;
coinex

بررسی لپ تاپ قدرتمند می نوت بوک پرو پاور هاوس شیائومی

بررسی لپ تاپ قدرتمند می نوت بوک پرو پاور هاوس شیائومی!

می نوت بوک پرو پاور هاوس ، لپ تاپ جدید شیائومی ، قابلیت‌های محصولات برندهای مشهور را با نصف قیمت ارائه می‌کند. در این نوشتار به بررسی این محصول پرداخته‌ایم.

شیائومی (Xiaomi) چند وقت پیش یک رویداد رونمایی برگزار کرد. یکی از محصولاتی که در این رویداد رونمایی شد، لپ تاپ می نوت بوک پرو پاور هاوس (Mi Notebook Pro Powerhouse) بود؛ یک لپ تاپ کامپکت جدید با سیستم عامل ویندوز که مخصوص افرادی طراحی شده است که از هر وسیله‌ای تا حد امکان کار می‌کشند.

می نوت بوک پرو پاور هاوس در چند مدل عرضه می‌شود. سازنده چینی در قدرتمندترین نوع این لپ تاپ از هشتمین نسل از پردازشگر کور آی 7 اینتل (Intel Core i7) که با معماری کیبی لیک (Kaby Lake) ساخته شده، استفاده کرده است. این پردازشگر چهار هسته‌ای خاص در دو مدل i7-8550U با فرکانس پایه 1.80GHz و i7-8650U با فرکانس پایه 1.90Ghz ساخته شده است و می‌تواند حدکثر فرکانس 4.0GHz و 8 مگابایت اسمارت کش (SmartCache) را پشتیبانی کند.

از دیگر ویژگی‌های منحصر بفرد این پردازشگر 14 نانومتری می‌توان به حداکثر سرعت باس 4 GT/s OPI و واحد پردازش گرافیکی یو اچ دی (UHD) اینتل 620 با حداقل و حداکثر فرکانس 300MHz و 1.15GHz و توانایی پشتیبانی DirectX 12 و OpenGL 4.4 اشاره کرد. این تراشه گرافیکی فناوری اینترو 3 بعدی (InTru 3D) اینتل را نیز پشتیبانی می‌کند و علاوه بر این می نوت بوک پرو پاور هاوس را قادر می‌سازد تا یک تصویر را به طور همزمان بر روی سه نمایشگر نشان دهد.

لپ تاپ جدید شیائومی علاوه بر واحد پردازش گرافیکی فوق یک کارت گرافیک انویدیا جی فورس ام ایکس 150 (Nvidia GeForce MX150) را در اختیار کاربران می‌گذارد. این کارت گرافیک قدرتمند که از حداقل سرعت هسته‌ای 1,468MHz بهره می‌برد، 2 گیگابایت حافظه تصویری جی دی دی آر 5 (GDDR5) دارد و می‌تواند تا حداکثر فرکانس 6,008MHz را پشتیبانی کند. این سخت افزارها شاید نتوانند پاور هاوس را قادر سازند تا بازی‌های پیشرفته بسیار سنگین را اجرا کند، اما این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا بازی‌های میان رده را به راحتی اجرا کنید.

می نوت بوک پرو پاور هاوس از یک نمایشگر 15.6 اینچی فول اچ دی هم بهره می‌برد، به همین دلیل می‌تواند به سادگی شما را در انجام کارهای اداری و روزمره یاری سازد. این نمایشگر با یک محافظ کورنینگ گوریلا گلس 3 (Corning Gorilla Glass 3) مقاوم سازی شده است و می‌تواند 73 درصد وسعت رنگ NTSC را نمایش دهد. از دیگر ویژگی‌های منحصر بفرد این دستگاه می‌توان به طراحی ظریف و متقارن آن اشاره کرد که زیبایی پاور هاوس را چند برابر کرده است.

 

 

یکی از قابلیت‌های دیگری که لپ تاپ جدید شیائومی را به یک محصول کاربردی تبدیل می‌کند، پد لمسی مولتی تاچ آن است. این پد لمسی به یک اسکنر اثر انگشت یکپارچه با توانایی پشتیبانی سیستم امنیتی بیومتریک ویندوز هلو (Windows Hello) مایکروسافت مجهز شده است و به راحتی می‌تواند همه فرامین کاربر را انجام دهد.

پد لمسی مولتی تاچ می نوت بوک پرو پاور هاوس

مدلی از لپ تاپ می نوت بوک پرو پاور هاوس که در این نوشتار تصویر آن را مشاهده می‌کنید، به یک رم 16 گیگابایتی 2400MHz  دی دی آر 4 (DDR4)، حافظه داخلی 256 گیگابایتی پی سی آی ای اس اس دی (PCIe SSD) و نسل هفتم پردازشگرهای کور آی 7 اینتل مجهز شده است، اما بد نیست بدانید که مدل‌های دیگر این لپ تاپ که قرار است با یک پردازشگر کور آی 7 و رم 8 گیگابایتی و پردازشگر کور آی 5 و رم 8 گیگابایتی عرضه شود هم به خوبی می‌توانند کارهای روزانه شما را انجام دهند.

مشخصه دیگری که کار کردن با لپ تاپ می نوت بوک پرو پاور هاوس شیائومی را لذت بخش می‌کند، صفحه کلید آن است که از یک سیستم روشنایی زیبا بهره می‌برد. پاور هاوس علاوه بر این دو پورت یو اس بی نوع سی، چند پورت یو اس بی نوع ای، یک پورت کارت اس دی چند منظوره، یک پورت اچ دی ام آی و یک جک 3.5 میلی متری هدفون را در اختیار کاربر می‌گذارد.

 

 

 

 

این لپ تاپ شیک، 360.7 میلی متر طول، 243.6 میلی متر عرض، 15.9 میلی متر ضخامت و 1950 گرم وزن دارد، از این رو شما هرگز از حمل کردن آن خسته نمی‌شوید. توانایی پشتیبانی فرمت صوتی دالبی اتموس (Dolby Atmos) و مجهز بودن به اسپیکرهای قدرتمند هارمان اینفینیتی (Harman Infinity) و یک باتری 60Wh که در مدت زمانی معادل 35 دقیقه تا 50 درصد شارژ می‌شود، از دیگر ویژگی‌های منحصر بفرد این محصول به شمار می‌آیند.

می نوت بوک پرو پاور هاوس

با توجه به ویژگی‌های سخت افزاری فوق می‌توان گفت که شیائومی لپ تاپ جدیدش را مخصوصا برای رقابت با سایر محصولات پیشرفته و قدرتمند موجود در بازار مثل سری لپ تاپ‌های مک بوک ایر اپل (Apple MacBook Air) و سرفیس (Surface) مایکروسافت طراحی کرده است. جالب است بدانید که سازنده مشهور چینی در رویداد رونمایی از محصولات خود از جدیدترین سری از لپ تاپ‌های مک بوک ایر اپل برای نمایش اطلاعات و همچنین به عنوان یک مدل مرجع استفاده کرد.

لپ تاپ می نوت بوک پرو پاور هاوس شیائومی قرار است که در مدل پایه، علی رغم این که از سخت افزارها و توانایی‌های مک بوک ایر اپل بهره می‌برد، با قیمتی معادل 858 دلار وارد بازار شود در حالی که محصول ارائه شده توسط اپل با قیمتی بیش از دوبرابر قیمت این دستگاه عرضه شده است. طبق اطلاعات موجود سازنده چینی در نظر دارد که مدل مجهز به رم 8 گیگابایتی و پردازشگر کور آی 7 پاور هاوس را با قیمت 980 دلار و مدل مجهز به رم 16 گیگابایتی آن را با قیمت 1,070 دلار در اختیار کاربران بگذارد.

شیائومی هنوز اطلاعات مرتبط با تاریخ و مکان عرضه پاور هاوس را منتشر نکرده است. با وجود این می‌توان انتظار داشت که این سازنده، لپ تاپ جدیدش را به طور رسمی در فاصله زمانی بین 9 مهر تا 10 دی تنها در بازار کشورهای شرق دور عرضه کند.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر