;
coinex

هدست واقعیت افزوده سامسونگ قرار است به صورت آنلاین به فروش برسد

هدست واقعیت افزوده سامسونگ

هدست واقعیت افزوده سامسونگ (Samsung Mixed Reality Headset) این شرکت که جدیدترین محصول این تولیدکننده ابزار و ادوات الکترونیکی کره‌ای قرار است به صورت آنلاین و اینترنتی به فروش برسد.

بر اساس اطلاعاتی که کاربر توئیتری WalkingCat (که به انتشار غیر رسمی و پیش از موعد اطلاعات در خصوص نرم افزارها و سخت افزارهای شرکت مایکروسافت شهرت دارد) با ارسال چهار تصویر کامپیوتری در اکانت خود قرار داد، دستگاهی که به احتمال زیاد هدست واقعیت افزوده سامسونگ است، ابزاری است که با سیستم عامل ویندوز همخوانی داشته و قرار است به زودی به صورتی آنلاین به فروش برسد.

هدست واقعیت افزوده سامسونگ

بر اساس آنچه از این تصاویر بر می‌آید. هدست واقعیت افزوده سامسونگ ، دستگاهی است که سطحی به رنگ مشکی مات داشته و به نظر می رسد که در ساخت آن از مواد اولیه مرغوب و پلاستیک با کیفیت بالا استفاده شده باشد. این دستگاه علاوه بر هدست، شامل دو سنسور کنترل حرکتی بوده که در دستان کاربر قرار می‌گیرد. به این ترتیب هدست واقعیت افزوده سامسونگ از این شباهت‌های زیادی با صفحهات کنترلی Oculus Rift و HTC Vive یا نمونه‌های مشابه و سازگار با آن خواهد داشت.

هدست واقعیت افزوده سامسونگ

هدست واقعیت افزوده سامسونگ بر اساس اطلاعات منتشر شده، سازگار با سیستم عامل ویندوز 10 شرکت مایکروسافت (Microsoft Windows 10) بوده و مجهز به دو هدفون کوچک داخلی بوده که توسط شرکت اتریشی AKG تولید و یا بهینه سازی شده اند. شرکت AKG یکی از زیرمجموعه‌های شرکت هارمان (Harman) بوده که در اوایل سال جاری به تملک شرکت سامسونگ درآمد. این سرمایه گذاری که بزرگترین و ارزشمندترین معامله این شرکت بوده و سامسونگ از تکنولوژی‌های این شرکت معتبر در زمینه سیستم‌های صوتی در محصولات خود مانند گلکسی تب 3 ، گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس و همچنین نمونه جدید گلکسی نوت 8 استفاده کرده است.

به نظر می رسد که AKG در ساخت هدست واقعیت افزوده سامسونگ جدید این شرکت که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده نیز همکاری نزدیک و موثری داشته است که قابلیت رقابت با نمونه‌های ساخت شرکت‌های دل (Dell) و ایسر (Acer) را به این دستگاه خواهد داد. البته به نظر می رسد که هدست واقعیت افزوده سامسونگ نمونه‌ای اختصاصی برای سیستم عامل ویندوز بوده و به منظور استفاده در دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل اندروید کارایی نداشته و قابلیت استفاده توسط گوشی‌های تلفن همراه هوشمند مجهز به این سیستم عامل را نخواهد داشت.

زمان عرضه

سامسونگ هنوز در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی (سال 2017 میلادی) محصول جدیدی را معرفی ننموده و این امکان وجود داشته که این شرکت تمرکز خود را بر روی تبلیغات محصولات فعلی خود در اواخر سال و زمانی که بیشتر شرکت‌های تولید لوازم الکترونیکی دوران تعطیلات خود را سپری می‌کنند، گذاشته باشد. حال باید منتظر بود و دید که آیا این شرکت هدست واقعیت افزوده جدید خود را (در صورت وجود) در نمایشگاه سالیانه CES که در شهر لاس وگاس ایالات متحده برگزار می‌گردد، معرفی خواهد کرد یا خیر. البته یک نشست خبری ویژه در خصوص هدست‌ های واقعیت افزوده در هفته آینده برگزار کند که امکان معرفی دستگاه جدید سامسونگ در صورت وجود در آن وجود خواهد داشت.

قیمت

هنوز از وجود هدست واقعیت افزوده سامسونگ اطلاع دقیقی در دسترس نبوده و طبیعتا نمی‌توان قیمتی نیز برای آن در نظر گرفت. اما قیمت این محصول مےتواند در حدود سایر نمونه‌های موجود در بازار که برای سیستم عامل ویندوز 10 طراحی شده اند باشد. در حال حاضر هدست واقعیت افزوده ساخت شرکت ایسر با قیمتی در حدود 300 دلار (معادل 1.2 میلیون تومان با احتساب دلار 3.900 تومانی در زمان نگارش) ، هدست ساخت شرکت اچ پی (HP) با قیمتی در حدود 450 دلار (معادل 1.8 میلیون تومان) و هدست ساخت شرکت‌های دل (Dell) و لنوو (Lenovo) با قیمتی در حدود 350 دلار (معادل 1.4 میلیون تومان) ارائه شده که در ماه آینده در اختیار علاقمندان قرار خواهند گرفت.

 

منبع : Androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر