;
coinex

استخدام داوطلبین خوابیدن در تخت خواب توسط ناسا انجام می شود!

استخدام داوطلبین

استخدام داوطلبین توسط ناسا برای خوابیدن در تخت خواب ممکن است دور از ذهن به نظر بیاید اما اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید حتما این مقاله رو مطالعه نمایید.

بدون شک سفرهای فضایی به بدن انسان آسیب وارد می‌کنند. مطالعه تاثیرات کاهش جاذبه بر روی بدن انسان یکی از مسائلی است که ذهن دانشمندان ناسا را مشغول کرده است. ناسا برای بررسی این امر راهکار ساده‌ای را اتخاذ کرده، استخدام داوطلبین خوابیدن در تخت خواب به مدت یک ماه و بررسی اثرات اینکار بر روی بدن این افراد روشی است که ناسا در پیش گرفته است.

انستیتو مطالعات پزشکی و فضایی دی ال آر در آلمان با استخدام 12 داوطلب، قصد دارد نتایج خوابیدن طولانی مدت در تخت خواب را بر روی بدن این افراد به مدت 30 روز بررسی کند.

ایجاد محیط آزمایشی برای مطالعه اثرات کاهش جاذبه هزینه بسیار بالایی را بر دوش ناسا می‌گذارد. دانشمندان ناسا بر این باورند که خوابیدن در حالتی که سر شیبی معادل شش درجه متمایل به پایین داشته باشد اثراتی مشابه کاهش جاذبه را بر روی بدن خواهد گذاشت، بنابرین با استخدام داوطلبین خوابیدن در تخت خواب، ناسا این امکان را خواهد داشت با هزینه بسیار پایین‌تری اثرات کاهش جاذبه را بر روی بدن افراد ارزیابی نماید.

ناسا با استخدام داوطلبین از آنها می‌خواهد به مدت یک ماه در حالتی که ذکر شد، در حالی که میزان دی اکسید کربن هوا 0.05 درصد است. در تخت خواب استراحت کنند! ممکن است فکر کنید فرد مناسبی برای این شغل هستید اما فراموش نکنید، هدف این آزمایش بررسی اثرات مخرب کاهش جاذبه بر روی بدن افراد است.

مواردی که در این مدت مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت، تاثیرات طولانی مدت کاهش جاذبه بر روی بدن داوطلبین استخدام شامل، اسکلت عضلانی، انقباضات قلب و عروق و اثرات روانی از طریق خوابیدن در تخت خواب است.

این آزمایش در مکانی به وسعت 3500 متر مربع، توسط یکی از پیشرفته ترین موسسات تحقیقات پزشکی فضایی انجام می‌گیرد. شبیه سازی‌های متعددی در این آزمایش مورد نیاز است که این موسسه با در اختیار داشتن امکانات بینظیری، این آزمایش پیچیده علمی را انجام می‌‌دهد.

منبع: nasa

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر