;
coinex

سامسونگ از فروش آیفون ایکس اپل درآمد عظیمی به دست خواهد آورد!

سامسونگ از فروش آیفون ایکس اپل درآمد عظیمی به دست خواهد آورد!
فروش آیفون ایکس اپل تا چند هفته دیگر آغاز خواهد شد. قیمت این گوشی جدید آیفون برای مدل پایه از 999 دلار آغاز می‌شود، اما این تنها اپل نیست که از فروش آیفون ایکس سود خواهد برد.

شاید این موضوع در نگاه اول کمی عجیب باشد، اما اپل تنها کمپانی نخواهد بود که از فروش بیشتر آیفون ایکس خود سود می‌برد بلکه در این سود، کمپانی کره‌ای سامسونگ و رقیب سنتی غول کوپرتینو نیز سهیم خواهد بود!

بر اساس گزارش جدید منتشر شده در وال استریت ژورنال و با توجه به تحقیقات و تحلیل بازار توسط کانترپوینت تکنولوژی (Counterpoint Technology)، انتظار می‌رود که اپل تا تابستان 2019 چیزی در حدود 130 میلیون دستگاه آیفون ایکس را به فروش برساند. به گفته وال استریت، سامسونگ از فروش هر گوشی آیفون ایکس، 110 دلار درآمد خواهد داشت.

فروش آیفون ایکس و سود سرشار سامسونگ

فروش آیفون ایکس و سود سرشار سامسونگ

اگر اپل بتواند تا تابستان 2019 چنین فروشی را مدیریت کند، مطمئنا سامسونگ یکی از خوشحال‌ترین کمپانی‌های جهان خواهد بود؛ چرا که با یک حساب ساده متوجه خواهید شد که این کمپانی کره‌ای نیز درآمد عظیمی را به دست خواهد آورد.

به گفته تحلیلگران کانترپوینت این مقدار درآمدزایی برای سامسونگ حتی از فروش گلکسی اس 8 این کمپانی نیز بیشتر خواهد بود. انتظار می‌رود که سامسونگ از زمان عرضه گلکسی اس 8 در ماه آوریل، به مدت 20 ماه آینده، چیزی در حدود 50 میلیون دستگاه از این گوشی را به فروش برساند. سود این شرکت کره‌ای از فروش گلکسی اس 8 برای هر دستگاه، 202 دلار است.

این موضوع نشان می‌دهد که درآمد سامسونگ از فروش آیفون ایکس اپل حتی می‌تواند بیشتر از سود این شرکت از فروش گلکسی اس 8 باشد و مسلما این برای هر دو کمپانی و به خصوص رقیب کره‌ای، بسیار شیرین خواهد بود. این درآمد عظیم، چیزی در حدود 4 میلیارد دلار بیشتر از فروش گلکی اس 8 برای سامسونگ سود خواهد داشت!

مینگ چی کو که سابقه بسیار خوبی در گمانه‌زنی های مربوط به صنعت موبایل و به خصوص اپل دارد، دقیقا پیش بینی کرده بود که آیفون ایکس با قیمت 999 دلار راهی بازار خواهد شد و سامسونگ از فروش آیفون ایکس اپل در هر دستگاه، چیزی در حدود 120 تا 130 دلار درآمد خواهد داشت. این مقدار حدود 75 دلار بیشتر از آن مبلغی است که کوپرتینو برای استفاده از پنل‌های ال سی دی در آیفون هزینه می‌کند.

در حال حاضر، کمپانی سامسونگ تنها ارائه کننده پنل‌های اولد برای آیفون ایکس اپل است. اپل در راستای کاهش وابستگی به رقیب قدرتمند و قدیمی خود، به تازگی با ال جی سرمایه گذاری ویژه‌ای را بر روی کارخانه‌ای برای ساخت پنل اولد انجام داده است.

شاید این موضوع برای سامسونگ چندان خوشایند نباشد؛ اما مسلما برای اپل بد نخواهد شد. یکی از دلایل تاخیر ورود آیفون ایکس و شاید مهمترین دلیل آن، مشکلات موجود بر سر راه تولید پنل اولد این دستگاه بوده است. در حال حاضر شایعات مختلفی شنیده می‌شود که ممکن است هر کدام به حقیقت بپیوندد.

گزارش شده بود که غول کوپرتینو قصد دارد تا همه آیفون‌های سال 2018 را با نمایشگر اولد به بازار عرضه کند، اما به تازگی گزارش‌هایی نشان می‌دهد که حداقل در مدل‌های مختلف آیفون 9 یک گوشی مجهز به پنل ال سی دی دیده خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

اپل قصد دارد تا آیفون ۹ را با قیمت ارزان‌تری به بازار عرضه کند


گزارش اخیر نشان می‌دهد که اپل می‌تواند در ساخت آیفون با پنل LCD با کمپانی ژاپن دیسپلی (JDI) همکاری کند. این همان شرکتی است که نمایشگر شیائومی می میکس 2 را تامین کرده است. انتظار می‌رود که JDI در سال 2019 نیز بتواند بخشی از پنل‌های اولد اپل را تامین کند. در ضمن شایعاتی نیز شنیده می‌شود که کوپرتینو تصمیم دارد تا کارخانه تولید پنل اولد خود را نیز راه‌اندازی کند.

در هر صورت به نظر می‌رسد که سامسونگ امسال از فروش آیفون ایکس و گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 فروش مناسبی داشته باشد و سود بسیار خوبی را به دست آورد.

بازار حال و حاضر دنیا بدین شکل عمل می‌کند. دو رقیب قدرتمند در ساخت یک محصول با یکدیگر همکاری کرده و هر دو از فروش آن سود می‌برند. این موضوع بسیار جالب و آموزنده‌ای‌ است، شما غیر از این فکر می‌کنید؟

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر