;
coinex

کاهش درآمد کافی نت ها ؛ ارائه مشترک خدمات در دفاتر پیش‌خوان و کافی نت‌

کاهش درآمد کافی نت ها ؛ ارائه مشترک خدمات در دفاتر پیش‌خوان و کافی نت‌ هاتوسعه اینترنت و آشنایی بیشتر مردم با آن، باعث کاهش درآمد کافی نت ها شده است. قرار است تا برای حل این مشکل، دفاتر پیش‌خوان و کافی‌نت‌ها به صورت مشترک به ارائه خدمات بپردازند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در مورد کاهش درآمد کافی نت ها اعلام نمود که در حال رایزنی برای حل این مشکل هستند.

مهدی میرمهدی که رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران است، از مشکلات دفاتر خدمات اینترنتی یعنی کافی‌نت‌ها سخن گفت و همچنین از تشکیل کارگروه ویژه برای ساماندهی و رفع مشکلات این دفاتر نیز خبر داد.

وی در ادامه تاکید کرد که توسعه اینترنت و افزایش و همه‌گیر شدن ابزارهای شخصی متصل به اینترنت و همچنین آگاهی بیشتر مردم در این زمینه باعث کاهش درآمد کافی نت ها شده و آنها از نظر درآمد ضعیف شده‌اند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران اضافه کرد که کافی‌نت‌ها فقط در زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی پرکار هستند و در باقی ایام سال کار چندانی برای انجام دادن ندارند.

ارائه مشترک خدمات توسط کافی‌نت‌ها و دفاتر پیش‌خوان

به گفته میرمهدی در حال حاضر برخی از خدمات که توسط دفاتر پیش‌خوان دولت ارائه می‌شود متعلق به کافی‌نت‌ها است. وی اعلام نمود که هر کدام از این دو بخش لازم است تا به حق خود فعالیت و کسب درآمد نمایند.

میرمهدی ادامه داد که خدماتی مانند ثبت‌نام شناسنامه، کارت ملی و اتباع خارجی از وظایف کافی‌نت‌ها است ولی دفاتر پیش‌خوان هم آن را ارائه می‌دهند. وی در ادامه در مورد رایزنی‌هایی که با اتاق اصناف و استانداری برای ارائه مشترک این خدمات انجام شده است نیز سخن گفت.

یکپارچگی ارائه خدمات یا موازی‌کاری!

در اینجا این سوال وجود دارد که آیا این تفکر، مخالف یکپارچگی ارائه خدمات و به معنی موازی‌کاری نیست؟ اما رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در پاسخ به این سؤال اعلام نمود که نوع فعالیت‌هایی کافی‌نت‌ها و دفاتر پیش‌خوان دولت انجام می‌دهند با هم متفاوت است.

به گفته رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، افرادی که برای انجام کار به کافی‌نت مراجعه می‌کنند خود فعالیت لازم را انجام می‌دهند اما در دفتر پیش‌خوان، اپراتورهایی که پشت سیستم‌ها هستند کار را برای مراجعه‌کنندگان انجام می‌دهند.

وی ادامه داد که در این حالت نحوه انجام کار و قیمت‌ها متفاوت است و مردم باید انتخاب کنند که به کدام بخش مراجعه نمایند. میرمهدی همچنین اعلام نمود که به دلیل نوع ماهیت انجام کار، قیمت ارائه خدمات در کافی‌نت‌ها کمتر از دفاتر پیش‌خوان است.

وی در مورد ثبت نام اتباع خارجی سخن گفت و تاکید کرد که سازمان اتباع خارجی به صورت مستقیم زیر نظر وزارت کشور اداره می‌شود و بر این اساس به اتحادیه فناوران پیشنهاد کرده‌اند که ارائه خدمات ثبت نام اتباع خارجی توسط کافی‌نت‌ها انجام شود. به گفته وی این موضوع در حال پیگیری است.

میرمهدی در پایان اعلام نمود که از فعالان بازار کافی‌نت‌ و صاحب‌نظران این بخش برای تشکیل کارگروه ویژه سازماندهی کافی‌نت‌ها دعوت شده تا در این بخش مشارکت فعال داشته باشند. به گفته وی مشارکت مستقیم افراد فعال در این بازار باعث رفع بهتر مشکلات خواهد شد.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر