;
coinex

اپل قصد دارد تا آیفون 9 را با قیمت ارزان‌تری به بازار عرضه کند

اپل قصد دارد تا آیفون 9 را با قیمت ارزان‌تری به بازار عرضه کند
اپل امسال برای اولین بار آیفون اولد را به بازار عرضه می‌کند. گفته می‌شد که غول کوپرتینو قصد دارد تا تمام آیفون‌های سال آینده را با پنل اولد تولید کند، اما به نظر می‌رسد که این کمپانی هنوز به استفاده از نمایشگرهای ال سی دی نیز پایبند است.

در گزارش‌های قبلی به این نکته اشاره شده بود که آیفون 2018 حداقل دارای یک مدل مجهز به پنل LCD خواهد بود. یکی از دلایل استفاده از این پنل می‌تواند به قیمت آیفون های 2018 مربوط باشد. این کمپانی در تلاش است تا قیمت آیفون 2018 خود را کاهش داده تا کاربران بیشتری بتوانند از این محصول استفاده کنند.

وال استریت ژورنال در گزارشی به این نکته اشاره کرد که اپل همچنان در ایفون‌های 2018 خود به پنل ال سی دی نیز توجه دارد. اگر چه ممکن است که استفاده از این پنل‌ها اولویت اپل نباشد، اما مشکلاتی که در سر راه تولید پنل‌های اولد وجود دارد، احتمالا کوپرتینو را به این مسیر سوق خواهد داد.

آیفون 9 مجهز به پنل LCD تنها یک راه حل موقتی خواهد بود

یکی از دلایلی که باعث شد تا آیفون ایکس بعد از مدل‌های آیفون 8 به بازار عرضه شود، ناتوانی تامین کنندگان این قطعه برای اپل بود. اپل به طور انحصاری برای تولید پنل اولد آیفون ایکس خود با کمپانی سامسونگ قراردادی را امضا کرد.

این طور که از شواهد پیداست، برای سال 2018 اپل قصد دارد تا وابستگی خود را به سامسونگ کاهش داده و با شرکت کره‌ای دیگری نیز در این زمینه همکاری کند. ال جی دیسپلی شرکت سازنده دیگری است که در تولید آیفون 9 اپل نقش خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:

آیفون ۲۰۱۸ اپل مدلی با نمایشگر ال سی دی بزرگتر از ۶ اینچ خواهد داشت


اگر برنامه‌های اپل برای تولید آیفون اولد در سال 2018 ناکام بماند، تولید آیفون ال سی دی می‌تواند راه فراری برای این کمپانی باشد. برخی منابع خبری ادعا می‌کنند که اپل برای تولید پنل‌های ال سی دی در آیفون‌های 2018 با کمپانی ژاپن دیسپلی نیز همکاری خواهد کرد.

آیفون ایکس اولین آیفون اولد این کمپانی است
آیفون ایکس اولین آیفون اولد کمپانی اپل

نمایشگر فول اکتیو LCD ژاپن دیسپلی در حال حاضر در گوشی شیائومی می میکس 2 خودنمایی می‌کند. این نمایشگر می‌تواند جایگزین مناسبی برای پنل‌های اولد آیفون 9 باشد و البته ویژگی‌های دیگری نیز خواهند داشت.

ضخامت 0.5 میلی‌متری نمایشگرهای ال سی دی از یک سو می‌تواند فضای داخلی بیشتری را در اختیار اپل قرار دهد تا قطعات بهتر و پیشرفته‌تری را در گوشی‌های آیفون بعدی خود بکار بگیرد و از یک سو می‌تواند قیمت تمام شده آیفون 9 را نیز کاهش دهد.

با این حال استفاده از نمایشگر ال سی دی در آیفون 2018 اپل یک راه حل موقتی برای این کمپانی خواهد بود؛ چرا که پیش از این نیز کوپرتینو اعلام کرده بود که قصد دارد تا به طور کامل به سمت تولید آیفون‌های اولد حرکت کند.

همکاری اپل با سامسونگ در سال 2019 به پایان خواهد رسید؛ بنابراین اپل تا آن زمان باید به دنبال یک راه حل دائمی باشد تا بتواند تولیدات خود را با تقاضای بازار هماهنگ کند. در هر صورت استفاده از پنل‌های LCD تا حدی می‌تواند قیمت ایفون 9 اپل را کاهش دهد.

.

منبع: softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر