;
coinex

بررسی گوشی پرچمدار می میکس 2 شیائومی؛ محصولی با یک نمایشگر بدون حاشیه واقعی!

بررسی گوشی پرچمدار می میکس 2 شیائومی؛ محصولی با یک نمایشگر بدون حاشیه واقعی!می میکس 2 جدیدترین گوشی پرچمدار شیائومی، به عنوان جانشین کانسپت می میکس که سال قبل عرضه شد، معرفی گردید. در این مطلب به بررسی این گوشی پرداخته‌ایم.

می میکس سال گذشته در قالب محصولی با یک نمایشگر بزرگ تعبیه شده در یک بدنه نسبتا کوچک در اختیار کاربران قرار گرفت و حال شیائومی  برگشته است تا مدل جانشین این گوشی زیبا را در تعداد بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد.

می میکس 2 (Mi MIX 2) چند تفاوت کوچک با مدل اولیه خود دارد. برای مثال سازنده چینی در ساخت این محصول از یک اسپیکر با ابعاد کوچک‌تر استفاده کرده تا بتواند آن را در حاشیه بسیار باریکی که در قسمت فوقانی گوشی گذاشته شده، قرار دهد.

در می میکس 2 دوربین سلفی هنوز هم در گوشه پایین سمت راست بدنه قرار دارد. با این وجود، سازنده چینی قسمت پایین گوشی جدید خود را با یک لایه سیاه رنگ پوشانده تا دوربین سلفی این دستگاه در مقایسه با دوربین سلفی مدل اولیه می میکس، کمتر دیده شود و علاوه بر این کاربر بیشتر بتواند بر روی مطالبی که بر روی نمایشگر ظاهر می‌شوند، تمرکز کند.

بزرگ‌ترین تغییری که شیائومی در ساخت گوشی پرچمدارش نسبت به مدل قبلی این محصول اعمال کرده، به نمایشگر می میکس 2 مربوط می‌شود. به این نحو که سازنده چینی در ساخت مدل اولیه می میکس از یک نمایشگر با نسبت تصویر 17 به 9 استفاده کرد اما محصول جدیدش را مانند گوشی‌های ال جی وی 30 و جی 6 به یک نمایشگر با نسبت تصویر 18 به 9 یا همان 2 به 1 مجهز ساخته است. بد نیست بدانید که شیائومی و گوگل اولین و دومین سازندگانی بودند که در ساخت گوشی‌های پیشرفته خود از نمایشگرهای دارای نسبت تصویر بیشتر از 16 به 9 استفاده کردند.

می میکس 2 برخلاف مدل اولیه خود که به یک نمایشگر 6.44 اینچی 2040 در 1080 مجهز شده بود، از یک نمایشگر 5.99 اینچی فول اچ دی پلاس بهره می‌برد. با این وجود، می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 2160 در 1080 پیکسلی در اختیار کاربرانش بگذارد. کوچک‌تر شدن این نمایشگر علاوه بر این باعث شده که کاربر راحت‌تر بتواند گوشی پرچمدار جدید سازنده چینی را در دست بگیرد.

شیائومی در ساخت می میکس 2 از یک بدنه آلومینیومی منحنی شکل استفاده کرده تا بتواند حس بهتری را به کاربر در هنگام استفاده از این گوشی هوشمند منتقل کند. این انحناها در قسمت جلویی و عقبی گوشی تا حدی ظریف هستند که به سختی دیده می‌شوند؛ به عبارت دیگر می‌توان گفت که در صورتی که شیائومی نسبت به این سبک طراحی حرفی نزند، شما به سختی نسبت به ظریف کاری‌های اعمال شده در طراحی بدنه این گوشی هوشمند مطلع می‌شوید.

شیائومی می میکس 2 را با رابط کاربری MIUI 9 در اختیار کاربران گذاشته است. این رابط کاربری جدیدترین نسخه سیستم عامل سازنده چینی نیست با اینحال، قابلیت‌های بیشتری را در مقایسه با رابط کاربری MIUI 6 که بر روی مدل می 6 نصب شده، در اختیار کاربران می‌گذارد. شیائومی همیشه در حال ارتقاء رابط کاربری خود است. این سازنده اغلب نظرات کرابرانش را می‌پرسد تا بتواند این نرم افزار را ارتقاء دهد. MIUI اولین محصول شیائومی بود. این رابط کاربری زمانی طراحی شد که سازنده چینی حتی سخت افزار مورد نیاز برای اجرای آن را در اختیار نداشت با اینحال هنوز هم در حال رشد است. MIUI 9 در کنار پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 835 و رم 6 گیگابایتی به کار رفته در می میکس 2 کارکرد بسیار خوبی دارد و به راحتی می‌تواند فرامین کاربرش را انجام دهد.

رابط کاربری می میکس 2

شیائومی می میکس 2 چندین نرم افزار کاربردی را به طور استاندارد در اختیار کاربرانش می‌گذارد. نرم افزارهای مایکروسافت هم بخشی از این مجموعه هستند. علت عرضه نرم افزارهای مایکروسافت قراردادی است که شیائومی سال گذشته با این غول فناوری امضاء کرد تا بتواند محصولات بهتری را عرضه کند. در این زمینه می‌توان گفت که بیشتر نرم افزارهای مایکروسافت نصب شده بر روی گوشی می میکس 2، نرم افزارهای مجموعه آفیس این سازنده مانند وورد، اکسل، پاورپوینت، اوت لوک و اسکایپ هستند. بجز این برنامه‌ها اپلیکیشن‌های اضافی بیشتری را بر روی می میکس 2 پیدا نمی‌کنید.

سازنده بزرگ چینی گوشی پرچمدار خاص خود را در سه مدل با حافظه‌های داخلی 64، 128 و 256 گیگابایتی عرضه کرده تا کاربر بتواند بدون هیچ گونه نگرانی نسبت به کاهش حجم حافظه گوشی خود، از این محصول استفاده کند. این گوشی هوشمند توانایی پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD را ندارد اما بد نیست بدانید در صورتی که مدل 256 گیگابایتی آن را انتخاب کنید، حجمی در حدود 240 گیگابایت حافظه خالی را در اختیار می‌گیرید.

شیائومی در ساخت می میکس 2 از لنز IMX386 سونی برای دوربین اصلی این گوشی هوشمند استفاده کرده است. این لنز یک سنسور 12 مگاپیکسلی است که در گوشی می 6 هم مورد استفاده قرار گرفته و در کل عملکرد بهتری نسبت به دوربین اصلی مدل اولیه می میکس دارد. می میکس 2 از یک دوربین 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد. این دوربین همان طور که گفته شد در گوشه پایین سمت راست دستگاه نصب شده است.

می میکس 2 نسبت به مدل اولیه این گوشی هوشمند که در قالب یک گوشی کانسپت عرضه شد، یک محصول ارتقاء یافته واقعی به شمار می‌آید زیرا شیائومی همه بازخوردهایی را که مشتریان در رابطه با می میکس 2016 داده‌اند، در ساخت مدل دوم این گوشی هوشمند به گونه‌ای مثبت به کار گرفته و علاوه بر این سعی کرده است که نقاط ضعف می میکس 1 را در این مدل رفع کند.

می میکس 2 یک گوشی کانسپت نیست. از این رو در تمام بازارهایی که شیائومی به طور رسمی در آن‌ها حضور دارد، عرضه می‌شود. این گوشی هوشمند باید با گوشی‌های قدرتمند بدون حاشیه دیگری هم رقابت کند با وجود این می‌توان اطمینان داشت که به دلیل داشتن یک طراحی خاص و قیمت بسیار خوب در این رقابت سربلند می‌شود.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر