;
coinex

وان پلاس با رسوایی دیگری رو به رو شد

وان پلاس

وان پلاس نیز همانند دیگر تلفن‌های هوشمند موجود در بازار اقدام به جمع آوری اطلاعات کاربران در هنگام استفاده از آن می‌کند اما اطلاعات جمع آوری شده وان پلاس با دیگر تلفن‌های هوشمند متفاوت است.

اوایل این هفته کریس مور یکی از سازندگان در ایگل-آید، متوجه شد تلفن هوشمند وان پلاس او اطلاعاتی را ذخیره و برای کمپانی سازنده ارسال می کند.جمع‌‎آوری اطلاعات در هنگام استفاده از سیستم عامل اکسیژن او اس انجام می‌شود. اطلاعات ارسالی شامل آی ام ای آی، شماره سریال، مک آدرس و رفتارهای کاربر نظیر زمان بازکردن اپلیکیشن‌ها یا زمانی که قفل گوشی باز شده، بودند. این عمل انتقادات گسترده‌ای را به همراه داشته به نحوی که شرکت سازنده را مجبور به واکنش کرده است.

درحالیکه کاربران قادر هستند با غیر فعال کردن اپلیکیشن‌ها از جمع آوری برخی اطلاعات جلوگیری کنند، غیر فعال کردن کامل جمع آوری اطلاعات به طور کامل توسط کاربر تلفن هوشمند ممکن نیست. کارل پی، بنیانگذار وان پلاس، در پستی که در فروم خود گذاشت، در مورد برخی نگرانی‌های به وجود آمده توضیحاتی را ارائه کرد، کاری پی نوشته است:

“در پایان اکتبر، تمام تلفن‎‌های وان پلاسی که از اکسیژن او اس استفاده می کنند، به سادگی امکان این را خواهند داشت تا نسبت به اشتراک گذاری اطلاعات خود برای بهبود تجربه کاربری ما تصمیم گیری نمایند. برای اینکار با استفاده از ستاپ ویزارد، به روشنی به کاربران اعلام خواهد شد که چه اطلاعاتی جمع‌آوری خواهد شد. به علاوه، تفاهم نامه‌‌ای مبنی بر استفاده از اطلاعات جمع آوری شده به صورت مجازی به رویت کاربران خواهد رسید. در انتها لازم به ذکر است، این کمپانی دیگر نسبت به جمع‌آوری اطلاعاتی نظیر، شماره تلفن، مک آدرس و اطلاعات وای فای اقدام نخواهد نمود.”

پی، همچنین فرصت را غنیمت شمرده، نسبت به دلیل جمع‌آوری اطلاعات توضیح داد. او گفت در حالیکه این شرکت نسبت به جمع‌آوری برخی اطلاعات مشخص دستگاه‌ها اقدام کرده، تنها قصد آنها بهبود کیفیت خدمات پس از فروش بوده است و هیچکدام از این اطلاعات در اختیار دیگران قرار نگرفته اند. به گفته پی این اطلاعات تنها برای تجزیه و تحلیل عملکرد دستگاه مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

هنوز مشخص نیست که وان پلاس به تعهدات خود در زمان وعده داده عمل کند یا خیر اما دور از ذهن نیست که مشتریان با بروز دومین حاشیه ای که حول وان پلاس در روزهای اخیر به وجود آمده است، در انتخاب تلفن هوشمند خود تجدید نظر کنند.

منبع: neowin

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر