;
coinex

اپل تی وی جدید ویدیوهای یوتیوب را با رزولوشن 4K پخش نمی کند

اپل تی وی جدید ویدیوهای یوتیوب را با رزولوشن 4K پخش نمی کندکمپانی اپل به تازگی از اپل تی وی جدید با قابلیت پخش ویدیو در رزولوشن 4 کی رونمایی کرد؛ این یکی از ویژگی هایی بود که بسیاری از کاربران مدتها از کمپانی اپل درخواست می کردند.

این کمپانی بالاخره تصمیم گرفت این ویژگی را در اپل تی وی جدید بگنجاند؛ اما اینبار کاربران نتفلیکس و آیتونز می توانند از این کیفیت پخش برخوردار شوند.

بنابراین، اگر ترجیح می دهید ویدیوهای یوتیوب را با رزولوشن 4K تماشا کنید، این مساله مهم را در نظر بگیرید. باتوجه به بررسی های انجام شده روی اپل تی وی جدید، مشخص شد که این دستگاه از ویدیوهای یوتیوب با کیفیت 4 کی پشتیبانی نمی کند. کمپانی اپل هنوز در این زمینه اظهار نظر نکرده است. شاید به این دلیل که گوگل از کدهای VP9 استفاده کرده، اما اپل از فرمت H.264/HEVC پشتیبانی می کند.

خبرگزاری اپل اینسایدر خاطر نشان کرده است که تراشه جدید تعبیه شده در اپل تی وی از کدگذاری سخت افزار رمزگذاری/ رمزگشایی پشتیبانی نمی کند؛ اما اپل می توانست از امکانات نرم افزاری استفاده کند. بنابر دلایل نامعلومی اپل از این تصمیم صرف نظر کرد. فرمت ویدیو H.264/HEVC به صورت گسترده تری پشتیبانی می شود؛ اما با توجه بزرگی پلتفرم یوتیوب، عدم پشتیبانی اپل تی وی از آن تعجب برانگیز است.

شاید در آینده، اپل و گوگل به نوعی توافق برسند تا اپل نیز بتواند از کدهای VP9 پشتیبانی کند. تا آن زمان، می توانید از ویدیوهای یوتیوب با کیفیت فول اچ دی لذت ببرید.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر