;
coinex

سه دانشگاه برتر کشور در وبومتریک دانشگاه های دنیا معرفی شدند

سه دانشگاه برتر کشور در وبومتریک دانشگاه های دنیا معرفی شدندوبومتریک دانشگاه های دنیا رتبه‌های اول تا سوم کشور را در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد. دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف، به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم کشور را از آن خود کردند.

وبومتریک یک سایت معتبر رتبه بندی دانشگاه‌های جهان است که بر اساس وب سایت اینترنتی دانشگاه‌ها، آنها را رتبه بندی می‌کند و بیش از دوازده هزار دانشگاه در سراسر جهان را شامل می‌شود.

در این رتبه بندی که توسط وبومتریک دانشگاه های دنیا صورت گرفته، دانشگاه علوم پزشکی تهران در مقام اول کشور، ۱۰۹ آسیا و ۵۱۱ جهان قرار گرفت.

دانشگاه تهران نیز موفق به کسب رتبه دوم کشوری، رتبه ۱۱۴ آسیا و ۵۳۲  جهان شد. دانشگاه صنعتی شریف با صعود ۳۸ پله‌ای در رده ۵۶۷ جهان و ۱۲۸ آسیا قرار گرفت؛ این دانشگاه مقام سومی کشور را از آن خود کرد.

همچنین دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با رتبه ۸۶۳ جهانی و دانشگاه علم و صنعت با رتبه ۸۶۶ جهانی در مقام‌های چهارم و پنجم کشوری رتبه بندی شدند.

رتبه بندی که در وبومتریک صورت می‌پذیرد، بر اساس ارزیابی آموزش‌های برتر در وب، حجم و قابلیت دید و اثربخشی (impact) صفحات وب منتشر شده‌ی دانشگاه‌ها و منابع اطلاعاتی و تفسیر آنها است.

به گفته روابط عمومی دانشگاه شریف، دانشگاه های هاروارد، استنفورد، ام.آی.تی، کالیفرنیا و میشیگان پنج دانشگاه از ایالات متحده هستند که موفق به رتبه‌های یک تا پنج بین المللی از وبومتریکس شدند.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر