coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

آژانس فضایی فدرال روسیه محموله‌ای ۳ تنی به ایستگاه فضایی فرستاد

آژانس فضایی فدرال روسیه محموله‌ای ۳ تنی به ایستگاه فضایی فرستادبعد از دو روز تاخیر، محموله باری آژانس فضایی فدرال روسیه (Roscosmos)، با هدف رساندن ۳ تن مواد غذایی، تجهیزات و سایر منابع مورد نیاز برای فضانوردان و کیهان نوردان، به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد.

خرید بلیط هواپیما

کشتی فضایی باری Progress 68 توسط یک موشک سایوز، روز شنبه ۱۴ اکتبر، در ساعت ۴ و ۴۶ دقیقه صبح به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد. این محموله طوری برنامه ریزی شده که روز دوشنبه ۱۶ اکتبر در ساعت ۷ و ۹ دقیقه صبح به مقصد خود برسد.

Rob Navias سخنگوی ناسا در پخش تلویزیون رسمی این سازمان، گفته است: ” این محموله در طی دو روز به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رسد. صعودی موفق به مدار را شاهد خواهیم بود، هرچند دو روز از برنامه عقب هستیم. ولی پرتاب کاملا امن و بی‌خطر است.”

 

آژانس فضایی فدرال روسیه، Roscosmos در ابتدا تلاش داشت تا Progress 68 را در روز پنج‌شنبه ۱۲ اکتبر، پرتاب کند اما بروز یک مشکل نامشخص در تقویت کننده‌ی موشک سایوز، نیروهای کنترل پرواز را وادار کرد تا این عملیات را در دقایق پایانی متوقف کنند. بنظر می‌رسید که روز شنبه این مسئله کاملا حل و فصل شده بود، چرا که پرتاب بی نقصی را شاهد بودیم.

تاخیر دو روزه در پرتاب بدین معناست که امکان تست کردن برنامه پرتاب در عملیات مجدد مهیا نبود. طبق اعلام ناسا این محموله در مدت زمان بیشتری به مقصد خواهید رسید؛ یعنی به جای مدت زمان ۳.۵ ساعت که در آن دو مرتبه مدار زمین را می‌گردد، به دو روز زمان برای ۳۴ مرتبه گردش به دور زمین نیاز است. آژانس فضایی فدرال روسیه (Roscosmos)  این توانایی را دارد که در مدت زمان ۶ ساعت و با چهار مرتبه گردش به دور زمین، کشتی فضایی Progress را توسط موشک سایوز  ایستگاه فضایی بین‌المللی برساند.

Progress 69 مجموعا ۲۶۹۷ کیلوگرم محوله را برای ۵۳ خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی حمل می‌کند، جزئیات موجود در این محموله به قرار زیر است:

۱۳۴۹ کیلوگرم  بار خشک مانند قطعات یدکی و ابزارآلات علمی

۸۷۹ کیلوگرم سوخت دیزلی

۴۲۰ کیلوگرم آب

۲۴ کلوگرم هوا

۲۳ کیلوگرم اکسیژن

کشتی فضایی Progress از نظر ظاهری شباهت زیادی به فضاپیما سایوز دارد اما برعکس سایوز که برای حمل خدمه از آن استفاده می‌شود، برای جابجایی محموله های باری کاربرد دارد.

.

منبع : Space

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر