;
coinex

چسب زخمی که سطح گلوکز خون را هنگام ورزش کنترل می کند!

چسب زخمی که سطح گلوکز خون را هنگام ورزش کنترل می کند!یک پوشیدنی شبیه به چسب زخم می تواند از هیپوگلیسمی هنگام ورزش جلوگیری کند؛ این کار از طریق کنترل سطح گلوکز خون انجام می شود.

بیماران دیابتی به زودی می توانند از یک روش ساده و موثر برای اندازه سطح گلوکز خون خود هنگام ورزش استفاده کنند؛ این روش به لطف تلاش های محققان دانشگاه نیویورک حاصل شده است. این چسب دقیقا همانند چسب زخم روی پوست می چسبد و عرق بدن را به یک مخزن کوچک هدایت می کند؛ عرق در این قسمت به انرژی الکتریکی تبدیل شده و قدرت یک بیوسنسور را تامین می کند. این سنسور می تواند سطح گلوکز خون را بدون نیاز به منبع انرژی خارجی، کنترل و اندازه گیری کند.

این دستاورد قابل توجه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ چرا که اندازه گیری گلوکز به روش هایی مثل سوراخ کردن انگشت یا وارد کردن خون به سنسورهای زیر پوست نیاز دارد. چندین دستگاه برای کنترل و نظارت  گلوکز خون با استفاده از عرق بدن طراحی شده است؛ اما مشکل آنها این است که عرق زیاد به از کار افتادگی آنها منجر می شود.

جلوگیری از هیپوگلیسمی در طول ورزش یک چالش بزرگ بود؛ اما این روش موثر و ساده به این معناست که بیماران دیابتی می توانند به راحتی مانع از بروز این مشکل شوند.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر