;
coinex

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (6 اکتبر تا 8 اکتبر)

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته

وب سایت IMDB، پایگاهی است موثق درباره اخبار و اطلاعات مربوط به دنیا هنر هفتم. این وب سایت علاوه بر اینکه یک منبع معتبر در خصوص فیلم‌های سینمایی، هنرپیشگان و دست اندر کاران این هنر است، به صورت منظم و در بازه های مختلف زمانی، اقدام به نشر فهرستی از پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته می نماید. وب سایت IMDB در حال حاضر تحت مالکیت شرکت آمازون (Amzaon) قرار دارد.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (6 اکتبر تا 8 اکتبر)

در هفته‌ای که گذشت جدول پرفروشترین فیلمهای هفته شاهد سه عنوان جدید My Little Ponny : The Movie، The Mountain Between Us و قسمت جدیدی از فیلم کلاسیک دهه 9280 میلادی Blade Runner با نام Blade Runner 2049 بود که توانستند با فروش مناسب در تعطیلات آخر هفته، به رتبه‌های بالای این فهرست راه پیدا نمایند. فیلم‌هایی مانند Mother  نیز پس از چند هفته فروش موفق از این لیست خارج شد و جای خود را به عناوین دیگر داد. فیلم Victoria Abdul نیز توانست با فروشی مناسب در سومین هفته اکران عمومی وارد این لیست شود.

بر اساس اعلام وب سایت International Movie Datebase یا IMDB، پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (6 اکتبر تا 8 اکتبر) جهان به ترتیب میزان فروش در آخر هفته عبارتند از:

10. Battle of Sexes

فیلم Battle of Sexes توانست با فروشی برابر با 2.6 میلیون دلار (معادل 10.5 میلیارد تومان با احتساب دلار 4.050 تومانی در زمان نگارش) رتبه دهم را در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (6 اکتبر تا 10 اکتبر) به خود اختصاص دهد. با این فروش مجموع کلی درآمد گیشه این فیلم پس از 3 هفته اکران عمومی به رقم 7.8 میلیون دلار (معادل 32 میلیارد تومان) رسید.

فیلم Battle of Sexes یک فیلم کمدی ورزشی بوده و کارگردانی آن بر عهده جوناتان دیتون (Jonathan Dayton) و والری فاریس (Valerie Faris) است. از هنرپیشگانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند می توان به اما استون (Emma Stone)، استیو کارل (Steve Carell)، آندریا ریزبورو (Andrea Riseborough)، ناتالی مورالس (Natalie Morales) و سارا سیلورمن (Sarah Silverman) اشاره کرد. فیلم Battle of Sexes زمانی برابر با 2 ساعت و 1 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG-13 ( (افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

خلاصه داستان

فیلم Battle of Sexes یک داستان واقعی بوده و بر اساس مسابقه تنیس بین زن اول تنیس جهان در سال 1973، بیلی جین کینگ (Billie Jean King) و قهرمان سابق این رشته بابی ریگز (Bobby Riggs) ساخته شده است.

9. Flatliners

رتبه نهم در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (6 اکتبر تا 8 اکتبر) به فیلم Flatliners اختصاص داشت. این فیلم توانست با فروش آخر هفته ای برابر با 4.0 میلیون دلار (معادل 16.2 میلیارد تومان) این مقام را از آن خود نماید. به این ترتیب مجموع کلی فروش این فیلم در 2 هفته اکران به رقم 12.5 میلیون دلار (معادل 50 میلیارد تومان) رسید.

فیلم Flatliners یک نمونه ترسناک در ژانر علمی تخلی بوده و توسط نیلز آردن اوپلف (Niels Arden Oplev) کارگردانی شده است. از هنرپیشگانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند می توان به الن پیج (Ellen Page)، دیه گو لونا (Diego Luna)، نینا دوبرف (Nina Dobrev)، جیمز نورتون (James Norton) و کیرسی کلمونز (Kiersey Clemons) اشاره کرد. فیلم Flatliners مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 50 دقیقه داشته و  مناسب برای گروه سنی PG-13 ( (افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

خلاصه داستان

پنج دانشجوی پزشکی جوان در یک آزمایشگاه بسیار خطرناک، ضربان قلب خود را به مدت کوتاهی متوقف می کنند. این آزمایش با ایجاد شرایطی نزدیک به مرگ یک تجربه ناب از دنیای پس از مرگ را برای آنها رقم می زند.

8. Victoria Abdul

فیلم Victoria Abdul توانست با فروشی برابر با 4.2 میلیون دلار (معادل 17 میلیارد تومان) وارد جدول پرفروشترین فیلمهای هفته شده و در سومین هفته اکران خود رتبه هشتم را در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (6 اکتبر تا 8 اکتبر) از آن خود نماید. فیلم Victoria Abdul توانست با فروش آخر هفته گذشته، میزان کلی فروش خود را به رقم 6.0 میلیون دلار (معادل 24 میلیارد تومان) برساند.

فیلم Victoria Abdul یک فیلم در ژانر درام تاریخی بوده و توسط استفن فریرز (Stephen Frears) کارگردانی شده است. از هنرپیشگان حاضر در فیلم Victoria Abdul می‌توان به جودی دنچ (Judi Dench) در نقش ملکه ویکتوریا، علی فضل (Ali Fazal) در نقش عبدل الکریم، تیم پیگو اسمیت (Tim Piggot Smith) در نقش سر هنری پنسنبی، ادی ایزارد (Eddie Izzard) در نقش شاهزاده ولز و عدیل اختر (Adeel Akhtar) در نقش محمد اشاره کرد.  این فیلم مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 52 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG-13 ( (افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

خلاصه داستان

در فیلم Victoria Abdul ملکه ویکتوریا درگیر یک رابطه غیر منتظره با یک پیشخدمت هندی جوان به نام عبدل الکریم می شود و …

7. The LEGO Ninjago Movie

فیلم  انیمیشن the LEGO Ninjago Movie توانست موفقیت هفته دوم را به طور نسبی تکرار کرده و با فروشی برابر با 7.0 میلیون دلار (معادل 28 میلیارد تومان) و با سه پله سقوط نسبت به هفته گذشته، رتبه هفتم را در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (6 اکتبر تا 8 اکتبر) به خود اختصاص دهد. با این حساب مجموع فروش این فیلم پس از سه هفته اکران عمومی به رقم 44.1 میلیون دلار (معادل 176.5 میلیارد تومان) رسید.

فیلم The LEGO Ninjago Movie که یک عنوان دیگر در مجموعه فیلم‌های LEGO بوده در ژانر انیمیشن ماجرایی ساخته شده و کارگردانی آن نیز بر عهده چارلی بین (Charlie Bean) و پل فیشر (Paul Fisher) است. از صداپیشگان ایفای نقش کرده در فیلم انیمیشن The LEGO Ninjago Movie می توان به جکی چان (Jackie Chan)، دیو فرانکو (Dave Franco)، فرد آرمیسن (Fred Armisen) و کمیل نانجیانی (Kumail Nanjiani) اشاره کرد. این فیلم مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 41 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG (با نظارت والدین) تهیه شده است.

6. American Made

رتبه ششم در جدول پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (6 اکتبر تا 8 اکتبر) به فیلم American Made اختصاص یافت. این فیلم توانست با فروشی برابر با 8.4 میلیون دلار (معادل 33.5 میلیارد تومان) در آخر هفته گذشته این مقام را از آن خود نماید. به این ترتیب مجموع فروش فیلم American Made پس از دو هفته اکران عمومی به رقم 30.8 میلیون دلار (معادل 123 میلیارد تومان) رسید.

فیلم American Made یک نمونه در ژانر اکشن بیوگرافی با تم کمدی بوده که توسط داگ لیمان (Doug Liman) کارگردانی و ساخته شده است. از ستارگان حاضر در این فیلم می توان به تام کروز (Tom Cruise)، دونال گلیسون (Domnhall Gleeson)، سارا رایت (Sarah Wright)، جس پلمونس (Jess Plemons) و جیما میز (Jayma Mays) اشاره کرد. فیلم American Made مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 55 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی R (افراد زیر 17 سال با نظارت والدین) ساخته شده است.

خلاصه داستان

یک مامور سازمان اطلاعات ایالات متحده آمریکا به عنوان یک دلال مواد مخدر در دهه 1980 میلادی مشغول به انجام ماموریت بوده و …

5. Kingsman : The Golden Circle

رتبه پنجم در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (6 اکتبر تا 8 اکتبر) در اختیار فیلم Kingsman : The Golden Circle قرار داشت که دو هفته گذشته را در صدر این جدول سپری کرده بود. این فیلم توانست با فروش آخر هفته برابر با 8.7 میلیون دلار (معادل 35 میلیارد تومان) این رتبه را به خود اختصاص دهد. به این ترتیب مجموع فروش این فیلم در سه هفته اکران عمومی به رقم 66.6 میلیون دلار (معادل 322 میلیارد تومان) رسید.

فیلم Kingsman : The Golden Circle یک نمونه در ژانر کمدی اکشن ماجرایی بوده و کارگردانی آن نیز بر عهده متیو وان (Matthew Vaughn) بوده است. از هنرپیشگان مطرح پر تعداد حاضر در این فیلم می توان به کالین فرث (Collin Firth)، جولیان مور (Julianne Moore)، تارون اگرتون (Taron Egerton)، هال بری (Halle Berry)، التون جان (Elton John)، چنینگ تتوم (Channing Tatum) و جف بریجز (Jeff Bridges) اشاره کرد. فیلم Kigsman : The Golden Circle مدت زمانی برابر با 2 ساعت و 21 دقیقه داشته و  مناسب برای گروه سنی R (افراد زیر 17 سال با نظارت والدین) ساخته شده است.

خلاصه داستان

پس از تسخیر دنیا، دو مامور مخفی که سازمان‌های متبوعشان مورد حمله قرار گرفته و نابود شده، در یک ماجرای جذاب موفق به کشف یک سازمان جاسوسی در آمریکا می شوند. این دو باید با همکاری به جنگ با دشمن مشترک رفته و با شکست وی …

4. My Little Pony : The Movie

انیمشین جدید My Little Pony : The Movie که بر اساس مجوعه موفقی با همین عنوان ساخته شده است و طرفداران زیادی بین کودکان ایرانی نیز دارد، توانست در اولین هفته اکران خود رتبه چهارم را در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (6 اکتبر تا 8 اکتبر) به خود اختصاص دهد. میزان فروش این فیلم در تعطیلات آخر هفته گذشته برابر با 8.9 میلیون دلار (معادل 35.6 میلیارد تومان) بود و توانست این رتیه را از آن خود نماید.

انیمشین My Little Pony : The Movie یک انیمشین شاد و کمدی بوده و توسط جیسون تیسن (Jason Thiessen) کارگردانی شده است. از صدا پیشگان حاضر در این فیلم می توان به اوزو ادوبا (Uzu Aduba) در نقش ملکه نووو (Novo)، اشلی بال (Ashleigh Ball) در نقش اپل جک (Applejack) و رینبو دش (Rainbow Dash)، آدام بنگیس (Adam Bengis) در نقش کد قرمز، امیلی بلانت (Emily Blunt) در نقش تمپست شدو (Tempest Shadow)، کریستین چنووث (Kristin Chenoweth) در نقش شاهزاده اسکای استار (Sky Star) و میشله کربر (Michelle Creber) در نقش اپل بلوم (Apple Bloom) اشاره کرد. این فیلم مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 39 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG (با نظارت والدین) تهیه شده است.

خلاصه داستان

یک نیروی اهریمنی دهکده پونی‌ها (Ponyville) را تهدید می‌کند. شش پونی کوچولو طی یک ماجرای فراموش نشدنی دوستان جدید پیدا کرده طی چالش هایی جذاب و با استفاده از جادوی دوستی شهر خود را نجات می دهند.

3. It

عنوان سوم در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (6 اکتبر تا 8 اکتبر) به فیلم ترسناک It اختصاص یافت. این فیلم توانست در پنچمین هفته اکران خود روند موفقیت آمیز خود را حفظ نموده و فروشی 10 میلیون دلاری (معادل 40 میلیارد تومان) را ثبت کرده و رتبه سوم را در این جدول به خود اختصاص دهد. به این ترتیب مجموع فروش این فیلم در پنج هفته اکران موفق به رقم قابل توجه 305.3 میلیون دلار (معادل 1235 میلیارد تومان) رسید.

فیلم It یک نمونه در ژانر درام ترسناک بوده و توسط اندی ماسچیتی (Andy Muschietti) کارگردانی شده است. از ستارگان این فیلم پرفروش می‌توان به الکساندر اسکارشگورد (Alexander Skarsgård)، جدن لیبرهر (Jaeden Lieberher) و فین ولفهارد (Finn Wolfhard) ، جرمی ری تیلور (Jeremey Ray Taylor) و سوفیا لیلیس (Sophia Lillsi) اشاره کرد. این فیلم ترسناک مدت زمانی برابر با 2 ساعت 15 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی R (افراد زیر 17 سال با نظارت والدین) ساخته شده است.

 خلاصه داستان

گروهی از کودکان پس از پیدا شدن یک هیولای با توانایی تغییر شکل که با شمایل یک دلقک به شکار کودکان می پردازد، دور هم جمع شده و …

2. The Mountain Between Us

فیلم جدید The Mountain Between Us توانست در اولین هفته اکران خود به فروشی 10.6 میلیون دلاری (معادل 42.5 میلیارد تومان) دست یافته و رتبه دوم در در جدول پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (6 اکتبر تا 8 اکتبر) از آن خود نماید.

فیلم The Mountain Between Us در ژانر درام اکشن بوده و کارگردانی آن توسط هانی ابو اسد (Hany Abu Assad) انجام شده است. از هنرپیشگان این فیلم می توان به ادریس البا (Idris Elba) در نقش بن باس (Ben Bass)، کیت وینسلت (Kate Winslet) در نقش الکس مارتین (Alex Martin)، باو بریجز (Beau Bridges) در نقش والتر (Walter)، درموت مولرونی (Dermot Mulroney) در نقش مارک و لیندا سورنسن (Linda Sorensen) در نقش پملا (Pamela) اشاره کرد. این فیلم مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 52 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG-13 ( (افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

خلاصه داستان

پس سقوط دردناک و تراژیک یک هواپیما دو مسافر تنها و نا آشنای بازمانده  از این حادثه مجبورند تا با همکاری و پی ریزی یک رابطه دوجانبه در کوهستان‌های سرد و پوشیده از برف محل سقوط، راهی برای زنده ماندن و بقا پیدا کنند. پس از اینکه از دریافت کمک نا امید می‌شوند، ماجراجویی و سفر خود را در این طبیعت سرد و وحشی شروع کرده و …

1. Blade Runner 2049

عنوان نخست در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (6 اکتبر تا 8 اکتبر) به فیلم جدید Blade Runner 2049 اختصاص یافت. این فیلم که دنباله ای بر فیلم Blade Runner محصول سال 1982 میلادی به کارگردانی ریدلی اسکات (Ridley Scott) و نقش آفرینی هریسون فورد (Harrison Ford) است، توانست با فروشی برابر با 32.8 میلیون دلار (معادل 133 میلیارد تومان) این عنوان را از آن خود نماید.

فیلم Blade Runner 2049 یک فیلم در ژانر علمی تخیلی ترسناک بوده و وظیفه کارگردانی آن بر عهده دنیس ویلنوو (Dennis Villeneuve) کارگردان فیلم موفق لالا لند بوده است. ار هنرپیشگان این فیلم می توان به هریسون فورد (Harrison Ford) در نقش ریک دکارد (Rick Deckard)، جرد لتو (Jared Leto) در نقش نیاندر والاس (Niander Wallace)، رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) در نقش مامور کی (K)، آنا د آرماس (Ana de Armas) در نقش جوی (Joi)، دیو باتیستا (Dave Bautista) در نقش سیپر مورتون (Sapper Morton)، رابین رایت (Robin Wright) در نقش ستوان جوشی (Joshi) و ادوارد جیمز اولمس (Edward James Olmos) در نقش گف (Gaff) اشاره کرد. این فیلم مدت زمانی برابر با 2 ساعت و 44 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی R (افراد زیر 17 سال با نظارت والدین) ساخته شده است.

خلاصه داستان

جستجوهای یک شخصیت جدید بلید رانر با نام مامور کی به دنبال یک راز قدیمی مدفون شده وی را به نشانه‌هایی از بلید رانر قبلی به نام ریک دکارد با بازی هریسون فورد می رساند که بیش از 30 سال از ناپدید شدنش می گذرد…


بیشتر بخوانید : پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (29 سپتامبر تا 1 اکتبر)


منبع : IMDB

ترجمه و تالیف : تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر