;
coinex

سامسونگ آزمایشگاه هوش مصنوعی خود را در مونترال تاسیس کرد

سامسونگ آزمایشگاه هوش مصنوعی خود را در مونترال تاسیس کردکمپانی سامسونگ به تازگی به فیس بوک ملحق شده و آزمایشگاه هوش مصنوعی خود را در مونترال بازگشایی کرده است.

فیس بوک نیز اخیرا اعلام کرده بود که آزمایشگاه هوش مصنوعی را در این شهر برگزار کرده که احتمالا به مرکز این نوع از تکنولوژی تبدیل خواهد شد. هر دو آزمایشگاه در نزدیکی و یا داخل دانشگاه مونترال قرار گرفته اند و برخی اساتید و پرسنل دانشگاه در این آزمایشگاه ها فعالیت می کنند.

کمپانی فیس بوک مدتهاست که از هوش مصنوعی در وب سایت اصلی خود استفاده می کند؛ هدفمندی و مدیریت تبلیغات با استفاده از هوش مصنوعی انجام می شود. حال که سامسونگ نیز آزمایشگاه هوش مصنوعی خود را در این محل تاسیس کرده، دیر یا زود خبر افتتاح آزمایشگاه دیگر برندهای بزرگ را نیز خواهیم شنید.

این آزمایشگاه بخشی از موسسه پیشرفت تکنولوژی سامسونگ (SAIT) به شمار می رود که کار خود را از ماه گذشته آغاز کرد. کمپانی سامسونگ الکترونیکس اعلام کرده است که این آزمایشگاه روی توسعه الگوریتم های هسته ای برای استفاده از ربات ها، رانندگی خودران، ترجمه و تشخیص صدا و چهره متمرکز می شود. این آزمایشگاه برخی از محققان کره جنوبی و چندین نفر از پرسنل دانشگاه را به خدمت گرفته است. پروفسور یوشاو بنگیو که مدتهاست در زمینه توسعه یادگیری ماشین و هوش مصنوعی فعالیت می کند، یکی از این افراد است.  SAITبخشی از دپارتمان تحقیق و توسعه سامسونگ محسوب می شود؛ هرچند که در آینده نزدیک، فعالیت های این بخش تنها به تحقیق و توسعه (R&D) محدود نخواهد بود. سامسونگ مدعی شده که تحقیقات و تکنولوژی این آزمایشگاه هوش مصنوعی در محصولات ده سال آینده به کار گرفته خواهد شد.

هوش مصنوعی یکی از مواردی است که هر شرکتی بسته به نوع فعالیت خود، به نوعی از آن استفاده می کند. کمپانی هواوی از این تکنولوژی برای یادگیری نحوه استفاده کاربر از گوشی همراه و افزایش سرعت موبایل به مرور زمان استفاده می کند؛ این یکی از ویژگی هایی بود که سال گذشته همراه با هواوی میت 9 رونمایی شد. گوگل نیز از هوش مصنوعی در موتور جستجوی خود استفاده می کند؛ دستیار هوشمند گوگل اسیستنت نیز از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی گوگل است که این تجربه را حرفه ای تر می کند. هوش مصنوعی در دستیار گوگل به گونه ای طراحی شده که حرف های کاربر را به خوبی درک کرده و خدمات مناسب تری را ارائه دهد، نه اینکه تنها برخی عبارت ها را برای جستجو به کار بگیرد. دو کمپانی بزرگ اپل و مایکروسافت نیز هوش مصنوعی را در بسیاری از پروژه های خود به کار می گیرند.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر