;
coinex

تسلا تعداد 11,000 اس یو وی مدل ایکس را به دلیل داشتن مشکلات فنی فراخواند!

تسلا تعداد 11,000 اس یو وی مدل ایکس را به دلیل داشتن مشکلات فنی فراخواند!تسلا یکی از خودروسازان برجسته آمریکایی است. این سازنده اخیرا تعدادی از خودروهای مدل ایکس خود را به دلیل محکم نبودن کابل صندلی‌های ردیف وسط فراخوانده است.

خودروساز آمریکایی با فراخواندن داوطلبانه اتومبیل‌هایش غریبه نیست. این سازنده در سال 2015 میلادی تعداد 90,000 دستگاه خودروی سدان مدل اس را به دلیل داشتن عیوب احتمالی در مکانیزم عملکرد کمربند ایمنی فراخواند و سپس در سال 2016 میلادی از صاحبان 2,700 دستگاه اس یو وی مدل ایکس خواست تا خودروهای خود را به دلیل مشکلات صندلی‌های ردیف سوم اتومبیل به نمایندگی‌های مجاز ببرند. تسلا امسال هم تعداد 53,000 دستگاه از خودروهای مدل اس و مدل ایکس را دوباره به دلیل داشتن مشکلات مرتبط با عملکرد ترمز دستی فراخواند.

این اقدامات بهایی هستند که یک سازنده باید برای پیشروی تجارتش بپردازد و البته بهتر است که چنین اقداماتی به صورت داوطلبانه از طرف سازنده صورت گیرد تا قبل از بروز حوادث ناگوار و اعمال پروسه‌های قانونی انجام شوند. امروز سازنده آمریکایی دوباره از صاحبان تعداد 11,000 دستگاه خودروی اس یو وی مدل ایکس خواست تا اتومبیل‌های خود را به دلیل داشتن مشکلات مرتبط با ردیف دوم صندلی به نمایندگی‌های مجاز ببرند.

این فراخوان تنها برای حل مشکلات صندلی‌های تاشو ردیف دوم این مدل از خودروهایی که در بین تاریخ 28 اکتبر 2016 میلادی تا 16 اوت 2017 میلادی (7 آبان 95 تا 26 مرداد 96) ساخته شده‌اند، صادر شده است. تسلا احتمال داده است که تنها 3 درصد از این خودروها با مشکل مواجه شده باشند، با وجود این از همه دارندگانی که در بین بازه زمانی فوق اتوموبیل‌های خود را خرید‌اند، خواسته است تا خودروهایشان را برای عیب یابی تحویل دهند.

تسلا گفته است که همه اس یو وی‌های مدل ایکس دارای صندلی‌های یک تکیه گاهی، معیوب نیستند. این سازنده بعد از انجام بررسی‌های داخلی دریافته است که اتصال نامناسب کابل صندلی ردیف دوم سمت راننده باعث حرکت کردن صندلی در هنگام تصادف می‌شود. تسلا هنوز گزارشی را مبنی بر بروز حادثه در اثر این عیب دریافت نکرده با وجود این بر اساس تحقیقات خود تصمیم گرفته است که تعداد نامبرده شده از خودروهای اس یو وی مدل ایکس خود را دوباره مورد بررسی قرار دهد.

خوشبختانه روند انجام تعمیرات چندان پیچیده نیست و تنها 10 دقیقه طول می‌کشد. خودروساز آمریکایی به صاحبان اتومبیل‌های مدل ایکس خود هشدار داده است که تا قبل از بردن خودروهای خود برای رفع عیب، از 2 صندلی سمت چپ ردیف دوم خودرو استفاده نکنند.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر