coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

لغو ممنوعیت شماره گذاری خودروهای داخلی با مصرف سوخت بالا

لغو ممنوعیت شماره گذاری خودروهای داخلی با مصرف سوخت بالا

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا، از لغو ممنوعیت شماره گذاری خودروهای داخلی با مصرف سوخت بالا خبر داد. به گفته وی محدودیت شماره گذاری خودرو‌های داخلی که مصرف سوخت بیش از 8.5 لیتر دارند لغو شده است.

سرهنگ روحی در مورد لغو ممنوعیت شماره گذاری خودروهای داخلی با مصرف سوخت بالا اعلام نمود که در تاریخ 16 مهر یک بخشنامه جدید از طرف هیات دولت منتشر شده است. در این بخشنامه ابلاغ شده، مصوبه قبلی اصلاح گردیده است. امروز نیز عمل به مصوبه جدید به پلیس راهور ابلاغ شد.

خودرهای داخلی با مصرف سوخت بالا شماره می‌شوند!

پیش از این شماره گذاری خودرهای داخلی که مصرف سوخت آنها بیش از 8.5 لیتر در 100 کیلومتر بود، تا وقتی که تولیدکنندگان یک خودروی فرسوده را اسقاط کنند امکان پذیر نبود. اما براساس مصوبه ابلاغی جدید این قانون لغو شده و شماره گذاری خودروها بدون هیچ مشکلی امکان پذیر است. پلیس راهور ناجا با استناد به مصوبه 24 مرداد هیئت دولت مبنی بر اسقاط یک خودرو فرسوده به ازای تولید یک خودرو نو با مصرف سوخت بیش از 8.5 لیتر، از شماره‌ گذاری 9 مدل خودرو جلوگیری کرد.

اما با توجه  به اصلاح این مصوبه در هیئت دولت، 4 شرکت خودروساز داخلی از این قانون مستثنی شدند و پلیس راهور ناجا هم شماره گذاری این خودروها را از سر گرفت. براساس مصوبه مربوط به 24 مرداد هیئت دولت، شماره گذاری خودروهایی چون تیگو 5، آریزو 5، ام وی‌ام (خودروسازی مدیران)، X33، جک S5، لیفان 820 (کرمان موتور)، سوزوکی گراند ویتارا، هایما S7 (ایران خودرو) و BYD S6  (کارمانیا) وقتی امکان پذیر بود که شرکت سازنده آنها یک خودرو فرسوده را به ازای شماره گذاری هر خودرو صفر با مصرف سوخت بالا، اسقاط نماید.

بیشتر بخوانید: متوقف شدن شماره گذاری چند خودروی داخلی توسط پلیس

.

منبع: iranjib

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر