;
coinex

شما احتمالا گوشی آیفون خود را اشتباه استفاده می‌کنید!

شما احتمالا گوشی آیفون خود را اشتباه استفاده می‌کنید!

داشتن محصولات اپل، خصوصا آیفون در بعضی کشورها تبدیل به سمبل مدرن بودن شده است. اگر شما هم از استفاده کنندگان آیفون هستید این مقاله را دنبال کنید.

همانند دیگر تلفن‌های هوشمند، آیفون نیز دچار تغییرات زیادی شده که برای کسی قابل حدس زدن نبود.

جونی آیو سرپرست تیم طراحی اپل در مصاحبه‌ای که با دنیویورکر تکفست در کنفرانس منهتن داشت اظهار نمود با اینکه صدها میلیون نفر صاحب آیفون هستند، برخی از تلفن هوشمند خود به درستی استفاده نمی کنند.

ایو در توضیح استفاده نادرست از آیفون ادامه داد، ما نیز با مشکلی که سایر سازندگان تلفن هوشمند از آن رنج می برند، یعنی “سو‌استفاده” مواجهیم.

منظور از سو‌استفاده استفاده نادرست از یک ویژگی خاص نیست بلکه منظور استفاده بیش از حد دارندگان تلفن هوشمند آیفون از این محصول است. در صورتی که شما نیز همواره آیفون خود را در دست دارید و برای بازدید وبسایت، چرخ زدن در فیس بوک، پیام دادن یا عکاسی از آن استفاده می کنید، شما نیز مصداق سواستفاده کننده از آیفون هستید.

ایو در ادامه افزود: “زمانی که از من سوال شد منظور شما از سواستفاده خریداران چیست باید بگویم به نظر من، استفاده مداوم از آن. این پدیده جدیدی نیست که با آن روبه رو شده‌ایم بلکه ما همواره باید بر روی خود کنترل داشته باشیم و تعادل مناسب را پیدا کنیم.”

تلفن هوشمند حاکم زندگی ما شده است

گفته های ایو جمع کثیری از مردم را دربر می‌‌گیرد. موبایل تبدیل به قسمتی از بدن افراد شده در حالیکه محافل علمی به اثبات رسانده‌اند که استفاده مداوم از تلفن همراه مخاطرات جدی برای روابط اجتماعی، سلامت و فعالیت‌های روحی و روانی به همراه دارد.

پژوهشی که در سال 2016 توسط شرکت تحقیقاتی دیسکوت انجام شد، نشانگر این امر است که هر کاربر معمولی تقریبا 2617 بار تلفن هوشمند خود را لمس می کند. این در حالیست که کاربرانی که به موبایل هوشمند خود اعتیاد دارند، 5400 بار آنرا لمس می‌کنند. شرکت اپل خود اذعان داشت با توجهه به بررسی‌های صورت گرفته یک کاربر معمولی آیفون در طول روز 80 بار، به عبارت دیگر هر ساعت 7 بار، قفل تلفن هوشمند خود را باز می کند.

در تحقیق دیگری که در سال 2015 توسط دانشگاه نوتینگهام ترنت صورت گرفت، نشان گر این مطلب است که هر کاربر تلفن هوشمند 18 تا 33 ساله به طور متوسط، در روز 5 ساعت از زمان خود را صرف جست و جو در فضای وب و استفاده از اپلیکشن‌های مختلف می‌کند. این بدان معنی است که هر کاربر در یک سوم زمان بیداری و فعالیت خود تلفن همراهش را به صورت فعال استفاده می‌کند.

.

منبع: softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر