;
coinex

پرفروش ترین گوشی های هوشمند نیمه اول 2017؛ آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل در صدر

پرفروش ترین گوشی های هوشمند نیمه اول 2017؛ آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل در صدر

آی‌اچ‌اس مارکیت (IHS Markit) که یکی از شرکت‌های تحقیقات بازار انگلیسی است، اخیرا لیستی از پرفروش ترین گوشی های هوشمند در نیمه اول سال 2017 را منتشر کرده است. در 10 گوشی برتر این لیست، دو گوشی از اپل در صدر قرار دارند.

در لیست این شرکت تحقیقاتی، آیفون 7 به عنوان پرفروش ترین گوشی نیمه اول 2017 شناخته شده و بعد از آن، دیگر محصول سال قبل اپل، آیفون 7 پلاس قرار دارد. سامسونگ گلکسی گراند پرایم پلاس که یک گوشی میان رده است، از سال 2016 همچنان در جایگاه سوم لیست این شرکت قرار دارد.


بیشتر بخوانید:

فروش آیفون در کمتر از ۱۰ سال به ۱.۲ میلیارد دستگاه رسید


جایگاه چهارم به یک گوشی دیگر آیفون تعلق دارد، آیفون 6 اس محصول دیگر این کمپانی است که در نیمه اول امسال از فروش بسیار خوبی برخوردار شد. مکان‌های پنجم و ششم جدول پرفروش‌ترین گوشی‌ های هوشمند نیمه اول 2017 به دو گوشی از سامسونگ اختصاص دارد. گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس توانستند در نیمه اول امسال فروش خوبی را تجربه کنند.

بر اساس تحقیقات منتشر شده از این شرکت انگلیسی، به طور کل اپل و سامسونگ در نیمه اول امسال با کاهش فروش مواجه بوده‌اند. آیفون‌های 4.87 اینچی اپل در سه سال گذشته، بهترین فروش گوشی در بین رقبای خود را تجربه کرده‌اند. در سال 2015 آیفون 6 بیشترین فروش را به خود اختصاص داد. در 2016 این عنوان به آیفون 6 اس رسید و در حال حاضر و با گذشت یک نیمه از سال جاری، پرفروش ترین گوشی هوشمند، آیفون 7 معرفی شده است.

با این وجود، سهم آیفون‌های اپل از بازار موبایل جهان، هر ساله رو به افول بوده است سهم اپل از این بازار، از 10 درصد در سال 2015 به 7 درصد در سال گذشته و بعد از مدتی حتی به 5 درصد نیز کاهش یافت و این نشانه خوبی برای میرات به جا مانده از استیو جابز نخواهد بود.


بیشتر بخوانید:

طبق گفته‌ تحلیلگران؛ از سال آینده به مدت ده سال، شرکت اپل برای فروش آیفون های خود به مشکل برخواهد خورد

مینگ-چی کو در تحلیل خود می‌گوید؛ میزان فروش سالانه‌ آیفون کاهش پیدا می‌کند!


شاید قرار گرفتن پرچمداران امسال سامسونگ در جایگاه ششم و هفتم لیست پرفروش‌ترین گوشی‌ها کمی تعجب برانگیز باشد، اما سامسونگ این دستگاه‌ها را تقریبا در اواسط بهار به بازار عرضه کرد، از این رو در مقایسه با سایر گوشی‌ها نتوانسته‌اند رتبه بهتری کسب کنند.

این لیست شامل پنج گوشی هوشمند از سامسونگ، چهار گوشی از اپل و یک اسمارت فون ار کمپانی اوپو است؛ البته نامی از مدل مورد نظر کمپانی اوپو آورده نشده و تنها به نام برند آن اکتفا شده است. در تحقیقات اخیر IHS Markit نکات جالب دیگری نیز دیده می شود.

این کمپانی همچنین نشان می دهد که عرضه محصولاتی که فروش ماهیانه‌ای بالای یک میلیون دستگاه را تجربه کرده‌اند، در مقایسه با سال 2016 رشد داشته و تعداد آن از 17 گوشی در سال 2016 به 22 گوشی در سال جاری رسیده است. سامسونگ و اپل نیز به ترتیب جایگاه اول و دوم را در این لیست از آنِ خود کرده‌اند. سامسونگ با 10 گوشی و اپل با 4 گوشی در این لیست حضور دارند که فروشی بالای یک میلیون دستگاه در هر ماه را تجربه کرده‌اند.

محبوبیت گوشی‌های هوشمند چینی در نزد کاربران نیز رشد داشته است. شاید یکی از مهمترین دلایل آن تصمیم این شرکت‌ها برای عرضه هر چه بیشتر محصولات خود به بازارهای جهانی بوده است. بدون اغراق می توان گفت چینی‌ها در حال قبضه کردن بازار موبایل جهان هستند.

دو گوشی از شیائومی و یک گوشی از کمپانی هواوی در نیمه اول سال 2017 چیزی بیش از 6 میلیون دستگاه فروش داشته‌اند.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر