;
coinex

رفع انجماد آب روی شیشه خودرو با ساخت یک برف پاک کن جدید

رفع انجماد آب روی شیشه خودرو با ساخت یک برف پاک کن جدید

یکی از دانشجویان خلاق دانشگاه شهرکرد در راستای ایجاد شرایط ایمن برای راننده و سرنشینان، موفق به ساخت یک برف پاک کن جدید شد.

سازنده این برف پاک کن جدید ، الهام شجاعی، دانشجوی رشته‌ ریاضی کاربردی دانشگاه شهرکرد است. طرح اولیه‌ مربوط به این اختراع در سال 93 و در شانزدهمین جشنواره‌ جوان خوارزمی مطرح شد که به عنوان طرح برگزیده انتخاب گردید.

بررسی سیستم برف پاک کن جدید

این برف پاکن یک سیستم گرم‌کن شیشه‌شوی خودرو است که با دارا بودن دو حسگر و یک سیستم گرم‌کننده در مسیر جریان آب فعالیت می‌کند. این برف پاک کن جدید یک سیستم گرمایشی، برای جلوگیری از انجماد آب در اختیار دارد.

سیستم گرم‌کن شیشه‌شوی این برف پاک کن جدید ، زیر مجموعه‌ بخش مکانیکی خودرو است و به گونه‌ای طراحی شده که آب داخل مخزن با استفاده از پمپ کوچکی و با کمک شیلنگ به نازل‌های آب‌پاش منتقل می‌شود. بعد از رسیدن آب به شیشه، عملیات تمیز کردن شیشه اتفاق می‌افتد.

در فصل سرد سال، به‌ویژه در مناطق سردسیر که امکان یخ زدن آب وجود دارد، این یخ زدن می‌تواند موجب اختلال در عملکرد برف‌پاک‌کن خودروها ‌شود. بنابراین این دستگاه می‌تواند بسیار مهم و با اهمیت باشد.

این دستگاه می‌تواند از مختل شدن عملکرد سیستم شیشه‌شوی خودرو جلوگیری کند، مانع کاهش میدان دید شود و خطر تصادف را نیز تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

این دستگاه با شماره 87779 در سازمان ثبت اسناد کشور ثبت شده است.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر