;
coinex

مصرف کنندگان چینی برند هواوی را به اپل ترجیح می دهند

مصرف کنندگان چینی برند هواوی را به اپل ترجیح می دهندگزارشات اخیر فایننشال تایمز حاکی از آن هستند که برند هواوی برای مصرف کنندگان چینی از برند اپل محبوب تر است.

با توجه به بررسی های انجام شده توسط فایننشیال تایمز، مشتریان چینی گوشی هواوی را به آیفون ترجیح می دهند. فایننشال تایمز در واقع یک جستجوی عمیق در چین انجام داده است. با توجه به بررسی های صورت گرفته انتخاب اول 31.4 درصد از چینی ها، برند هواوی بوده است در حالی که 24.2 درصد از چینی ها ترجیح می دادند آیفون خریداری نمایند. سال گذشته در همین بازه زمانی 25.8 درصد از چینی ها پس از معرفی آیفون 7، قصد خرید آن را داشتند. توجه داشته باشید این نظر سنجی بسیار جدید بوده و در سپتامبر گذشته انجام شده است.

احتمالا برخی از شما بخاطر می‌آورید که برند هواوی در ابتدای ماه گذشته توانست اپل را شکست دهد و به عنوان دومین عرضه کننده گوشی هوشمند در دنیا شناخته شود. نکته جالب اینکه هواوی در امریکا، کشور تولید کننده اپل نیز از آن پیش افتاده است. هواوی در سال‌های اخیر رشد کمی داشت. با توجه به اینکه میزان سرمایه گذاری کمی در قسمت تحقیق و توسعه خود دارد، اما در قسمت بازاریابی و فروش خود با توجه به فروش تهاجمی خود موفق ظاهر شده است. اوپو و ویوو همچنین رشد اندکی را در سال‌های اخیر در چین داشته اند. پس از مقطعی شکست در سال 2016 شیائومی نیز به جایگاه خود بازگشته تا جاییکه این کمپانی موفق به فروش 10 میلیون! گوشی هوشمند در ماه سپتامبر شد. در صورتی که این گزارش را واقعی بدانیم این کمپانی موفق به فروش 60 میلیون گوشی در سال 2017 خواهد شد.

اپل به تازگی گوشی های هوشمند آیفون جدید خود را به بازار عرضه کرد؛ آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس، که دو گوشی اول هم اکنون در بازار در دسترس هستند. در حالیکه به نظر می رسد بیشتر مردم به خرید آیفون ایکس گرایش داشته باشند به صورتی که طبق نظر سنجی های اعلام شده 65.1 درصد آیفون ایکس را به آیفون 8 و آیفون 8 پلاس ترجیح می  دهند. البته، بهتر است منتظر نتیجه این رقابت جذاب بمانیم تا متوجه شویم در ماه  های باقی مانده سال میلادی، آیا اپل موفق می شود جایگاه خود را به عنوان دومین عرضه کننده گوشی هوشمند در دنیا باز پس گیرد؟ آیا اپل موفق می شود فاصله فروش خود را در چین با هواوی کم کند؟ این سوالات فعلا بی پاسخ می مانند، بهتر است منتظر نتیجه بمانیم.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    تا وقتی اپل گوشیاشو با قیمتای نجومی به بازار عرضه کنه همین روند ادامه خواهد داشت

    پاسخ

    ممنون از توجه نظرتون، باید دید روند فروش آیفون 10 این رو تایید می‌کنه یا نه؟ البته، فاکتور قیمت گوشی های آیفون به شدت در میزان فروش گوشی‌ های اپل موثر هست.

    پاسخ