;
coinex

پشتیبانی ویندوز از اندروید در آخرین آپدیت و ارتباط بین دو سیستم عامل محبوب

بیل گیتس (Bill Gates) موسس شرکت مایکروسافت در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که آپدیت جدید سیستم عامل ویندوز 10 (Windows 10) نسخه 1079 که در سه ماهه آخر سال جاری میلادی (سال 2017 میلادی) عرضه می‌گردد، از قابلیت اتصال با دستگاه‌های اندرویدی برخوردار خواهد بود.

نام بیل گیتس به نوعی یادآور شرکت مایروسافت بوده، هرچند که وی دیگر سمتی رسمی در این غول نرم افزاری ایالات متحده آمریکا ندارد. به طور طبیعی انتظار می رود که دستگاه تلفن همراه هوشمند وی از سیستم عامل ویندوز فون (Windows Phone) استفاده کند اما بر اساس گفته وی، تلفن همراه شخصی او، یک دستگاه مجهز به سیستم عامل اندروید بوده و بیل گیتس برای استفاده از نرم افزار کاربردی مختلف، تمایلی به استفاده از دستگاه‌های آیفون ساخت شرکت اپل (Apple) ندارد.

دلایل استفاده بیل گیتس از سیستم عامل اندروید

مایکروسافت در چند سال گذشته سرمایه گذاری های بزرگی بر روی سیستم عامل اندروید نموده و در حال حاضر نرم افزارهای زیادی توسط این شرکت برای این سیستم عامل محبوب تولید شده است. دلیل اصلی این سرمایه گذاری نیز پیشرفت ها و موفقیت های بزرگ گوگل (Google) رقیب این شرکت بوده که سهم عمده ای از بازار نرم افزارهای گوشی ها تلفن همراه هوشمند و تبلت ها را به خود اختصاص داده است. این بدین معنی است که بیشتر کاربران سیستم عامل ویندوز این شرکت از دستگاه های مجهز به سیستم عامل اندروید استفاده می کنند.

پشتیبانی ویندوز از اندروید

بیل گیتس که به یک مصاحبه تلویزیونی در شبکه فاکس (Fox) دعوت شده بود، بدون اینکه پرسشی در این مورد از او شود و بدون اعلام دلیلی خاص، اشاره کرد که وی از یک گوشی تلفن همراه هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند. البته دلیل این استفاده تا حدود زیادی به ارائه نگارشی جدید از سیستم عامل ویندوز در انتهای سال جاری مربوط بوده که قابلیت اتصال به گوشی های تلفن همراه هوشمند و تبلت های مبتی بر اندروید را دارد.

کاربران پس از ارائه این آپدیت قادر به اتصال گجت های هوشمند اندرویدی خود به ویندوز بوده و با پشتیبانی ویندوز از اندروید می توانند به تبادل اطلاعات بین این دو سیستم عامل محبوب بپردازند. علاوه بر این دستیار هوشمند ویندوز با نام کورتانا (Cortana) نیز در اختیار آنان قرار خواهد گرفت. شرکت مایکروسافت هنوز خبری در مورد اتصال سیستم عامل آی او اس (iOS) به ویندوز ننموده است.

بیل گیتس از چه نوع گوشی تلفن همراهی استفاده می کند؟

از گوشی های مناسب برای بیل گیتس، می توان به سری گلکسی شرکت سامسونگ اشاره کرد که می بایست یکی از جدیدترین نمونه های تولیدی این شرکت کره ای باشد. البته علاوه بر قابلیت های این دستگاه، این انتخاب ارتباط مستقیمی با همکاری شرکت مایکروسافت با شرکت سامسونگ خواهد داشت.

دیگر دستگاه مناسب برای وی نیز با توجه به پشتیبانی ویندوز از اندروید استفاده شده توسط سایر شرکت های مطرح حاضر در بازار، گوشی پیکسل (Pixel) شرکت گوگل بوده که از عملکرد و طراحی بسیار مدرنی برخوردار شده است. وی در پاسخ به مجری برنامه در خصوص استفاده از آیفون ساخت شرکت اپل با لبخندی اعلام کرد که فعلا از محصولات آیفون استفاده نخواهد کرد.

 

منبع : Softpedia

 

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر