coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

یک چهارم از دارندگان تلفن همراه حداقل 7 ساعت از روز خود را به این گجت اختصاص می‌دهند

تلفن هوشمند

تلفن همراه جای خود را بین مردم جهان باز کرده و در تمام بخش‌های زندگی آنان ورود کرده است. این نفوذ به اندازه‌ای است که کاربران هزینه‌ای معادل 370 میلیارد دلار در سال را صرف خرید آن در سراسر جهان می‌کنند.

طبق گزارشی که کانترپوینت منتشر کرده است، نیمی از کاربران تلفن همراه بیش از 5 ساعت از روز خود را صرف استفاده از آن می کنند. 26 درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند نیز در روز، بیش از 7 ساعت در حال استفاده از آن هستند. سالانه در دنیا 370 میلیارد دلار صرف خرید گوشی همراه می‌شود.

تلفن هوشمند به روایت آمار
میزان استفاده جهانی از گوشی هوشمند به طور میانگین

کانترپوینت همچنین تحلیلی از اطلاعات به دست آمده از کمپانی ها را منتشر نمود. با توجه به این اطلاعات، کاربران گوشی هوشمند در کشور‌های در حال توسعه، بیشتر از کشورهای توسعه یافته زمان صرف گوشی خود می‌کنند.

به عنوان مثال در مالزی 55 درصد کاربران بیش از 5 ساعت از روز خود را با تلفن همراهشان می‌گذرانند و این در حالی است که 43 درصد از کاربران ژاپنی تنها 3 ساعت از زمان روزانه خود را صرف گوشی هوشمندشان می‌کنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، محبوب‌ترین فعالیت‌هایی که کاربران تلفن هوشمند انجام می‌دهند، به این شکل است.

استفاده از اینترنت برای مرور صفحات وب 64 درصد، بازی با گوشی 62 درصد، تماس تلفنی 55 درصد و  پیام دادن با 54 درصد، به ترتیب محبوب ترین استفاده‌های کاربران از گوشی‌های همراهشان بوده است. لازم به ذکر است به دلیل اشاره نشدن به سرویس خاصی برای پیام رسانی، منظور از پیام دادن، شامل پیامک، اپلیکیشن های پیام رسان، فیس بوک مسنجر و… است.

آمار محبوب ترین کارایی های گوشی هوشمند
محبوب ترین کارایی های تلفن هوشمند به روایت آمار

تعویض مداوم گوشی هوشمند ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما بازار توسعه یافته این صنعت، کاربران را به این عمل تشویق می کند. به طور میانگین هر 21 ماه در سراسر جهان، کاربران اقدام به تعویض تلفن هوشمند خود می‌کنند. این رقم در مکزیک هر 18 ماه یکبار است.

از سوی دیگر در ژاپن، کاربران ترجیح می‌دهند مدت بیشتری را با گوشی هوشمند قدیمی خود سپری کنند. این رقم نزدیک به دو سال (دقیقا 26 ماه) برای هر کاربر، قبل از تعویض تلفن هوشمند خود است.

آمار زمان استفاده قبل از تعویض
متوسط زمان استفاده از گوشی هوشمند قبل از تعویض

گزارش منتشر شده توسط کانترپوینت، قیمت گوشی های هوشمند را نیز شامل می‌شود. در بازارهای توسعه یافته، مطابق انتظار هزینه بیشتری بابت گوشی هوشمند پرداخت می‌شود. در عربستان سعودی، استرالیا و آلمان بیش از نیمی از کاربران، بابت خرید گوشی هوشمندشان بیش از 400 دلار هزینه کرده‌اند.

یک سوم کاربران در این کشورها، حتی بیش از 500 دلار صرف خرید گوشی هوشمند کرده‌اند. از سوی دیگر تنها 5 درصد کاربران تلفن همراه در هند، حدود 400 دلار هزینه صرف خرید آن کرده‌اند.

خرید گوشی با قیمت بالا
درصد کاربرانی که در کشورهای مختلف دنیا بیش از 400 دلار صرف خرید تلفن هوشمند می کنند.

پرداخت الکترونیک و اپلیکیشن های پرداخت آنلاین در شرق آسیا محبوب بوده، به طوریکه در مالزی و تایلند 45 درصد کاربران گوشی های هوشمن،د حداقل از یک سرویس پرداخت استفاده می‌کنند.

.

منبع: GSMARENA

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر