;
coinex

بررسی کامل گوشی هوشمند آنر 6 ای هواوی: یک گوشی اقتصادی با ویژگی‌های خوب!

بررسی کامل گوشی هوشمند آنر 6 ای هواوی: یک گوشی اقتصادی با ویژگی‌های خوب!آنر 6 ای (Honor 6A) یک گوشی اقتصادی زیبا با بدنه فلزی از طرف شرکت هواوی است، اگرچه که نقطه ضعف‌هایی هم دارد. در این مطلب به بررسی این محصول پرداخته‌ایم؛ با تکراتو همراه شوید:

مقدمه

آنر 6 ای گوشی هوشمند بدی نیست مخصوصا زمانی که بحث ویژگی‌های این گوشی هوشمند مطرح می‌شود. این محصول 204 دلاری ظاهر، کیفیت ساخت و عملکرد خوبی دارد اما متاسفانه توانایی پشتیبانی قابلیت اتصالی ان اف سی (NFC) را ندارد و علاوه بر این فاقد اسکنر اثر انگشت است از این رو باید اعتراف کرد که هیچ ویژگی امنیتی بیومتریکی از این گوشی هوشمند محافظت نمی‌کند و کاربر هم نمی‌تواند از آن برای انجام پرداخت‌های خود با استفاده از سیستم اندروید پی (Android Pay) استفاده کند.

هواوی آنر 6 ای

نقاط قوت

نقاط ضعف

قیمت عالی، نمایشگر واضح، باتری قدرتمند و عملکرد خوب دوربین در ازای قیمت پرداختی

نداشتن اسکنر اثر انگشت (نسخه عرضه شده در چین)، عدم پشتیبانی قابلیت اتصالی ان اف سی (نسخه عرضه شده در چین)، عدم پشتیبانی قابلیت اندروید پی و داشتن یک محافظه صفحه نامطلوب

بررسی کامل گوشی هواوی آنر 6 ای

بازار گوشی‌های اقتصادی امروزه طرفداران بیشتری در مقایسه با بازار گوشی‌های پرچمدار دارد و علت این وضعیت را می‌توان این گونه شرح داد که گوشی‌های اقتصادی امروزی دیگر مثل محصولات ناکارآمدی که چند سال پیش با قیمت ارزان وارد بازار می‌شدند نیستند بلکه می‌توانند به راحتی کارهای کاربران خود را انجام دهند.

اولین سازنده‌ای که با عرضه یک گوشی اقتصادی خوب سعی کرد تا نظر کاربران را به خود جلب کند شرکت موتورولا (Motorola) بود. این سازنده گوشی موتو جی (Moto G) را وارد بازار کرد تا کاربران بتوانند با پرداخت بهایی ارزان از یک گوشی خوب استفاده کنند. بعد از عرضه موتو جی سایر سازندگان هم وارد میدان شدند تا گوشی‌های اقتصادی را با قابلیت‌های بهتری در اختیار کاربران بگذارند.

یکی از گوشی‌های اقتصادی کارآمد موجود در بازار آنر 6 ای است. این محصول با قیمت 204 دلار به عنوان جانشین مدل آنر 5 سی (5C) از طرف سازنده چینی وارد بازار شده است. آنر 6 ای قیمت اقتصادی و ویژگی‌های بسیار خوبی دارد اما نمی‌توان گفت که بهترین گوشی اقتصادی موجود در بازار محسوب می‌شود. در این نوشتار به ارائه یک بررسی کامل از این گوشی هوشمند پرداخته‌ایم.

بررسی آنر 6 ای هواوی: بدنه و نمایشگر

اولین نکته‌ای که در هنگام استفاده از یک آنر 6 ای توجه شما را به خود جلب می‌کند، حس خوبی است که این گوشی هوشمند به دستان شما منتقل می‌سازد. این ویژگی در هنگام بررسی یک گوشی پیشرفته چندان خود را جلوه نمی‌دهد اما زمانی که بحث از یک گوشی اقتصادی به میان می‌آید همه چیز فرق می‌کند. تعادل خوبی که بین اندازه و وزن این محصول ایجاد شده، در کنار بدنه فلزی و صیقلی آنر 6 ای از جمله ویژگی‌هایی هستند که نگه داشتن این گوشی هوشمند را در دست راحت می‌کنند.

آنر 6 ای در جلوی خود حاشیه‌های نسبتا ضخیمی دارد اما این ویژگی باعث نمی‌شود که این گوشی هوشمند رتبه بالای خود را از دست بدهد زیرا حقیقتی که در رابطه با محصولات برند آنر وجود دارد این است که سازنده چینی همیشه در ساخت آن‌ها از سخت افزارهای خوبی استفاده می‌کند.

یکی از ویژگی‌‌های مثبت آنر 6 ای نمایشگر 5 اینچی 720 پیکسلی آن است. این نمایشگر دقت و روشنایی خوبی دارد و رنگ‌های مختلف را با کیفیت بسیار بالایی نشان می‌دهد. نکته‌ای که این گوشی هوشمند توانسته در این زمینه آن را ثابت کند این است که تعداد پیکسل‌های موجود در یک نمایشگر مهم نیستند بلکه نحوه عملکرد پیکسل‌های یک نمایشگر حرف اول را در تعیین کیفیت تصاویر می‌زند. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این گوشی هوشمند میزان روشنی مطلوب آن است که در کنار رابط کاربری EMUI هواوی تصاویر را با میزان روشنایی خوبی برای کاربر نمایش می‌دهد.

نمایشگر آنر 6 ای

نقطه ضعف اصلی نمایشگر آنر 6 ای محافظ صفحه آن است که کیفیت چندان خوبی ندارد با وجود این باید اعتراف کرد که خود نمایشگر عملکرد بسیار مطلوبی دارد و محتویات مورد نظر کاربر را از هر جهتی با وضوح بالا نشان می‌دهد. هواوی سعی کرده که در ساخت این گوشی هوشمند تقارن و تعادل را مد نظر قرار دهد به همین دلیل همه کلیدهای فیزیکی گوشی را در سمت راست بدنه و اسپیکر آن را در قسمت پایین بدنه نصب کرده است. در مورد این اسپیکر بد نیست بدانید که این سخت افزار صدا را به خوبی پخش می‌کند اما در نظر داشته باشید که آنر 6 ای یک گوشی اقتصادی است به همین دلیل نباید توقعات غیرمعمولی از آن داشته باشید.

بررسی آنر 6 ای هواوی: سخت افزار

اگر به دنبال سخت افزارهای پیشرفته و سنگین هستید، پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 430 و رم 2 گیگابایتی به کار رفته در آنر 6 ای نمی‌توانند نظر مثبت شما را به خود جلب کنند اما فراموش نکنید که هواوی این گوشی هوشمند را به عنوان یک محصول اقتصادی عرضه کرده است.

سخت افزارهای به کار رفته در ساخت آنر 6 ای شاید بر روی کاغذ چندان برجسته ظاهر نشوند اما در عمل کارایی خوبی را از خود نشان می‌دهند. در رابطه با رابط کاربری EMUI هم باید به این حقیقت اعتراف کرد که سازنده چینی در چند سال اخیر اقدامات زیادی را برای بهبود آن انجام داده و توانسته کارایی خوبی را از این نرم افزار در آنر 6 ای ارائه کند. این رابط کاربری عملکرد خوب و راحتی دارد و به سادگی می‌تواند فرامین کاربر و بازی‌های موجود در پلی استور (Play Store) را اجرا کند.

اسپیکر آنر 6 ای

یکی از نقطه ضعف‌های آنر 6 ای این است که هواوی مدلی از این محصول را که برای بازار چین ساخته به اسکنر اثر انگشت و توانایی پشتیبانی قابلیت اتصالی ان اف سی مجهز نکرده است. هواوی گفته که این گوشی هوشمند را به اسکنر اثر انگشت مجهز نکرده است تا بتواند قیمت بسیار خوبی را برای آن تعیین کند اگرچه که در بازار گوشی‌های اقتصادی دیگری وجود دارند که به این سخت افزار امنیتی نیز مجهز هستند.

آنر 6 ای

 بررسی آنر 6 ای هواوی: نرم افزار

تقریبا همه منابعی که گوشی‌های ساخته شده توسط شرکت هواوی را بررسی کرده‌اند، گفته‌اند که این محصولات قابلیت‌های نرم افزاری بسیار خوبی دارند و باید اعلام کرد که در مورد آنر 6 ای هم همین وضعیت صدق می‌کند. بدون شک رابط کاربری EMUI طرفداران و منتقدان خود را دارد با وجود این باید اعتراف کرد که این نرم افزار کاربرد بسیار راحتی دارد و می‌تواند عملکرد بسیار سریع و خوبی را از خود نشان دهد. EMUI به طور استاندارد فاقد کشوی نرم افزاری است اما شما می‌توانید این ویژگی را در قالب یک آپشن بر روی گوشی خود نصب کنید به همین دلیل نداشتن این مشخصه یک نقطه ضعف برای آنر 6 ای محسوب نمی‌شود.

رابط کاربری آنر 6 ای

رابط کاربری به کار رفته در گوشی آنر 6 ای EMUI 5.1 است و بر مبنای سیستم عامل اندروید 7 ساخته شده است. این رابط ویژگی‌های سیستم عامل اندروید 7.1 را ندارد اما باز هم باید در نظر داشت که بر مبنای سیستم عامل اندروید نوقا ساخته شده است. در مجموع می‌توان گفت که نرم افزار نصب شده بر روی آنر 6 ای کاربرد خوب و سریعی دارد ولی اگر از لانچر آن راضی نیستید، می‌توانید این لانچر را حذف کنید و یک کشوی نرم افزاری را بر روی گوشی خود نصب نمایید تا بتواند کارایی بسیار بهتری را از EMUI 5.1 دریافت کنید.

لانچر آنر 6 ای

بررسی آنر 6 ای هواوی: دوربین

یک گوشی ارزان قیمت هرقدر هم که خوب ساخته شده باشد باز هم توانایی‌های یک گوشی پایین رده را در خود دارد و قابلیت‌های تصویر برداری آن هم در رده قابلیت‌های تصویربرداری یک گوشی ساده طبقه بندی می‌شوند. آنر 6 ای در این زمینه از یک دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی بهره می‌برد که توانایی‌های نسبتا خوبی دارد و می‌تواند مشخصه‌ای مثل فوکوس خودکار تشخیص حالت را در اختیار کاربر بگذارد.

یکی از قابلیت‌های مثبت دیگر دوربین این گوشی هوشمند ویژگی عکس برداری فوری آن است که با دو بار فشار دادن کلید کاهش صدا فعال می‌شود و از نمای مورد نظر کاربر عکس می‌گیرد. این ویژگی عکس‌های بسیار باکیفیتی را در اختیار شما نمی‌گذارد اما اگر می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن از یک منظره یا وضعیت عکس بگیرید، عملکرد بسیار خوبی را در اختیار شما می‌گذارد.

در مجموع می‌توان گفت که آنر 6 ای توانایی تصویربرداری خوبی دارد. عکس‌های دوربین این گوشی هوشمند با تنظیمات پیش فرض کمی تاریک جلوه می‌کنند با وجود این شما می‌توانید با اعمال تنظیمات مناسب تصاویر باکیفیت تری را از لحظات خود ثبت کنید. تصویری که در این قسمت مشاهده می‌کنید با استفاده از تنظیمات پیش فرض گوشی آنر 6 ای گرفته شده است.

دوربین آنر 6 ای

آنر 6 ای قابلیت‌های عکس برداری و فیلم برداری دیگری هم دارد. برای مثال اگر هنگام فعال بودن دوربین صفحه را به سمت راست حرکت دهید به چند قابلیت تصویربرداری مثل حالت‌های HDR، پانوراما و عکاسی با اعمال فاصله زمانی دسترسی پیدا می‌کنید. دوربین آنر 6 ای توانایی اسکن سازی اسناد و ارائه حالت عکاسی و فیلم برداری حرفه‌ای را نیز دارد.

آنر 6 ای قیمت ارزانی دارد اما ویژگی‌های تصویربرداری و فیلم برداری یک گوشی پیشرفته را در اختیار شما می‌گذارد. عکس‌های خام دوربین این گوشی هوشمند کیفیت بسیار خوبی ندارند اما قیمت 204 دلاری این محصول این نقطه ضعف را کاملا رفع می‌کند.

کاور پشتی آنر 6 ای

بررسی آنر 6 ای هواوی: باتری

آنر 6 ای اندازه کوچکی دارد اما از یک باتری قدرتمند 3020mAh بهره می‌برد. این باتری توانایی پشتیبانی فناوری شارژ سریع را ندارد اما به راحتی می‌تواند یک روز کامل گوشی شما را فعال نگه دارد. نکته جالب دیگری که در مورد باتری آنر 6 ای وجود دارد میزان مقاومت این باتری است؛ هواوی در این زمینه گفته است که باتری آنر 6 ای می‌تواند بعد از 800 بار شارژ شدن یا 2 سال استفاده باز هم بیش از 80 درصد از ظرفیت خود را در اختیار کاربر بگذارد.

باتری‌ها با گذشت زمان قدرت خود را از دست می‌دهند اما رقمی معادل 80 درصد می‌تواند راندمان بسیار خوبی برای یک باتری محسوب شود. مطالبی که در رابطه با عملکرد باتری آنر 6 ای در این بررسی ارائه شده، بر مبنای تست‌های آزمایشگاهی هستند با وجود این می‌توان اطمینان داشت که در کاربردهای عادی و واقعی هم این باتری توانایی‌های مشابهی را از خود نشان می‌دهد.

باتری آنر 6 ای

حرف آخر

آنر 6 ای یک گوشی خوب از برند هواوی است و قیمت بسیار خوبی هم دارد. این گوشی هوشمند از یک ظاهر زیبا، عملکرد خوب، دوربین متعادل و باتری قدرتمند بهره می‌برد از این رو می‌تواند به خوبی نظر کاربران را به خود جلب کند. هواوی این محصول را به اسکنر اثر انگشت و توانایی پشتیبانی قابلیت اتصالی ان اف سی مجهز نکرده، با وجود این اگر این دو مشخصه برای شما اهمیت چندان زیادی ندارند، توصیه می‌کنیم که از خریدن آن صرف نظر نکنید زیرا در این بازه قیمتی به راحتی نمی‌توانید یک گوشی با قابلیت‌های آنر 6 ای پیدا کنید.

 مشخصات فنی گوشی هوشمند هواوی آنر 6 ای

سیستم عامل

اندروید 7.0 با رابط کاربری EMUI 5.1

پردازشگر

کوالکام اسنپدراگون 430

رم

2 گیگابایت

حافظه داخلی

16 گیگابایت

نمایشگر

5 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 پیکسلی و تراکم پیکسل 293ppi

دوربین اصلی

13 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص حالت

دوربین سلفی

5 مگاپیکسل

تعداد سیمکارت‌های قابل پشتیبانی

دو سیمکارت (یک سیمکارت نانو با یک سیمکارت میکرو) یا یک نانو سیمکارت با کارت حافظه میکرو SD

ظرفیت باتری

3020mAh

رنگ

خاکستری (آنر 6 ای در آسیا با رنگ‌های دیگری هم عرضه می‌شود.)

.

منبع: androidcentral

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر