;
coinex

فبلت پرچمدار گلکسی نوت 9 سامسونگ با یک اسکنر اثر انگشت بصری وارد بازار می‌شود!

فبلت پرچمدار گلکسی نوت 9 سامسونگ با یک اسکنر اثر انگشت بصری وارد بازار می‌شود!مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور موسسه کی جی آی سکیوریتیز، اخیرا گفته است که فبلت گلکسی نوت 9 سامسونگ با یک اسکنر اثر انگشت بصری وارد بازار می‌شود.

مینگ چی کو معتقد است که سازنده مشهور کره‌ای به این توانایی دست یافته است که این فناوری امنیتی بیومتریک پیشرفته را در فصل تابستان سال میلادی آینده (10 تیر تا 9 مهر 97) وارد بازار کند. طبق اطلاعات موجود، سامسونگ هنوز در مورد این که با چه شرکتی برای تامین این سخت افزار قرارداد ببندد، تصمیمی نگرفته با وجود این، لیست انتخاب‌های خود را به سه سازنده محدود کرده است.

منابع خبری گفته‌اند که سامسونگ برای به کارگیری این فناوری در فبلت جدید خود از یک پنل نمایشگر OLED استفاده می‌کند تا بتواند با کمک این پنل از سنسور امنیتی گوشی در هنگام استفاده محافظت کند و علاوه بر این یک منبع نوری را نیز در اختیار آن بگذارد. تامین نور سنسور امنیتی فبلت پرچمدار گلکسی نوت 9 (Galaxy Note 9) به کمک نمایشگر این گوشی هوشمند به جای استفاده از یک منبع نوری جداگانه سازنده کره‌ای را قادر می‌سازد تا یک گوشی پیشرفته دارای راندمان کاری خوب را ارائه کند و علاوه بر این مصرف شارژ باتری را نیز کاهش دهد.

مینگ چی کو گفته است که یکی از زیرمجموعه‌های سازنده کره‌ای به نام سامسونگ ال اس آی و یک شرکت کره‌ای دیگر به نام بیاند آیز (BeyondEyes) اخیرا چند نمونه از اسکنرهای اثرانگشت جدید خود را برای شرکت سامسونگ الکترونیکس فرستاده‌اند. این احتمال وجود دارد که سامسونگ بعد از انجام تست‌های خود یکی از دو شرکت را به عنوان تامین کننده اسکنرهای جدید خود انتخاب کند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که شرکت اگیس (Egis) نیز همچنان در کنار یکی از این دو تامین کننده به عنوان منبع اصلی ارائه کننده قطعات جانبی با سامسونگ همکاری می‌کند. اگیس سابقه طولانی مدتی در زمینه تامین اسکنرهای اثر انگشت برای شرکت سامسونگ دارد.

سازنده مشهور کره‌ای چندین سال است که می‌خواهد سنسورهای اسکنر اثر انگشت بصری را به صورت یک کالای تجاری عرضه کند. این سازنده ابتدا تصمیم داشت که این فناوری امنیتی را به واسطه گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی اس 8 در اختیار کاربران بگذارد اما به دلایل مختلفی نتوانست این کار را انجام دهد و حال به نظر می‌رسد که گلکسی نوت 9 حامل این فناوری خواهد بود.

منابع خبری گفته‌اند که گوشی‌های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس همچنان با اسکنرهای اثر انگشت قرار گرفته در پشت خود وارد بازار می‌شوند زیرا سامسونگ هنوز به دلیل وجود محدودیت‌های تکنولوژیکی نتوانسته است راه مطمئنی را برای قرار دادن این ویژگی امنیتی بر روی نمایشگر این دو گوشی هوشمند پیدا کند.

سازنده کره‌ای امیدوار است که بتواند راهکاری مانند فناوری بیومتریک فیس آی دی (Face ID) اپل را که قرار است به همراه گوشی آیفون ایکس (iPhone X) ارائه شود، در اختیار کاربران و طرفدارانش بگذارد. مینگ چی کو معتقد است که اپل می‌خواهد از فناوری فیس آی دی در ساخت گوشی‌های پرچمدار بعدی خود هم استفاده کند.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر