شود.

وعده‌های امیدبخش اعطای یارانه‌های صادراتی

خسرو تاج در ادامه صحبت‌هایش در مورد اعطای یارانه‌های صادراتی، به عنوان وعده‌های امیدبخش سخن گفت و ادامه داد که این یارانه‌های صادراتی به مبلغ 220 میلیارد تومان هستند. به گفته خسرو تاج، امسال برای کمک به سود تسهیلات صادرات ۱۰۰ میلیارد تومان و نیز برای جایزه صادراتی ۱۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. وی تاکید کرد که ابلاغیه این یارانه‌های صادراتی انجام شده و منتظر تخصیص آنها هستند.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر